کشف ابزارهای 700هزارساله

به گزارش بارازعلی، تاریخچه غنی یونان اخیرا با کشف ابزارهای شکار حیرت انگیزی به قدمت هفتصدهزار سال وسعت بیشتری پیدا نموده است.

کشف ابزارهای 700هزارساله

این ابزارهای سنگی باستانی که در یک معدن ذغال سنگ واقع در مگالوپولیس کشف شده اند، نه تنها تاریخچه یونان را 250 هزار سال افزایش داده اند، بلکه درباره تکامل اجداد انسان تبار ما پیش از مهاجرت به شمال اروپا، پنجره جدیدی را گگردده اند.

شهر باستانی مگالوپولیس در منطقه آرکادیا قرار داشت. با کشف اخیر ابزارهای سنگی باستانی در معدن ذغال سنگ این شهر، تاریخچه مرتبط با اساطیر و افسانه های یونانی زیر سایه رفته و رازهای ارزشمندی درباره انسان تباران باستان، بار دیگر در مرکز توجه قرار گرفته است.

بر اساس گزارش گریک سیتی تایمز، آثار تاریخی که اخیرا در مگالوپولیس کشف شده است، اطلاعات بسیار جدیدی را در اختیار می گذارد. در جریان جدیدترین اکتشافی که در قدیمی ترین محوطه باستان شناسی یونان (به قدمت 700 هزار سال) اجرا شده است، علاوه بر کشف بقایای گوزن بزرگ الجثه منتقرض شده و تعدادی دیگر از حیوانات، ابزارهای سنگی متعلق به دوره پارینه سنگی زیرین (3.3 میلیون تا 300 هزار سال قبل) نیز کشف شد.

این ابزارها که برای قصابی کردن حیوانات و چیدن گیاهان در حدود 700 هزار سال پیش مورد استفاده قرار می گرفتند، همچنان تیز هستند و گمان می رود که انسان تباران دوره پارینه سنگی زیرین آن ها را فراوری نموده باشند. در صورت تایید نهایی این نتیجه گیری و با کشف بقایای انسان تباران در این مکان، تاریخچه یونان تا 250 هزار سال به عقب بازمی گردد.

قدیمی ترین ابزارهایی که در یونان کشف شده بود به حوالی 500 هزار سال قبل بازمی گردند که در غار پترالونا کشف شده بودند. این ابزارها به همراه بقایای فسیل شده یک جمجمه انسان باستانی پیدا شده بودند. برای تایید نهایی اکتشاف جدیدی که در مگالوپولیس اجرا شده است نیز باید بقایای انسان تباران کشف گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 خرداد 1402 بروزرسانی: 19 خرداد 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2478

به "کشف ابزارهای 700هزارساله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف ابزارهای 700هزارساله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید