آشنایی با نمای کامپوزیت در ساختمان ها

به گزارش بارازعلی، نمای کامپوزیت در مبحث ساختمان سازی و معماری یکی از مهم ترین مصالح بحساب می آید و همواره تمرکز و دقت زیادی بروی استفاده از این مصالح در ساختمان سازی می گردد. در حال حاضر بغیر از کامپوزیت از مصالح گوناگونی در نمای ساختمان استفاده می گردد که می توان به انواع سنگ، سیمان، چوب، آجرنما و … اشاره نمود. نمای کامپوزیت یکی از جدیدترین نماهای موجود در صنعت ساختمان سازی می باشد که به دلیل زیبایی و مزایای بی شماری که دارد مورد توجه و علاقه بسیاری از ساختمان سازها قرار گرفته است. نمای کامپوزیت مزایایی از قبیل اجرای سریع، تنوع در رنگ، هزینه کم، وزن کم در برابر مقاومت بالا، مقاومت بالا در برابر خودرگی و عایق صوتی و حرارتی را در خود دارد که هر کدام از نکات بسیار مهم در نقشه ریزی و طرح ریزی ساختمان هستند. ماده کامپوزیت در مقابل سرما و گرما کاملا مقاوم است و به دلیل سبکی و هزینه کم، بازسازی هر گونه نمای قدیمی را به زیباترین و جدیدترین نماهای مدرن امروزی براحتی امکان پذیر می نماید.

آشنایی با نمای کامپوزیت در ساختمان ها

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

پانل های کامپوزیتی در طرح ها و رنگ های متنوعی فراوری می شوند اما مدل های دکوراتیوی هم دارند که از طرح هایی مانند چوب و آجر استفاده می نمایند. طرح و رنگ این پانل ها در برابر نو آفتاب، باران و سایر عوامل طبیعی ثابت هستند بنابراین می توان از آنها در شرایط آبو هوایی مختلف بدون هیچ مسئله ای استفاده کرد. نمای کامپوزیت علاوه بر زیبایی مدرن، بعضی از شاخصه های فیزیکی و شیمیایی را در خود دارد که آنرا به بی رقیب ترین مصالح ساختمانی مبدل نموده است. همانطور که گفتیم نمای کامپوزیت بخاطر وزن کم و انعطاف پذیری بالایی که دارند در ساختمان های بلند و برج ها که انتقال و بالا بردن وسایل ساختمان یکی از معظلات عظیم ساخت می باشد با استقبال بسیاری روبرو می شوند. در ادامه در شکل های زیر تعدادی از زیباترین مدل های نمای کامپوزیت در ساختمان ها و بناهای داخلی و خارجی مشاهده می کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1184

به "آشنایی با نمای کامپوزیت در ساختمان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با نمای کامپوزیت در ساختمان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید