14 شبیه ساز اندروید برای اجرای اپلیکیشن های موبایل روی کامپیوتر

به گزارش بارازعلی، دلایل بسیار زیادی وجود دارد که کاربران بخواهند از شبیه ساز اندروید روی کامپیوترهای شخصی خود استفاده کنند؛ توسعه دهندگان اپلیکیشن بخواهند اپلیکیشن خود را قبل از عرضه به بازار تست کنند یا گیمرها بخواهند با ماوس و کیبورد به تجربه بازی های موبایلی محبوب خود بپردازند. شاید هم فقط بخواهید یکی از این شبیه سازها را روی کامپیوتر نصب داشته باشید تا از مشکل سوییچ کردن دائمی بین پی سی و موبایل راحت شوید.

14 شبیه ساز اندروید برای اجرای اپلیکیشن های موبایل روی کامپیوتر

در هر صورت، انبوهی از شبیه سازهای اندروید برای کامپیوترهای شخصی عرضه شده و به اجرا در آوردن اپلیکیشن ها، از هر زمان دیگر راحت تر است. در این راستا، برخی از شبیه سازهای قدیمی و محبوب مانند Andy ،AmiduOS و Leapdroid کاملا از کار افتاده اند و راه را برای نرم افزارهای بهتر و قابل اتکاتر باز کرده اند. در این مقاله به دلایل استفاده از شبیه سازها می پردازیم و در ادامه 15 شبیه ساز اندروید برای کامپیوترهای ویندوزی و مک را معرفی می کنیم.

سه دلیل برای استفاده از شبیه ساز اندروید

اولین و رایج ترین دلیل، گیمینگ است. گیمرها با نصب شبیه ساز اندروید روی کامپیوتر، تجربه بازی ها را برای خودشان آسان می کنند. دیگر نه نیازی به سر و کله زدن با بازی است و نه سخت افزاری که از پس گرافیک بالاتر از Medium برنمی آید. در بیشتر مواقع استفاده از این شبیه سازها (حتی در بازی های رقابتی) غیرقانونی نیست و مسئله ای برایتان به وجود نمی آید. از بهترین شبیه سازهای اندروید می توان به LDPlayer ،Bluestacks ،MeMu ،KoPlayer و Nox اشاره کرد.

دلیل رایج دوم، کار توسعه اپلیکیشن است. توسعه دهندگان اپلیکیشن ها و بازی های اندرویدی دوست دارند نتیجه کار خود را پیش از عرضه روی بیشترین دیوایس های ممکن تست کنند. معمولا شبیه ساز Android Studio برای چنین کارهایی کفایت می کند. اما Xamarin و Genymotion هم گزینه های خوب بعدی هستند.

آخرین دلیل، بهبود بهره وری است. از آنجایی که کروم بوک ها برای اجرای بهتر و ارزان قیمت تر اپلیکیشن های اندرویدی بهترین هستند و بی شمار ابزار میان پلتفرمی وجود دارد، این دلیل به اندازه دو دلیل بالا رایج نیست. هر شبیه ساز گیمینگ در نهایت شبیه ساز نرم افزارهای افزایش بهره وری هم هست. اما کاربرانی که نیازهای خاص و اندکی دانش دارند می توانند ARChon و Bliss را امتحان کنند. حتی با این حال، در این عصر و در این روز، کروک بوک ها برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی اندروید یا موبایل، ایدئال ترین گزینه هستند.

نکته مهم اینکه هیچ کدام از شبیه سازهای این لیست آخرین ورژن اندروید را به اجرا در نمی آورند، مگر در نسخه های خاصی که برای توسعه دهندگان ساخته شده. خوشبختانه بیشتر اپلیکیشن ها و بازی ها با ورژن های قبلی اندروید سازگار هستند و بنابراین به مسئله ای برنخواهید خورد. همه شبیه سازهای کنونی از اندروید 7.0 نوقا تا اندروید 9.0 پای پشتیبانی می کنند.

LDPlayer

قیمت: رایگان

LDPlayer یک شبیه ساز اندروید مخصوص گیمرهاست که اندروید 7.0 نوقا را به اجرا در می آورد. این نرم افزار قابلیت هایی مهم برای گیمرها دارد که از جمله آن ها می شود به تعیین دکمه دقیق، باز کردن چندین اپلیکیشن به صورت هم زمان، نرخ فریم بالا و پشتیبانی از تنظیمات گرافیکی مختلف اشاره کرد. این یکی از معدود شبیه سازهای اندروید این لیست است که هر ماه به روزرسانی می شود. تمام بازی های برجسته فعلی با این شبیه ساز اجرا می شوند و برخی بازی های خاص مانند Free Fire را هم به صورت خاص بهبود داده تا برای مثال استفاده از هدشات اتوماتیک آسان تر شود.

Android Studios Emulator

قیمت: رایگان

اندروید استودیو، کنسول پیش فرض توسعه دهندگان اندرویدی است. این نرم افزار ابزارهای متعددی برای کمک به ساخت اپلیکیشن و بازی اندرویدی دارد و در عین حال از یک شبیه ساز داخلی هم برای تست آن ها بهره مند شده. راه اندازی این نرم افزار اندکی پیچیده است و زمان می برد. بنابراین برای کاربران عادی به هیچ وجه توصیه اش نمی کنیم. توسعه دهندگان در عوض شادمان می شوند که بدانند پشتیبانی از Kotlin هم وجود دارد و می توانند آن را تست کنند.

ARChon

قیمت: رایگان

ARChon یک شبیه ساز در معنای سنتی نیست. در واقع آن را از طریق یک افزونه برای گوگل گروم نصب می کنید و اپلیکیشن ها و بازی ها (البته با پشتیبانی محدود) روی مرورگر به اجرا درمی آیند. راه انداختن این شبیه ساز چندان آسان نیست. ابتدا باید روی کروم نصبش کنید. بعد باید فایل های APK اندروید را دریافت کرده و بارگذاری شان کنید. گاهی هم لازم می شود از یک ابزار برای تغییر فرمت فایل APK استفاده کنید تا با نرم افزار سازگاری بیابد.

به صورت کل، برای اینکه این شبیه ساز اندروید به درستی کار کند، باید گام های زیادی را بپیمایید. اما نکته مثبت اینکه ARChon روی هر سیستم عاملی که قادر به اجرای مرورگر کروم باشد (برای مثال مک او اس، لینوکس و ویندوز) به اجرا در می آید.

Bliss OS

قیمت: رایگان / هزینه دلخواه

Bliss یک شبیه ساز اندک متفاوت با دیگر نرم افزارهای موجود در این لیست است که از طریق یک ماشین مجازی، نقش شبیه ساز اندروید را برای پی سی ایفا می کند. اما در عین حال می توانید آن را از طریق یک درایو USB روی کامپیوترتان به اجرا درآورید. بوت از طریق USB قطعا یکی از گزینه های عالی این نرم افزار برای کاربران حرفه ای است که می خواهند در هر جا و به هر شکل به اپلیکیشن های خود دسترسی داشته باشند. فرایند نصب Bliss در مجموع بسیار آسان است اما اگر هیچ وقت ماشین مجازی خودتان را راه نینداخته باشید، می تواند شکلی اندک پیچیده به خود بگیرد.

متد نصب از USB حتی از این هم پیچیده تر است اما به کامیپوترتان اجازه می دهد که اندروید را به صورت بومی و از طریق بوت به اجرا در آورد. به این ترتیب، Bliss نرم افزاری ویژه است. اگر تصمیم به استفاده از این شبیه ساز اندروید گرفتید، پیشنهاد می کنیم یک بک آپ از سیستم عامل فعلی خود داشته باشید. ناگفته نماند که Bliss از اندروید اوریو پشتیبانی می کند که یکی از جدیدترین ورژن های اندروید در میان تمام شبیه سازهای موجود در سطح اینترنت به حساب می آید.

Bluestacks

قیمت: رایگان / 2 دلار در ماه

در میان شبیه سازهای اندروید، Bluestacks از بیشترین محبوبیت برخوردار است و چند دلیل برای این موضوع وجود دارد. پیش از هر چیز، این نرم افزار با ویندوز و مک سازگار است. علاوه بر این، Bluestacks یکی از اولین نرم افزارها در نوع خود بود که به خوبی اپلیکیشن های اندرویدی را به اجرا در می آورد و هنوز هم به صورت مداوم به روزرسانی می شود.

این شبیه ساز به صورت خاص گیمرهای موبایل را هدف قرار داده و از نسخه چهارم به بعد، قابلیت های متعددی مانند تعیین دکمه و تنظیمات مختلف را برای گیمرها به ارمغان آورده است. حواستان باشد که این یکی از سنگین وزن ترین شبیه سازهای موجود در این لیست است و به تبع آن، بیشترین قابلیت های ممکن را دارد. این را هم اضافه کنیم که Bluestacks سازنده MSI App Player هم بوده که یک شبیه ساز معرکه دیگر به حساب می آید و برخی آن را حتی از Bluestacks هم بهتر می دانند. هر کدام را که می خواستید می توانید تست کنید و قطعا از نتیجه به دست آمده رضایت خواهید داشت.

GameLoop

قیمت: رایگان

اپلیکیشن GameLoop که قبلا تحت عنوان Tencent Gaming Buddy شناخته می شد، یک شبیه ساز اندروید دیگر برای گیمرها است. در واقع این نرم افزار آن قدر خوب از آب درآمده که شرکت تنسنت آن را شبیه ساز رسمی بازی های موبایل خود (نظیر کال آو دیوتی موبایل و پابجی موبایل) خوانده. البته که این شبیه ساز با بازی هایی که توسط تنسنت ساخته نشده اند هم سازگار است، اما نباید انتظار پشتیبانی رسمی از تمام بازی ها را داشته باشید.

بر اساس تست های ما، این نرم افزار به راحتی دانلود و نصب شده و بازی ها را هم بدون هیچ مشکل به اجرا درمی آورد. اما حواستان باشد که این یکی برای بهبود بهره روی یا تست اپلیکیشن از سوی توسعه دهندگان آن قدرها خوب نیست. ولی اگر به دنبال تجربه بازی های اول شخص و سوم شخص موبایل روی کامپیوتر هستید، GameLoop یک شبیه ساز اندروید عالی به حساب می آید که مجموعه ای از بازی های جدید و محبوب را هم در خود جای داده.

Genymotion

قیمت: رایگان با گزینه های اضافی پولی

این شبیه ساز اندروید عمدتا برای توسعه دهندگان ساخته شده و به شما اجازه می دهد که اپلیکیشن هایتان را روی مجموعه ای وسیع از موبایل های مختلف (بدون اینکه آن ها را فیزیکی در اختیار داشته باشید) تست کنید. اما موضوع حتی از این هم جالب تر شده و نه تنها قادر به انتخاب دیوایس مد نظرتان هستید، بلکه می توانید ورژن اندروید آن دستگاه را هم برای تست اپلیکیشن انتخاب کنید. برای مثال می توانید به سراغ موبایل نکسوس وان با اندروید 4.2 بروید و بعد اپلیکیشن را روی نکسوس 6 با اندروید 6.0 تست کنید.

این نرم افزار را به هیچ وجه به مصرف کنندگان عادی پیشنهاد نمی کنیم، اما Genymotion در هر صورت امکان استفاده رایگان از خدماتش را برای همه فراهم کرده. برجسته ترین قابلیت نرم افزار هم این است که هم روی دسکتاپ و هم در فضای ابری به اجرا در می آید و اگر به کامپیوتری قدرتمند دسترسی نداشته باشید، سرورهای Genymotion مشکل تان را برطرف می کنند.

MEmu

قیمت: رایگان

MEmu یکی دیگر از آن شبیه سازهای اندرویدی است که هم به صورت مداوم به روزرسانی می شود و هم بیشتر به مذاق گیمرها خوش می آید. یکی از بهترین قابلیت های این نرم افزار، سازگاری با چیپست های AMD و اینتل است. بیشتر شبیه سازها با پردازنده های AMD سازگار هستند اما این تنها نرم افزاری است که به صورت خاص برای این قطعات بهینه سازی شده.

علاوه بر این، MEmu از اندرویدهای جلی بین، کیت کت و لالیپاپ پشتیبانی کرده و می توانید یک اپلیکیشن یا بازی را چندین مرتبه باز کنید و به تست آن ها بپردازد. حتی اگر گیمر نباشید هم می توانید از MEmu برای افزایش بهره وری استفاده کنید. آخرین به روزرسانی نرم افزار در ماه نوامبر 2019 منتشر شد و تعیین دکمه هوشمند و همین طور بهبود فراوان در عملکرد کلی را با خود به همراه آورد.

Nox

قیمت: رایگان

و باز هم یک شبیه ساز اندروید دیگر برای گیمرها. طبق معمول از تعیین دکمه روی کیبورد پشتیبانی می شود اما آنچه Nox را به گزینه ای حقیقتا جالب تبدیل می کند، پشتیبانی اش از کنترلرهای بازی است. قابلیت هایی که Nox با خود به همراه می آورد حسابی جالب هستند و عملکرد کلی نرم افزار هم در بیشتریت مواقع بسیار خوب است. با توجه به اینکه این شبیه ساز به صورت کاملا رایگان عرضه شده و مداوم هم به روزرسانی می شود، دلیلی ندارید که به سراغ آن نروید.

Phoenix OS

قیمت: رایگان

در بین شبیه سازهای موجود در این لیست، Phoenix OS از بقیه جدیدتر است و مثل بیشتر نرم افزارهای مشابه امروزی، بیشترین توجه را به گیمرها نشان داده. اما وجه تمایز Phoenix OS با هر چیز دیگری، تجربه کاربری آن است که حس کار با دسکتاب را تداعی می کند و بنابراین برای افزایش بهره وری معرکه است. این نرم افزار به صورت پیش فرض از سرویس های گوگل پلی هم بهره مند شده، اما به روزرسانی آن سرویس ها گاهی واقعا سخت می شود. نقطه قوت این است که با پشتیبانی از این سرویس ها، قادر به اجرای تمام اپلیکیشن ها و بازی های موجود در گوگل پلی خواهید بود. Phoenix OS اندروید 7.1 را به اجرا در می آورد که برای یک شبیه ساز اندروید کاملا ایدئال است.

PrimeOS

قیمت: رایگان

PrimeOS در دنیای شبیه سازهای اندرویدی بسیار منحصر به فرد ظاهر می شود. در واقع این اصلا یک شبیه ساز نیست. Prime OS به عنوان یک پارتیشن روی کامپیوترتان نصب شده و به صورت بومی، اندروید را اجرا می کند. این نرم افزار به یک گیمینگ سنتر مجهز شده که پشتیبانی از ماوس و کیبورد و دسترسی به بیشتر بازی های اندرویدی را به همراه می آورد. به عبارت دیگر، PrimeOS شباهت بسیار زیادی به ChromeOS دارد. با این نرم افزار قادر به مولتی تسک، تماشای محتویات ویدیویی و تجربه بازی های دلخواه تان خواهید بود.

Remix OS Player

قیمت: رایگان

Remix OS Player که توسط شرکت Jide ساخته شده، یکی از جدیدترین شبیه سازهای اندروید برای کامپیوترهای شخصی است. این نرم افزار از اندروید مارشملو پشتیبانی می کند که در قیاس با دیگر شبیه سازهای این لیست، نسبتا جدیدتر است. فرایند نصب نرم افزار بسیار آسان است و بیشتر گیمرها از آنچه گیرشان می آید راضی خواهند بود. اگرچه قابلیت هایی مانند تولبار قابل شخصی سازی و اجرای هم زمان چندین بازی، Remix OS را مانند نرم افزاری مخصوص گیمرها جلوه می دهد، اما رابط کاربری تروتمیز آن باعث می شود که برای افزایش بهره وری هم ایدئال باشد. فقط حواس تان باشد که توسعه هرچه بیشتر Remix OS Player متوقف شده و احتمالا عمرش بیشتر از یک یا دو سال را کفاف ندهد.

Xamarin

قیمت: رایگان / ورژن سازمانی پولی

Xamarin شباهت بسیار زیادی به Android Studio دارد. اصلی ترین وجه تمایزش این است که می تواند به چیزهایی نظیر مایکروسافت ویژوال استودیو متصل شود تا محیط توسعه بزرگتری در اختیارتان بگذارد؛ هرچند که چنین قابلیتی لزوما یک مزیت نیست. علاوه بر این درست مانند Android Studio، این نرم افزار هم همراه با شبیه ساز داخلی برای تست بازی ها و اپلیکیشن ها از راه می رسد.

در صورتی که منظورمان را واضح نرسانده ایم، باید بگوییم که Xamarin را به هیچکس به جز توسعه دهندگان اپ پیشنهاد نمی کنیم. فرایند نصب اپلیکیشن برای مصرف کنندگان عادی بیش از حد سخت است و شبیه ساز آن هم به قدرتمندی Genymotion ظاهر نمی شود. استفاده شخصی از Xamarin رایگان است اما سازمان ها باید برای استفاده از آن هزینه های مشخصی را بپردازند.

YouWave

قیمت: رایگان / 29.99 دلار

YouWave یکی از قدیمی ترین شبیه سازهایی است که می توانید برای اندروید پیدا کنید. اما آخرین به روزرسانی آن در سال 2016 منتشر شد. به این ترتیب، نرم افزار نه آنقدرها کهنه و نه آن قدرها مدرن است. ورژن رایگان YouWave دسترسی به اندروید آیس کریم ساندویچ را مهیا می کند و با پرداخت 30 دلار، می توانید به ورژن لالیپاپ دسترسی پیدا کنید. فرایند نصب این نرم افزار بسیار آسان است و هنگام کار با آن هم با مشکل عمده ای روبرو نخواهید شد. فقط حواس تان باشد که خبری از قابلیت های مخصوص گیمرها نیست و بیشتر به افرادی می خورد که به دنبال افزایش بهره وری و شاید هم گاهی گیمینگ سبک هستند.

از آنجایی که سال ها از آخرین به روزرسانی YouWave می گذرد، خرید نسخه پریمیوم آن به هیچ کس پیشنهاد نمی شود و ورژن رایگانش برای افرادی که به دنبال یک شبیه ساز برای ورژن های قدیمی تر اندروید می گردند کفایت می کند.

  • 5 قابلیت اندروید 11 که تجربه کاربری موبایل را متحول می کنند

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1436

به "14 شبیه ساز اندروید برای اجرای اپلیکیشن های موبایل روی کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 شبیه ساز اندروید برای اجرای اپلیکیشن های موبایل روی کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید