مالدیو بهتر است یا بالی ، تور لاکچری مالدیو

به گزارش بارازعلی، جزیره خدایان یا جزیره چهار فصل؟ اگر در پی پیدا کردن مقصدی ساحلی و لوکس برای گذراندن تعطیلات خود هستید دو گزینه بالی و مالدیو را پیش روی خود دارید. مقاصدی که هر یک ویژگی های منحصربه فرد خود را داشته و در دنیای سفر و گردشگری حرفی برای گفتن دارند؛ اما این دو مقصد چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ سفر به کدام یک مقرون به صرفه تر است؟ تفریحات کدام یک مجذوب کننده تر است و در نهایت مالدیو بهتر است یا بالی ؟

مالدیو بهتر است یا بالی ، تور لاکچری مالدیو

اگر طرفدار ورزش های مهیج آبی هستید، اگر نشستن در کنار ساحل را همراه با یک نوشیدنی استوایی به هر چیز دیگر ترجیح می دهید و یا چنانچه می خواهید در هتلی اقامت داشته باشید که چشم اندازی از دریا و جنگل را به شما هدیه دهد، دو مقصد بالی و مالدیو شما را به تمامی خواسته هایتان می رسانند. در ادامه با جاذبه های این دو مقصد رؤیایی آشنا شده و خواهیم گفت که مالدیو بهتر است یا بالی ؟

معرفی مالدیو و جاذبه های آن

مالدیو جزیره ای تشبیه شده به بهشت که در جنوب غربی کشور هند قرار است از مقاصد ساحلی لوکس به شمار می رود. ترکیب سبزی جنگل با آبی دریا و اقامتگاه های لوکسی که بر روی آب ساخته شده اند تصویر کلی مالدیو را تشکیل می دهند. در این جزیره رؤیایی همه چیز از لحظات رؤیایی گرفته تا تفریحات مهیج آبی آماده هستند تا سفری بی نقص را برایتان رقم زنند. جاذبه های دنیاگردی تور مالدیو موارد زیر را شامل می شوند. با نگاه کلی به جاذبه های این مقصد می توانید به سؤال مالدیو بهتر است یا بالی بهتر جواب دهید.

  • سافاری زیر آب
  • قایق سواری در قایق های کف شیشه ای
  • گشت با کشتی کروز
  • ساحل جزیره وادهو
  • ساحل جزیره مافوشی
  • جزیره هوان فوشی
  • تجربه صرف غذا در رستوران های زیر آب
  • قصر تاریخی مولی آگه در ماله
  • جزیره هیتادلو
  • تفریحات مهیج آبی

ضرورت رزرو هتل پیش از سفر به مالدیو

مالدیو کشوری 4 فصل است؛ یعنی در هر یک از فصل های سال که به این مقصد سفر کنید می توانید از آب وهوای عالی و تفریحات آبی آن لذت ببرید؛ اما نیمه دوم سال به ویژه اواخر اسفند ماه را می توان بهترین زمان برای سفر به مالدیو دانست. در این فصول جزیره شلوغ ترین روزهای دنیاگردی خود را سپری می کند؛ بنابراین لازم است که حداقل یک ماه قبل از سفر برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اقدام کنید. بدین ترتیب می توانید بهترین ساعات پروازی و هتل مورد نظرتان بدون دغدغه پر شدن پروازها و تکمیل ظرفیت اتاق ها انتخاب کنید.

معرفی بالی و جاذبه های دیدنی های آن

بالی معروف به جزیره خدایان، از مقاصد دنیاگردی کشور اندونزی به شمار می رود. تفریحات مجذوب کننده، سواحل چشم نواز و جنگل های سرسبز سه ویژگی هستند که بالی را در بین 4 جزیره برتر دنیا قرار داده اند. این جزیره نسبتاً کوچک آب و هوایی استوایی داشته و سالانه میزبان هزاران دنیاگرد از نقاط مختلف دنیا می باشد. جاذبه های دنیاگردی تور بالی موارد زیر را شامل می شوند.

  • سواحل بالی
  • تفریحات آبی مهیج
  • پارک آبی واتر بوم
  • غواصی
  • موج سواری
  • سافاری در جنگل
  • سافاری بر روی آب
  • فیل سواری
  • مزارع پلکانی برنج
  • معبد تانالوت، بنای ساخته شده در میان دریا
  • رفتینگ در رودخانه
  • منطقه اوبد
  • جنگل میمون ها

سفر به بالی با بودجه کمتر

تا اینجای مطلب مالدیو بهتر است یا بالی ؟ دیدیم که هر دو مقصد آب و هوای استوایی، سواحل رؤیایی، هتل های لوکس با چشم انداز دریا، تفریحات آبی و چشم انداز ها طبیعی خارق العاده ای دارند؛ اما نکته بسیار مهم که باید به آن اشاره کرد این است که با توجه به قیمت پروازها و هتل ها سفر به بالی به بالی با بودجه بسیار کمتر از مالدیو امکان پذیر است. شاید موقعیت مکانی مالدیو و امکانات هتل های آن را بتوان دلیل این اختلاف قیمت دانست.

تفاوت بین بالی و مالدیو

مالدیو و بالی هر یک جاذبه های منحصر به فرد خود را دارند و مقاصدی عالی برای لذت بردن از تفریحات آبی و سواحل محسوب می شوند؛ اما این دو مقصد تفاوت هایی نیز دارند که در ادامه می خوانیم.

  • سفر با ویزا یا بدون ویزا؟ یکی از تفاوت های سفر به بالی و مالدیو دریافت ویزا قبل از سفر است. دنیاگردان ایرانی برای سفر به مالدیو نیاز به دریافت ویزا نداشته و در فرودگاه ماله اجازه ورود دنیاگردان به جزیره داده می شود؛ اما مسافران تور بالی بایستی قبل از سفر برای دریافت ویزای بالی اقدام کنند. صدور ویزای بالی 7 روز کاری زمان می برد.
  • چقر بودجه دارید؟ مقدار بودجه ای که برای سفر کنار می گذارید برای سفر به مالدیو و بالی فرق دارد. به طور معمول هزینه تور 7 شب و 8 روز بالی کمتر از اقامت یک هفته ای به مالدیو است.
  • مالدیو بهتر است یا بالی؛ هدف از سفر؟ برای دیدن جاذبه های بکر و دست نخورده، قدم زدن در میان جنگل، فیل سواری، سافاری و تجربه یک سفر پر از هیجان بالی بهترین گزینه است. در مقابل برای اقامت شاهانه در هتل های لوکس، لذت بردن از غروب های عاشقانه، قدم زدن در ساحل و یک قایق سواری خاص و ویژه مالدیو پیشنهادی عالی خواهد بود.

بالی برای تفریح بهتر است یا مالدیو؟

مالدیو بیشتر معروفیت خود را مدیون فضای آرام خود است. هر چند این جزیره با انواع تفریحات آبی نیز تجهیز شده و دنیاگردان را به چالش می کشد اما در مجموع سفری آرام همراه با مدیتیشن طبیعی انتظار شما را می کشد. از این رو دنیاگردانی که بیش از هر چیز دیگر در پی تمدد اعصاب هستند این جزیره را برای سفر انتخاب می کنند. در مقابل بالی با انواع تفریحات مهیج به استقبال میهمانان خود می رود. از این رو هیجان را همراه با فیل سواری، سافاری های مجذوب کننده و بازی با میمون های جنگل های اوبد بیشتر می توان حس کرد.

بالی لوکس تر است یا مالدیو؟

تصاویر هتل های لوکسی که بسیار خلاقانه بر روی آب های اقیانوس ساخته شده اند، هواپیماهای دریایی که به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می شوند، جایگاه های آفتابی در کنار سواحل، رستوران هایی که در میان آکواریوم ساخته شده اند راهی باقی نمی گذارند جز اینکه مالدیو را در میان لوکس ترین مقاصد دنیاگردی دنیا قرار دهیم. در مقابل فضای بالی را می توان صمیمانه تر دانست. دیدن مردم محلی که در حال گذران زندگی روزمره خود هستند، مغازه های سوغاتی فروشی محلی و کشاورزانی که مشغول کار در مزارع برنج هستند بالی را به مقصدی شیک با محیط محبت آمیز تبدیل کرده اند.

بالی زیباتر است یا مالدیو؟

شاید بتوان با مقایسه کلی به سؤال بالی بهتر است یا مالدیو جواب داد اما بی شک نمی توان پاسخی قاطع برای سؤال بالی زیباتر است یا مالدیو پیدا کرد. هر یک از این مقاصد زیبایی خاص خود را داشته و با چشم انداز ها طبیعی خارق العاده دنیاگردان را حیرت زده می کنند. مگر می شود میان سواحل رؤیایی و جنگل های استوایی یکی را زیباتر دانست؟!

هزینه سفر به مالدیو بیشتر است یا مالدیو؟

بلیط هواپیما، هتل، خورد و خوراک و تفریحات هزینه های اصلی هر سفر را تشکیل می دهند. در ادامه مطلب مالدیو بهتر است یا بالی به مقایسه هزینه های سفر به این دو مقصد می پردازیم. هزینه بلیط مالدیو با توجه به نوع ایرلاین از حدود 16 میلیون تومان شروع می شود. اقامت یک هفته ای در مالدیو از 920 دلار به بالا است؛ اما هزینه بلیط بالی حدود 11 میلیون تومان و اقامت 7 شبه در جزیره 500 دلار هزینه دارد. در نتیجه با یک مقایسه کلی متوجه می شویم که هزینه تور مالدیو بیشتر از تور بالی است.

آب و هوای مالدیو بهتر است یا بالی؟

بالی و مالدیو هر دو آب و هوایی استوایی دارند. با این تفاوت که در هر فصل از سال که به مالدیو سفر کنید می توانید از تفریحات آبی و سواحل آن لذت ببرید اما پاییز و زمستان های بالی با بارش باران همراه بوده و استفاده از سواحل را تا حدودی محدود می کند؛ بنابراین بهار و تابستان پر دنیاگردترین فصل سفر به بالی هستند.

بیشتر بخوانید …

5 دلیل برای اینکه چرا باید از مالدیو دیدن کرد؟

بهترین جاهای دیدنی مالدیو

سفر به بهترین کشورهای دنیا در تابستان

سفر 3 روزه به بالی

معرفی هتل Conrad Bali در جزیره بالی

بهترین فصل سفر به بالی

بایدها و نبایدهای سفر به بالی

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2137

به "مالدیو بهتر است یا بالی ، تور لاکچری مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالدیو بهتر است یا بالی ، تور لاکچری مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید