سواحل شهر ریودوژانیرو (بخش اول)

به گزارش بارازعلی، آشنایی با ساحل های ریودوژانیرو

مهم ترین ویژگی شهر ریودوژانیرو این است که در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است بنابراین گردشگران برای فعالیت های ساحلی و دریایی گزینه های بسیار زیادی پی رو دارند اما برای انتخاب هر یک از گزینه ها ضروری است تا اطلاعاتی هرچند مختصر را از این منطقه ها داشته باشند. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مطلب، سواحل مختلف این منطقه را به شما معرفی نماییم.

سواحل شهر ریودوژانیرو (بخش اول)

1. ساحل کوپاکابانا Copacabana

تفریح ها: والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی

ساحل کوپاکابانا که در جنوب شهر ریو قرار گرفته است از معروف ترین و زیباترین ساحل های جهان به شمار می رود، کوپاکابانا به ساحل 4 کیلومتری اش معروف است. این ساحل از خیابان پرنسس ایزابل آغاز شده و تا خیابان پوستو ادامه می یابد. قلعه هایی تاریخی در هر دو انتهای ساحل خودنمایی می نمایند که یکی از آنها قلعه کوپاکابانا در انتهای شمالی ساحل می باشد. از دیگر ویژگی های مورد توجه این منطقه وجود هتل های مجلل، رستوران، کافه و … در نزدیکی ساحل است. سالانه میلیون ها بازدید نماینده برای جشن شب سال نو به این ساحل می آیند. ساحل کوپاکانا اغلب اوقات میزبان جام جهانی فوتبال ساحلی است.

آدرس: ریو، خیابان آتلانتیکا

2. ساحل آیپانما Ipanema

تفریح ها: فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، فوتوالی (تلفیقی از فوتبال و والیبال) و فرسکوبول (نوعی تنیس)

محله آیپانما در ناحیه جنوبی شهر ریو واقع شده و از محله های ساحلی و مرفه نشین شهر محسوب می گردد. این منطقه درست بین دو محله لبلون و آرپوآدور واقع شده است. پس از انتشار آهنگ دختری از آیپانما این منطقه به معروفیت جهانی رسید. این محله ساحلی یکی از مجلل ترین و گران ترین منطقه ها مسکونی ریو است که رستوران ها، کافه ها و مغازه های زیادی را در خود جای داده است. این محل بیش از هر چیز به پیشرفت چشمگیر و زندگی اجتماعی اش معروف است. دو کوه به نام های دو برادر یا Dois Irmãos در انتهای غربی این ساحل قرار گرفته اند.

آدرس: برزیل، استان ریو، ریو

3. ساحل لبلون Leblon

تفریح ها: والیبال ساحلی، گردش خانوادگی در ساحل

محله ساحلی لبلون مرفه ترین محله شهری در ریو به شمار میرود و محله آیپانما بعد از آن، در رتبه دوم قرار می گیرد. لبلون نیز در جنوب شهر قرار گرفته و درست در غرب ساحل آیپانما واقع شده است. این ساحل با اینکه در همسایگی ساحل آیپانما واقع شده است اما نسبت به آن از آرامش بیش تری برخوردار است. در کنار ساحل لبلون مجلل ترین هتل ها، رستوران ها و مراکز خرید به چشم می خورند.

وسعت: 215 هکتار

جمعیت: (در سال 2010) 46,044

آدرس: ریو، خیابان آتالفو د پایوا

4. آرپوآدور Arpoador

از ساحل های برتر 2016 ریو به انتخاب گردشگران

تفریح ها: موج سواری، وزنه برداری، کوهنوردی

آرپوآدور زادگاه موج سواری به عنوان یک ورزش و عنصری در سبک زندگی برزیل مطرح است و سالانه مسابقات موج سواری بسیاری در این ساحل برگزار می گردد. ساحل آرپوآدور، ساحلی شنی و صخره ای است که در جنوب شهر ریو در میان آیپانما و کوپاکابانا قرار گرفته است. در ساحل آرپوآدور نمای فوق العاده ای از آیپانما و لبلون پی روی شما واقع شده است. برای رسیدن به ساحل آرپوآدور تنها کافیست در امتداد ساحل آیپانما پیاده روی کنید. در بخشی از ساحل کوهی صخره ای وجود دارد که برای کوهنوردی بسیار مناسب است. بعلاوه در قسمت هایی از ساحل آرپوآدور مکان هایی برای وزنه برداری نیز در نظر گرفته شده است.

آدرس: ریو، خیابان فرانسیسکو برینگ

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2204

به "سواحل شهر ریودوژانیرو (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سواحل شهر ریودوژانیرو (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید