زیباترین پارک های ملی دنیا ، منزلگاهی برای حیات وحش !

به گزارش بارازعلی، پارک های بی نظیری برای پناه بردن مردم از شلوغی های شهر و لذت بردن از منظره ها زیبا وجود دارند که میلیون ها بازدید کننده دارند و در لیست آثار ملی کشورها ثبت شده اند. امروز در این مقاله، زیباترین پارک های ملی دنیا را به شما معرفی می کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

زیباترین پارک های ملی دنیا ، منزلگاهی برای حیات وحش !

10) پارک ملی اولانکا (Oulanka)، فنلاند

این پارک، یکی شگفت انگیزترین و زیباترین پارک های ملی جهان است که طبیعت شمال، جنوب و شرق فنلاند را به صورت ترکیبی در خود دارد، هزاران حیوان و گونه گیاهی در حال انقراض را در خود جای داده و همینطور بسیاری از گله گوزن ها در این پارک زندگی می کنند . گردشگران از این پارک که در شمال منطقه ها اوستروبوتنیا و لاپلند واقع شده، در تمامی فصول سال حتی در فصل زمستان با لایه ضخیمی از برف بازدید می کنند. این پارک دارای طبیعتی بکر بوده و به هین علت یکی از فعالیت های دلنشین در اولانکا، پیاده روی و طی کردن مسیر 80 کیلومتری می باشد که خود یک نوع چالش است، البته این پارک دارای فعالیت های بی نظیر دیگری هم هست، مانند گشت و گذار در منطقه با اسکی یا اسنومبیل در زمستان، همینطور قایقرانی، دوچرخه سواری، چیدن توت ها و قارچ های وحشی و ....

9) پارک ملی کرکا، کرواسی

پارک کرکا در کرواسی به علت یکی از ویژگی های بی نظیری که دارد، مردم را به خود جذب می نماید، زیرا به علت نزدیکی اش به رودخانه ای به نام کروکا، ممنوعیتی برای شنا در آن وجود ندارد و حتی برای شنا در عمق رودخانه، بازدید کنندگان را تشویق نیز می کنند، اما باید به خاطر داشته باشید که در تمامی دیگر پارک های ملی جهان شنا ممنوع است، البته از ویژگی های دیگر این پارک می توان به چشم انداز ها دیدنی آبشار ها، دریاچه ها، مسیر های پیاده روی، قایق سواری بر روی رودخانه و انواع تفریحات دیگر اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی هایی که این پارک دارد و به آن مشهور است، زیست بوم جانوری و گیاهی خاصش می باشد.

8) پارک ملی المپیک، واشنگتن، ایالات متحده آمریکا

این پارک که دارای 3 منطقه محافظت شده مجزا، شامل منطقه ای کوه پایه ای، جنگل های معتدل و ساحل ناهموار اقیانوس آرام می باشد، به علت طبیعت بکر و دست نخورده ای که دارد، در میراث جهانی ثبت شده است. موقعیت قرارگیری این پارک در جزیره ای به نام المپیک است که رئیس جمهمور آمریکا، تئودور روزولت در سال 1909 آن را تاسیس نموده و امکاناتی برای آسان کردن گشت و گذار برای بازدید کنندگان فراهم آورده است. از ویژگی های این پارک، ساحل شنی و بی نظیر، علفزار های رنگارنگ موجود در ارتفاع، جنگل های انبوه، ماهیگیری، کوهنوردی و ... می باشد.

7) پارک ملی گرن پارادیسو (Gran Paradiso)، ایتالیا

این پارک که یکی دیگر از زیباترین پارک های ملی جهان است، در شمال غربی ایتالیا در کوه های آلپ واقع شده و بازدید کنندگان می توانند به راحتی اطلاعاتی در خصوص تاریخچه آن از روستاییان منطقه دریافت کنند، زیرا در این پارک روستاهای کوچکی وجود دارد. علت نام گذاری این پارک، قرار گیری کوه گرن پارادیسو است. معمولا مشتاقان به پیاده روی، بسیار به این منطقه می آیند و می توانند بدون یاری افراد محلی از چشم انداز ها مشرف به کوه ها و تماشای حیوانات و پرندگان (به علت وجود حیات وحش غنی) لذت کافی را ببرند. بعلاوه پارک گرن پارادیسو دارای ویژگی های دیگری چون چشم اندازی کم نظیر، دره ها، دریاچه های کوهستانی، یخچال های طبیعی، علفزارهای کوهستانی و گونه های مختلف در معرض خطر مانند بز کوهی، شاه جفد و انواع گونه های دیگر نیز می باشد.

6) پارک ملی Khao Sam Roi Yot، تایلند

این پارک که یکی از پارک های ملی جهان است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر می باشد، در میان کوه ها و صدها تپه سنگ آهکی خارج شده از زمین، محصور شده و در استان پراچواپ خیری خان کشور تایلند واقع شده است. درواقع، پارک Khao Sam Roi Yot پارکی دریایی بوده و دارای ویژگی های بی نظیری چون گیاهان سبز انبوه، حیات وحش متنوع، سواحل شنی زیبا و در نهایت جزایر و مسیرهای پیاده روی خوش چشم انداز است، البته یک نقطه دیدنی بسیار محبوب در میان همگان هم دارد که غار Phraya Nakhon می باشد . ساختار این غار بدین گونه است که حفره ای بالای آن واقع شده است، بنابراین با تابش نور خورشید از این سوراخ، اثری معنوی درون غار خلق می گردد.

5) پارک ملی گراند تیتون، وایومینگ، ایالات متحد آمریکا

در این پارک، کوه های راکی وجود دارد که دارای قله های بی شماری بوده و بلند ترین قله آن که گران تیتان نام دارد، ارتفاعی برابر با 4200 متر دارد. این پاک ملی دارای یخ های بسیاری بوده و زمانی که یخ ها آب می شوند، دریاچه های شفاف را پر می کنند و زیبایی های منطقه را دو چندان می کنند. از ویژگی ها و امکانات تفریحی این پارک می توان به کوه پیمایی، پیاده روی، اسب سواری، قایق سواری، ماهیگیری، کمپینگ و ... اشاره کرد. یکی از زیبایی های این پارک، علفزارهای پوشیده از برف است که در محدوده برفی و آبکی این منطقه واقع شده و در فصل بهار، برف های این علفزار ها آب شده و سرتاسر آن را گل های وحشی با رنگ های زیبا و متنوع می پوشانند و همینطور رشته کوه تیتان که بخشی از کوه های راکی نیز بوده و با استان آیداهو هم مرز می باشد.

4) پارک ملی Gunung Gede Pangrango، جاوای غربی، اندونزی

این پارک ملی واقع در اندونزی، دارای دو کوه آتشفشانی بوده به نام های کوه Gede و کوه Pangrango که کوه Gede بسیار مناسب کوه نوردان می باشد، زیرا دارای چشم انداز ای زیباست که به سمت پارک بوده دهانه آتش فشانی بازی در بالای کوه دارد. بعلاوه پارک Gunung Gede Pangrango دارای زیبایی های بی نظیر دیگری است، همچون گونه های خاص حیوانی که در حال انقراض هستند، جریان های داغ اطراف آبشار سیبریوم (Cibeureum) و ماهی های محلی درون دریاچه Situ Gunung که کمی مرموز هستد. این پارک که بسیار بزرگ بوده و منطقه وسیعی را در بر می گیرد، امکانات تفریحی زیادی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته است که از میان آن ها می توان به مسیرهای پیاده روی مختلف، امکان کمپینگ درون پارک و سپری کردن شب درون یک چادر اشاره کرد، به طوری که بتوان صبح فردا با نیرویی دوباره به بقیه راه ادامه داد.

3) پارک ملی Doi Inthanon، استان چیانگ مای، تایلند

این پارک دارای ارتفاعات متفاوتی می باشد، از 800 متر تا 2656 متر که این ارتفاعات بر اقلیم منطقه تاثیر گذاشته اند. یکی از جاذبه های این پارک، قله Doi Inthanon است که دارای ارتفاعی برابر با 1850 متر بوده و بلند ترین کوه تایلند محسوب می گردد. از دیگر اماکن دیدنی این پارک می توان به وجود چندین غار اشاره کرد که جست و جو در آن می تواند بسیار خاص باشد. تعداد زیادی آبشار و کوه نیز در این منطقه وجود دارد. این پارک به علت داشتن طبیعت بکر، سالانه بازدید کنندگان بسیاری داشته و این امکان را به آن ها می دهد تا به گشت و گذار در این زیبایی ها بپردازند و لذت ببرند.

2) پارک ملی سِرِنگتی، تانزانیا

پارک سرنگی تانزانیا که دارای وسعتی برابر با 14.763 متر مربع است، دشت بی درخت گرمسیری و نیمه گرمسیری آفریقا بوده که بسیار پر بازدید هم می باشد. از تفریحات این پارک، گردش در حیات وحش است و عکاسی از حیوانات و پرندگان بی نظیر موجود و چشم انداز های که به وجود آورده اند. باید توجه داشته باشید که در این منطقه، شکار ممنوع می باشد. برای بازدید کنندگان، یک نفر را به عنوان راهنما می گذارند تا گردشگران بهتر بتوانند این طبیعت را ببینند و آشنا شوند. از حیوانات شکارچی موجود و طعمه هایشان می توان به شیرها، گوره خرها، کروکودیل ها، بوفالوها، کرگدن های سیاه، فیل ها، فلامینگوها، زرافه ها، گربه های وحشی و .... اشاره کرد که آزادانه در حال پرسه زدن و پریدن هستند.

1) پارک ملی تونگاریرو، نیوزیلند

این پارک که قدیمی ترین پارک و فوق العاده ترین مکان در نیوزیلند و چهارمین پارک ملی جهان می باشد، در شمال جزیره تونگاریرو نیوزیلند واقع شده است. پارک ملی تونگاریرو هم همچون دیگر پارک ها دارای حیوانات بومی مخصوص به خود است که از این حیوانات می توان به کیوی (نوعی پرنده و نماد ملی نیوزیلند) اشاره کرد. پارک تونگاریرو دارای جاذبه های بسیاری چون سه آتشفشان و تعدادی سایت مذهبی مائوری (Māori) است. بعلاوه دارای جنگلی بارانی در نزدیکی دریاچه تاپو است که گیاهان منحصر به فردی در آن رشد می کنند. در نهایت، از میان امکانات تفریحی موجود در پارک که برای بازدید کنندگان فراهم نموده اند، می توان به محبوب ترین فعالیت ها در تابستان که کوه نوردی، پیاده روی، ماهیگیری، دوچرخه سواری و قایق سواری و محبوب ترین فعالیت ها در زمستان که اسکی و اسنوبوردینگ می باشند، اشاره کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2415

به "زیباترین پارک های ملی دنیا ، منزلگاهی برای حیات وحش !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین پارک های ملی دنیا ، منزلگاهی برای حیات وحش !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید