زندگی در کشور تونس

به گزارش بارازعلی، زندگی در کشورهای آفریقایی همواره دارای چالش های خاص خود بوده است. یکی از کشورهای این منطقه کشور تونس است. این کشور در شمال آفریقا قرار گرفته است. بلیط هواپیما را ارزان خریداری کنید.

زندگی در کشور تونس

تاریخچه کشور تونس

تاریخچه زیستن انسان در تونس به حدود دویست هزار سال قبل باز می شود. در قرن هفتم میلادی مسلمانان تونس را فتح کردند. بعدها ترکان عثمانی این کشور را به دست گرفتند. سپس فرانسوی ها تونس را اشغال کردند. این کشور در سال 1956 استقلال یافت. دو رئیس جمهور اول این کشور پس از دیکتاتوری چندین ساله سرنگون شدند.

موقعیت جغرافیایی کشور تونس

تونس در شمال قاره آفریقا و در همسایگی لیبی و الجزایر قرار گرفته است . آب و هوای تونس گرم و خشک است. قسمت های جنوبی تونس شامل شنزارها، بخش های میانی بیابانی و بخش های شمالی حاصلخیز و پوشیده از جنگل است.

شهر تونس، مرکز این کشور، در شمال آن قرار گرفته و دارای آب و هوای بسیار معتدل است. کشور تونس دارای 24 استان است و به صورت تقریبی 11 میلیون نفر جمعیت دارد. بلیط تهران استانبول

از دیدنی های کشور تونس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهر قیروان که از طریق صحابه پیامبر تاسیس شد و در آن مسجد و سیستم آب رسانی قدیمی وجود دارد از شهرهای تاریخی این کشور به شمار می رود.

منطقه سیدی بو سعید در 20 کیلومتری شهر تونس واقع شده است. این شهر میزبان مقبره یکی از بزرگان تصوف تونس به نام بو سعید الباجی است و از منطقه ها بسیار زیبای این کشور به شمار می آید.

اقتصاد کشور تونس بر پایه کشاورزی، منابع و معادن، گردشگری و نفت است. خرید بلیط هواپیما

مردم شناسی

زبان 99% مردم کشور تونس عربی است. دین اصلی این کشور اسلام و اکثرا اهل تسنن هستند. در این کشور زبان فرانسوی نیز مرسوم است.

فرهنگ ایرانی نیز بر فرهنگ تونسی ها تاثیر گذاشته و معماری، موسیقی، آداب غذایی و… را تحت تأثیر قرا داده است. حتی برخی از خیابان های این کشور نیز به نام شعرا و علمای ایرانی همچون مولوی، حافظ، ابن سینا و … نام گذاری شده است. در دانشگاه های این کشور زبان فارسی نیز تدریس می شود.

لباس و پوشش سنتی بانوان تونسی، خفتان نام دارد. این لباس جنس ابریشمی، نخی یا پشمی دارد و از طریق طلا و جواهرات تزئین شده است. لباس مردان جبه است. هر چند که امروزه بیشتر لباسهای مدرن مرسوم شده و معمولا روستاییان از لباس های محلی استفاده می کنند.

کشور تونس یکی از اصلی ترین تولیدکنندگان روغن زیتون در جهان به شمار می آید. غذای اصلی و ملی این کشور را می توان بلغور عربی دانست. چای ،نوشیدنی اصلی آن ها است و در بخش های ساحلی بیشتر غذاهای دریایی استفاده می کنند. بلیط هواپیما تهران مشهد

در کشور تونس خانواده اهمیت ویژه ای دارد. تونسی ها مهمان نواز هستند و در مهمانی هایشان معمولا تحفه ای برای صاحب خانه به همراه دارند. برخی اوقات مهمانی های آن ها مختلط نیست. فرهنگ این کشور را می توان بیشتر معطوف به فرهنگ عربی دانست. هر چند که رگه هایی از فرهنگ فرانسوی، ترکی و ایرانی نیز در آن وجود دارد. بلیط هواپیما تهران آنتالیا

کشور تونس را می توان یکی از ارزانترین کشورها برای زندگی کردن دانست. هزینه تقریبی اجاره خانه در کشور تونس حدودا 640 هزار تومان است. تحصیل برای بچه ها رایگان بوده و گذراندن دوران ابتدایی اجباری است. نخستین دانشگاه این کشور در سال 1960 با نام مرکز آموزش عالی تونس، تأسیس شد. زبان عربی به عنوان زبان اصلی این کشور و زبان های فرانسوی و انگلیسی به عنوان زبان های بعدی به دانش آموزان آموخته می شود.

کشور تونس از نظر امنیت چندان شرایط مناسبی ندارد. مجله گردشگری خبرنگاران

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2122

به "زندگی در کشور تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در کشور تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید