سوچی، رهبر میانمار بازداشت شد

به گزارش بارازعلی، تهران (پانا) - سخنگوی حزب اتحاد ملی دموکراسی در میانمار بیان کرد که ارتش، آنگ سان سوچی رهبر این کشور و سایر اعضای ارشد حزب حاکم را بامداد دوشنبه بازداشت کرد.

سوچی، رهبر میانمار بازداشت شد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش العالم از رویترز، میو انیونت گفت که وین مینت رئیس جمهوری و سایر رهبران این کشور در ساعات اولیه روز دوشنبه بازداشت شدند.

وی تاکید نمود: از مردم می خواهم که عجولانه به این موضوع واکنش نشان ندهند و بر اساس قانون عمل نمایند.

به نوشته رویترز، امکان برقراری ارتباط تلفنی در ساعات اولیه روز دوشنبه در پایتخت میانمار وجود نداشت.

بازداشت رهبران میانمار در حالی است که ارتش این کشور درخواست انجام تحقیقات درباره احتمال تقلب در انتخابات ماه نوامبر را مطرح نمود.

حزب اتحاد ملی دموکراسی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر به پیروزی رسید اما نحوه برگزاری انتخابات در مناطقی که محل نزاع و درگیری است مورد انتقاد شدید گروه های حقوق بشری نهاده شد.

گروه های اپوزیسیون که به ارتش نزدیک هستند، مدعی شده اند که تخلفات گسترده ای در انتخابات اتفاق افتاده است.

مینت آونگ هلاینگ رئیس ارتش میانمار نیز گفته بود که برگزاری انتخابات غیرعادلانه و غیرصادقانه بوده است.

این موضوع موجب شد تا احتمال وقوق کودتا در میانمار قدرت بگیرد.

همزمان بی بی سی ورد سرویس، گفت که سربازان در خیایان های پایتخت میانمار حضور پیدا نموده اند.

او اضافه نموده که خطوط تلفن و اینترنت قطع شده اند.

آمریکا خواهان آزادی رهبران میانمار شد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز شامگاه یکشنبه در واکنش به آنچه که کودتا در میانمار نامیده شده است، گفت: ایالات متحده از گزارش هایی مبنی بر اقدام ارتش میانمار (برمه) برای تضعیف انتقال دموکراتیک کشور، از جمله دستگیری آنگ سان سوچی رهبر دولت و سایر مقامات غیرنظامی این کشور، نگران است.

وی از مطلع شدن جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی وی نسبت به این مساله اطلاع داد و اظهار کرد: ما همچنان حمایت قاطع خود از نهادهای دموکراتیک میانمار را تایید می کنیم و با هماهنگی با شرکای منطقه ای خود، از ارتش و سایر طرف ها می خواهیم که به هنجارهای دموکراتیک و حاکمیت قانون پایبند باشند و زندانیان امروز را آزاد نمایند.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ایالات متحده با هر گونه کوشش برای تغییر نتیجه انتخابات اخیر یا جلوگیری از انتقال دموکراتیک میانمار مخالف است و در صورت عدم بازگشت این مراحل، علیه عاملان آن اقدام خواهد نمود.

ساکی اضافه نمود: ما از نزدیک اوضاع را رصد می کنیم و در کنار مردم میانمار هستیم که پیش از برای دستیابی به دموکراسی و صلح کوشش نموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1768

به "سوچی، رهبر میانمار بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوچی، رهبر میانمار بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید