پیشرفت 95 درصدی موزه یاسوج

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، شاهرخ کناری شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: در حوزه گردشگری پروژه های مناسبی داریم که زیرساخت های گردشگری را به سرانه کشوری نزدیک می کند که در همین راستا30 میلیارد تومان در حوزه ساخت موزه یاسوج هزینه شده است.

پیشرفت 95 درصدی موزه یاسوج

کناری با بیان اینکه تله کابین یاسوج به طول شش کیلومتر در مسیر آبشار یاسوج تا تپه نورالشهدا عملیاتی می شود، ابراز داشت: تحقق این پروژه نقش مهمی در گردشگری شهرستان و استان دارد.

کناری هتل چهارستاره و پارک آبی یاسوج با پیشرفت 50 درصدی و با محوریت بخش خصوصی را از دیگر فعالیت های توسعه ای بخش گردشگری استان دانست.

کناری با اشاره به اجرای پروژه های حوزه راه، گفت: جاده یاسوج به شیراز به طول 37 کیلومتر عملیاتی می شود که پانزده و نیم کیلومتر آن تمام و 8 کیلومتر آن در حال اجراست و در محور یاسوج به اقلید نیز با 37 ‌کیلومتر قراداد، 5 کیلومتر راه تکمیلی و 2 و نیم کیلومتر پروژه تکمیلی داریم.

وی افزود: همچنین محور یاسوج، بابامیدان- سمیرم به طول 150 کیلومتر در دست اجراست که 42 کیلومتر آن محقق و 30 کیلومتر آن در دست ساخت بوده و قرارداد این پروژه 75 میلیارد تومان است.

فرماندار بویراحمد از گازرسانی به 26 روستای دلی خمسیر خبر داد و گفت: این پروژه مهم در هفته دولت کلنگ زنی می شود.

وی افزود: ‌همچنین گازرسانی به روستاهای گنجگون دهستان تنگ سرخعملیاتی خواهد شد.

کناری از بهره برداری از فاز اول پروژه تصفیه خانه آب اضطراری شهر یاسوج با 70 لیتر برثانیه خروجی تا هفته دولت خبر داد و گفت: در حوزه آب روستایی نیز 7 مجتمع آبرسانی طی یکسال اخیر به بهره برداری رسیده و یا تا هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی از اجزای 100 هکتار آبیاری قطره ای در یکسال گذشته خبر داد و بیان داشت: در این حوزه هدفگذاری هایی در دست اقدام است.

کناری همچنین اجرای طرح هادی 70 روستا در یکسال اخیر را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اجرای 10 طرح با اعتبار 72 میلیارد و 800 میلیون تومان در دهستان زیلایی به شکل پایلوت توسعه، گفت: بعد از انتشار کلیپی در فضای مجازی و پیگیری ها و جلسات متعدد با حوزه معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری هدفگذاری هایی در این حوزه انجام شد.

کناری با تاکید بر تحقق چندین پروژه مشارکتی با سپاه پاسداران و مشارکت 50 درصدی فرمانداری و 50 درصدی بسیج سازندگی سپاه فتح، اظهار کرد: همچنین در حوزه پروژه های بهداشتی با مشارکت علوم پزشکی طرح هایی عملیاتی می شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد بر توسعه مناطق حاشیه نشین شهر یاسوج تاکید کرد و گفت: پروژه های مختلف بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی در این مناطق اجرایی می شود.

وی حوزه آب را از موارد پیش روی بخش مدیریتی دانست و از هدفگذاری در بخش مدیریت منابع، توجه به اکوسیستم رودخانه بشار و بهبود ظرفیت های این بخش خبر داد.

کناری همچنین با اشاره به کنترل کشت های پاییزه، برگزاری جشنواره برنج در بخش چیتاب را از برنامه های پیش رو عنوان کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 23 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 54

به "پیشرفت 95 درصدی موزه یاسوج" امتیاز دهید

1 کاربر به "پیشرفت 95 درصدی موزه یاسوج" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 95 درصدی موزه یاسوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید