گردشگری خارجی بزودی اجرا می گردد

به گزارش بارازعلی، علیرضا بای با اشاره به فعال شدن زنجیره های پذیرش توریست در کل کشور گفت: به زودی زمان و ساز و کار لازم برای ورود توریستان خارجی اعلام می گردد.

گردشگری خارجی بزودی اجرا می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا بای در برنامه بدون خط خوردگی گفت: همزمان با روز بیستم خرداد -روز جهانی صنایع دستی- شاهد افتتاح پروژه های مختلف در استان ها خواهیم بود و افتتاح این مراسم ها به صورت ویدیو کنفرانس و توسط وزیر میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

وی اضافه نمود: این پروژه ها شامل راه اندازی خانه های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه آثار منتخب، افتتاح فروشگاه ها، بازارچه های صنایع دستی، راه اندازی کارگاه ها یا مدارس آموزشی، افتتاح موزه تخصصی مردم شناسی و گشایش خانه های خلاق صنایع دستی خواهد بود. این پروژه ها در استان های گوناگون مانند خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، گیلان، کرمان، کرمانشاه، سمنان، تهران و شهرستان های توابع تهران برپا می گردد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه صنایع دستی در یک روز است، اما تا یک هفته برنامه های مرتبط برای گرامی داشت این هنر را اجرا خواهیم کرد، عنوان نمود: تا هفته آینده ویژه برنامه هایی مانند تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شاخص شهر ها و روستاها، بازدید و افتتاح مجتمع کارگاهی صنایع دستی در احمد آباد مستوفی در دستور کار واقع شده است.

این مدیر مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اعلام کرد: حدود 367 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات فنی و اعتباری از نیمه سال 97 تا خاتمه سال گذشته به فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است و شامل 90 کارگاه تولیدی می گردد. این تسهیلات که معمولاً با نرخ های زیر دَه درصد است، در امسال نیز ادامه خواهد داشت تا همچنان از هنرمندان صنایع دستی حمایت گردد.

وی از اعطای تسهیلات به شرکت های خلاق صنایع دستی خبر داد و گفت: این تسهیلات تا سقف چهار میلیارد ریال و با نرخ سود 9 درصد، طی سه مرحله و در مدت شش ماه پرداخت می گردد. پرداخت های دوم و سوم به این شرکت ها، منوط به حفظ اشتغال صد درصدی آن ها طی زمستان سال گذشته خواهد بود.

علیرضا بای اضافه نمود: در حال حاضر 73 شرکت خلاق در حوزه صنایع دستی و گردشگری فعال هستند و این شرکت ها می توانند با ورود به سامانه ای که برای آن ها در نظر گرفته شده، برای دریافت این تسهیلات ثبت نام نمایند. آدرس این سایت ircreative.isti.ir است و شرکت ها با مراجعه به آن می توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام نمایند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به موضوع گردشگری و اثرات منفی کرونا بر آن اشاره نمود و گفت: سه روز پیش رئیس جمهور با دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفتگوی تلفنی داشت و تأکید کرد دستورالعمل های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان گردشگری به چرخه فعالیت تهیه گردد.

وی از تهیه و ابلاغ دستورالعمل شماره سه برای اعمال سفر هوشمندانه در آستانه نیمه خرداد خبر داد و اعلام کرد: این کار توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور رعایت مقررات کامل ایمنی و بهداشتی و آمادگی در خدمت رسانی شایسته به هموطنان انجام شد.

بای هدف از تهیه دستورالعمل سفر هوشمند را همزمانی رعایت پروتکل های بهداشتی و سفر مردم عنوان و اظهار کرد: طبق این دستورالعمل، با توجه به در پیش بودن تابستان و فصل گرما، از گردشگران و مسافران خواسته شد برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع کرونا، با انتخاب خدمات سفر مجاز و بسته های سفر هوشمندانه، سفر های مستقل و بی برنامه را در دستور کار قرار ندهند و سفری مسئولانه و حرفه ای در پیش بگیرند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اشاره به ضرر های زیاد صنعت گردشگری از کرونا، عنوان نمود: سفر های هوشمند یاری می نماید التیامی برای صنعت گردشگری و فعالان این عرصه صورت بگیرد و همچنین مردم نیز ایمنی کامل نیز در سفر ها داشته باشند.

وی درباره سفر های انجام شده در این ایام شرح داد و گفت: در 16 روز نخست خرداد ماه، سه میلیون و 303 هزار تردد در کشور ثبت شد و دو میلیون و 200 هزار نفر نیز اقامت شب داشتند و این مسئله قبلاً توسط مسئولین حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش بینی شده بود. این میزان سفر سبب رفع شدن بخشی از نگرانی فعالان عرصه گردشگری شد.

وی در مورد مراکز فعال در حوزه گردشگری خبر داد: در حال حاضر به جز آب درمانی ها، همه حلقه های زنجیره خدمات گردشگری کشور مانند مراکز اقامتی، پذیرایی و مراکز فرهنگی، تاریخی و طبیعت گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه ریزی و ساماندهی و اجرای تور های گردشگری وجود ندارد. به زودی زمان و ساز و کار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1286

به "گردشگری خارجی بزودی اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری خارجی بزودی اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید