زیباترین مقاصد گردشگری دنیا ، زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی

به گزارش بارازعلی، در هنگام سفر و سرگرمی بعضی از افراد هستند که کشورهای دیگر را برای این کار بر می گزینند و در کنار آن کسانی هم هستند که داخل کشور را انتخاب می نمایند اما یکی از ملاک هایی که افراد برای مسافرت رفتن و انتخاب مقصد مدنظر قرار می دهند، محبوبیت و مشهور بودن آن کشور است. از این رو می بینیم که اغلب برای این کار جاهایی معروفی مانند پاریس، ونیز و یا گزینه های دیگر را بر می گزینند. این در حالی است که بعضی از منطقه ها کمتر به چشم می آیند ولی از زیبایی و امکانات چیزی کمتر از برترین مقاصد گردشگری دنیا نخواهند داشت. گاها دیده می گردد که سفر به زیباترین مقاصد گردشگری دنیا که از مشهور بودن کمتری برخوردار هستند بسیار دلنشین تر خواهد بود و خاطرات بیشتری را برای مسافران رقم می زند. ما در این مقاله سعی نموده ایم که تعدادی از دیدنی ترین مقاصد گردشگری دنیا را به شما معرفی کنیم تا بیشتر با آن ها آشنا شوید و بتوانید برترین انتخاب را داشته باشید. امیدوار هستیم که این مطالب به شما یاری کند. اکثریت افراد سفر کردن و بازدید از مکان های زیبا را دوست دارند چرا که در میان روزمرگی و شلوغی زندگی همیشه زمانی برای استراحت و آرامش احتیاج است ولی در این میان افرادی هستند که به نوعی دیوانه سفر هستند و علاقه عجیبی به این کار دارند تا جایی که گاها تمام زندگی خود را در سفر به سر می برند و از آن نهایت لذت را می برند. شاید زیباترین مقاصد گردشگری دنیا که ما قصد داریم برای شما معرفی نماییم از دید این گونه افراد دور نمانده باشد و آن ها برای ملاقات به این مقاصد هم سفر نموده باشند ولی باز هم امیدوارم بتوانیم اطلاعات این افراد را هم گسترده تر کنیم.

زیباترین مقاصد گردشگری دنیا ، زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی

کراکوف (krakow)، لهستان

ابتدا احتیاج است که شما را به طور کلی با کراکوف آشنا نماییم. کراکوف یک شهر است که چندان بزرگ نیست ولی از نظر پیشینه تاریخی تقریبا غنی می باشد. یکی از نکته هایی که بیشتر مسافران به آن اهمیت می دهند، داشتن امنیت کافی و آرامش خیال در تماشای ترین مقاصد گردشگری جهان است که می توانیم این موضوع را به خوبی در کراکوف مشاهده نماییم. شما می توانید به کراکوف سفر کنید و در این شهر با آسودگی خیال در خیابان های آن قدم بزنید و نگرانی خاصی نداشته باشید. پیشینه تاریخی پربار و کوه های مرتفع این شهر می تواند یکی از نکته های مثبت در این کشور باشد بعلاوه شما می توانید با سفر به این شهر از تورهایی استفاده نمایید که برای مسافران تدارک دیده شده تا از تاریخ این منطقه و بناهای تماشای آن مانند کلیساها بازدید نمایند. مردم بومی این شهر افرادی بسیار خونگرم و دلنشینی هستند که مسافران را به خوبی به خود جذب می نمایند. با اخلاق خوب خود سبب می شوند که آن ها خاطرات بسیار عالی با خود به همراه ببرند. یکی دیگر از مکان هایی که به شما پیشنهاد می کنیم که حتما سری به آن بزنید، بازار کوچک کراکوف است که در آن مغازه هایی نه چندان بزرگ و قهوه خانه های سنتی و دنج وجود دارد که گردشگران برای برطرف خستگی و داشتن ساعاتی خوش در یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان به آن ها پا می نهند و لذت کافی را می برند.

حلقه کری(ring of kerry)، ایرلند

اگر به کشور ایرلند می روید حتما سری به نواحی جنوب غربی این کشور هم بزنید. حلقه کری در این قسمت واقع شده است. ممکن است که نام این مکان خیلی به گوش آشنا نباید ولی یکی از راه هایی عالی برای قدم زدن و استفاده از محیط باستانی اطراف آن است. در این ناحیه می توانید یکی از تماشای ترین مقاصد گردشگری جهان را مشاهده کنید که هم جنبه مذهبی دارند و هم از نظر عرفانی دارای اهمیت هستند. کسانی که این مسیر را طی می نمایند تنها چشم انداز های خیره نماینده و بی بدیل را نمی بینند بلکه در کنار آن با آداب و رسوم مردم ایرلند آشنا می شوند و به خون گرمی مردم این کشور پی می برند. مردم بومی این منطقه همواره ارتباط بسیار مناسبی را با گردشگران برقرار می نمایند و این خود به نوعی یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می آید.

لیسبون(lisbon)، پرتغال

مورد بعدی که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم شاید کمی برای شما آشناتر باشد چرا که به نوعی یکی از شهرهای آشناتر در پرتغال به شمار می آید. یکی از کشورهایی که شاید از دیدگاه هزینه های حمل و نقل برای رسیدن به آنجا برای افراد مناسب تر باشد، کشور پرتغال است. برای سفر به این کشور احتیاج دارید به نسبت هزینه کمتری را برای بلیت هواپیمای خود بپردازید البته این در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است. در کنار این قضیه برای اسکان در این کشور هم احتیاجمند هزینه های کمتری خواهید بود و این دلایل به خودی خود سبب می شود که مقصد مناسبی برای گردشگرانی باشد که توانایی مالی کمتری دارند و علاقمند به سفرهای خارجی هستند. حال اگر به پرتغال آمدید باید بدانید که لیسبون یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان برای شما خواهد بود. لیسبون دارای خیابان های زیبا با میدان هایی خاص می باشد، پارک هایی را در این کشور مشاهده می نمایید که بزرگ هستند و برای سرگرمی شما بسیار مناسب خواهند بود. برای کسانی که هدف اصلی شان برای سفر، کسب آرامش و آسایش است پیشنهاد می کنیم که به سمت شهرهای ساحلی کاسکائیس(cascais) و یا ایستوریل بروید چون این شهرها هم به لیسبون نزدیک است و هم اینکه بسیار تماشای و دنج می باشد.

هویی آن (hoi an)، ویتنام

برای کسانی که به ویتنام سفر می نمایند شاید یکی از برترین مکان ها برای سرگرمی شهر هویی آن باشد. این شهر با دارا بودن منطقه ساحلی و منظره ها فوق العاده و پیشینه ای تاریخی غنی یکی از برترین انتخاب ها برای شما می باشد تا روزهایی را در اینجا به سرگرمی بپردازید. یکی دیگر از مواردی که می تواند سبب ترغیب شما برای سفر کردن به این شود، دارا بودن رستوران های خاص است که همگی غذاهایی بسیار لذیذ و با کیفیت بالا را به شما ارائه خواهند نمود. در کنار همه این ها اگر شما علاقمند هستید که لباس های خاصی را خریداری کنید که شاید در نقاط دیگر نیافته اید ما به شما هویی آن را در بین برترین مقاصد گردشگری جهان پیشنهاد می کنیم. کسانی که به هویی آن سفر نموده اند، عقیده دارند که این منطقه افرادی بسیار خونگرم و مهربان دارند که برای گردشگران و مسافران احترام بالایی قائل هستند.

پراگ (prague)، جمهوری چک

یکی دیگر از تماشای ترین مقاصد گردشگری جهان که شاید تعداد زیادی از مردم با آن آشنایی نداشته باشند و آن را به خوبی نشناسند، پراگ است که در جمهوری چک واقع شده است. این شهر زیبا که دارای تاریخ به نسبت غنی است که برای افرادی که به آن سفر می نمایند شایان توجه می باشد. بعلاوه شما می توانید در ساختمان های قدیمی و نو آن، معماری چشمگیری را مشاهده نمایید. برای کسانی که علاقمند خرید کردن هستند و همواره در پی مکان های مناسب این کار هستند ما پیشنهاد می کنیم که سری به پراگ بزنند و از بازارهای مخصوصی که در زمان کریسمس برگزار می شود، تماشا نمایند. علاوه بر تمامی آنچه که از آن نام برده ایم در این شهر می توانید نوشیدنی هایی بسیار لذیذی را تهیه نمایید و بنوشید که ممکن است در جای دیگر مانند آن را ندیده باشید. ما به شما این اطمینان را می دهیم که سفر به پراگ برای شما خاطرات زیبایی را در بین برترین مقاصد گردشگری جهان به جای می گذارد.

فیووردز (fjords)، نروژ

شاید در مقابل آنچه پیش از این به شما معرفی نموده ایم، فیوردز یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان باشد. این مکان تماشای که در کشور نروژ واقع شده یکی از تماشای ترین مقاصد گردشگری جهان است. شاید یکی از دلایل خاص بودن این مکان دارا بودن نماهای بسیار ویژه طبیعی آن است که برای هر بیننده ای شگفت انگیز خواهد بود. از این رو با اینکه خیلی شناخته شده نیست و معروفیت بالایی ندارد ولی مسافرانی که به این منطقه می آیند و از این منظره ها تماشا می نمایند، با رضایت کامل به کشور خود باز می گردند.

دالماتیا (dalmatia)، کرواسی

یکی از کشورهایی که در دریای بالتیک می درخشد و همانند نگین انگشتری بر بستر این دریا نمایان است، کرواسی است. این مطلب را نمی توانیم کتمان کنیم که آوازه خوبی از این کشور به گوش ها نمی رسد ولی از مهم بودن آن در بین کشورهای آن منطقه هم نمی توانیم چشم پوشی نماییم. در کشور کرواسی و مخصوصا در قسمت جنوبی آن می توانید ساحلی بکر و زیبا را مشاهده نماییدکه با نام دالماتیا شناخته می شود و دارای آبی بسیار صاف و پاک است. در این قسمت از ساحل می توانید شهرهایی را ملاحظه کنید که از لحاظ معماری بسیار فوق العاده هستند و به نوعی در ساختار آن ها هم از معماری نو بهره گرفته شده و هم از نوع معماری کهن و قرون وسطی. از این رو با توجه به آنچه که گفته ایم دالماتیا و علی الخصوص دوبرونیک (dubrovnik) و اسپلیت (split) که از شهرهای این منطقه به شمار می آیند، به یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان بدل شده است و گردشگران را به سوی خود جلب می نماید تا هم از زیبایی های طبیعی آن تماشا نمایند و هم از زیبایی های تاریخی و معماری.

آفریقای جنوبی

کسانی که به عنوان مقصد آفریقای جنوبی را برمی گزینند، می توانند از امکانات و خدماتی که در این منطقه ها برای گردشگران خارجی فراهم می آید نهایت استفاده را ببرند. در این راستا خیلی مطرح نیست که شما به عنوان مقصد کیپ تاون (cape town) را انتخاب نموده باشید و یا بخواهید به ژوهانسبورگ (johannesburg) بروید. به هرحال می توانید یک سفر بسیار عالی را برای خود پیش بینی کنید. یکی از امکاناتی که برای مسافران در این کشور فراهم است، تورهای سافاری است. در این تورها می توانید از حیاط وحش ناحیه بازدید کنید. شما را به پارک ملی معروف این ناحیه با نام کروگر (kruger) می برند. اما این تنها فعالیتی نیست که شما می توانید در این کشور انجام دهید. از دیگر کارهای دلنشین و لذت بخش در آفریقا رفتن به مزرعه های پهناور و بزرگ انگور است که می توان آن را در قسمت های غربی استان کیپ (cape) مشاهده کرد. شما نباید تماشا اسکله کیپ تاون را از یاد ببرید و به یاد داشته باشید در صورتی که به آن جا سفر نموده اید، غذاهایی دریایی که در آن ناحیه طبخ می شود را از یاد نبرید و حتما آن را امتحان کنید. حال نوبت به معرفی کوه های مرتفع و غیر مرتفع این منطقه می رسد. با سفر به آفریقا می توانید از تماشای هایی که به واسطه این کوه ها برای شما فراهم می آید نهایت لذت را ببرید. یکی از زیباترین مقاصد گردشگری جهان، کوه تیبل(table) است و اما در آخر به شما بازدید از قسمت های ساحلی جزیره ای با نام روبن(robben) را پیشنهاد می کنیم. خاص بودن این ناحیه به علت اسکان چندین ساله نلسون ماندلا به علت تبعید در اینجا می باشد و بهتر است که از آن تماشا نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2411

به "زیباترین مقاصد گردشگری دنیا ، زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مقاصد گردشگری دنیا ، زیبایی های منحصر به فرد و دیدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید