موافقت مجلس اروپا با ریاست فون در لاین آلمانی بر کمیسیون جدید اروپایی

به گزارش بارازعلی، مجلس اروپایی به کمیسیون جدید اروپا به رهبری اورزولا فون در لاین آلمانی رای مثبت داد تا این نهاد مهم اروپایی رسما از روز شنبه تحت رهبری جدیدی شروع به کار کند.

موافقت مجلس اروپا با ریاست فون در لاین آلمانی بر کمیسیون جدید اروپایی

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، مجلس اتحادیه اروپا در استراسبورگ روز چهارشنبه به تیم کمیسیون اتحادیه اروپا به رهبری اورزولا فون در لاین آلمانی رای مثبت داد.

به این ترتیب کمیسیون جدید اروپایی با 761 رای موافق، 157 رای مخالف و 89 رای ممتنع در مجلس اروپا تایید شد. به این ترتیب برای اولین بار در بیش از 50 سال اخیر حالا یک آلمانی بار دیگر در راس این نهاد قدرتمند اروپایی نهاده شد و البته برای اولین بار است که یک زن سکان دار این مسئولیت مهم در اتحادیه اروپا می گردد.

فون در لاین 61 ساله سمت ریاست کمیسیون اروپایی را از یان کلود یونکر لوکزامبورگی تحویل می گیرد. یونکر از اولین کسانی بود که بعد از رای مثبت مجلس اروپا به کمیسیون جدید اروپایی به فون در لاین تبریک گفت. وی در پیامی توئیتری خطاب به فون در لاین گفت که من می دانم که ما تحت رهبری تو یک اتحادیه اروپای دیجیتالی تر، سبزتر و قدرتمندتر را خواهیم دید.

فون در لاین در آستانه رای گیری مجلس اروپا طی سخنانی بزرگترین چالش در سال های پیش رو را مسئله حفاظت از آب و هوا و دیجیتالی شدن ارزیابی نموده و از مجلس خواست که با برنامه های وی موافقت نمایند.

کمیسیون جدید اروپایی به ریاست فون در لاین از 27 کمیسر تشکیل می گردد که تقریبا نیمی از آن ها زن هستند. تنها انگلیس که در آستانه برگزیت واقع شده است نامزدی را برای کمیسیون جدید اروپایی اعلام نکرد.

حالا باید شورای اروپایی اورزولا فون در لاین و کمیسیون او را رسما تایید کند. این کمیسیون روز شنبه و حدود یک ماه بعد از تاریخی که قبلا مقرر شده بود کارخود را شروع خواهد نمود.

وظیفه کمیسیون اروپایی این است که قوانینی را پیشنهاد داده و بر رعایت قوانین مشترک اروپایی نظارت کند. هر کشور اروپایی با یک کمیسر در کمیسیون اروپایی حضور دارد.

ابتدا قرار بود کمیسیون جدید اروپایی در اوایل ماه نوامبر شروع به کار کند که البته این تاریخ به مدت یک ماه به تعویق افتاد چرا که 3 نامزد فرانسه، رومانی و مجارستان برای کمیسیون اروپایی در مجلس اروپا رای نیاورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 702

به "موافقت مجلس اروپا با ریاست فون در لاین آلمانی بر کمیسیون جدید اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس اروپا با ریاست فون در لاین آلمانی بر کمیسیون جدید اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید