آمار سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه منتشر شد
به گزارش بارازعلی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آمار سهم بازار اپراتور تلفن همراه کشور را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگاران، طبق آخرین آمار رگولاتور حوزه ارتباطی، همراه اول با رشد 27 صدم درصدی، بیشترین رشد را در سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه دوم سال داشته است.
شاخص سهم بازار به معنی نسبت اندازه فروش یک برند در یک محصول به فروش کلی آن محصول در بازه های زمانی فصلی یا سالیانه است.
همانطور که از تعریف بر می آید این شاخص، عامل بسیار حیاتی در سنجش اندازه سودآوری برندهاست و توجه عموم سرمایه گذاران در دنیا نیز به برندهایی است که درصد بالایی از سهم بازار یک محصول را در اختیار دارند.
با توجه به اینکه نگرش کلی درباره سهم بازار نیز به عبارت رقابت در یک عرصه خاص برای جذب ورودی های بیشتر به سازمان است، اغلب مورد توجه مردم نیز قرار می گیرد تا برندهای پیشتاز را شناسایی کنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با توجه به اهمیت این شاخص، هر فصل گزارش رقابتی اپراتورهای ارتباطی را منتشر می کند که در جدیدترین گزارش خود به آمار فصل تابستان اپراتورهای تلفن همراه پرداخته که سهم بازار هر کدام از آنها به شرح جدول زیر است:
سهم بازار | فصل تابستان 1400 | فصل بهار 1400 | مقایسه بهار و تابستان 1400 |
همراه اول | 53.54 | 53.27 | افزایش 0.27 |
ایرانسل | 42.60 | 43.01 | کاهش 0.41 |
رایتل | 3.86 | 3.71 | افزایش 0.15 |
ستون اول سهم بازار مربوط به تابستان، ستون دوم سهم بازار مربوط به بهار و ستون آخر هم نهایتا مقایسه این آمار در دو فصل ابتدایی سال 1400 است.
آمار رگولاتوری حوزه ارتباطات نشان از افزایش سهم بازارهای همراه اول و رایتل به ترتیب به اندازه 0.27 و 0.15 در تابستان 1400 به نسبت بهار همین سال دارد؛ در حالیکه آمار مربوط به سهم بازار ایرانسل ریزشی و به اندازه 0.41 درصد کاهش داشته است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آمار سهم بازار اپراتور تلفن همراه کشور را منتشر کرد.
به گزارش خبرنگاران، طبق آخرین آمار رگولاتور حوزه ارتباطی، همراه اول با رشد 27 صدم درصدی، بیشترین رشد را در سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در سه ماهه دوم سال داشته است.
شاخص سهم بازار به معنی نسبت اندازه فروش یک برند در یک محصول به فروش کلی آن محصول در بازه های زمانی فصلی یا سالیانه است.
همانطور که از تعریف بر می آید این شاخص، عامل بسیار حیاتی در سنجش اندازه سودآوری برندهاست و توجه عموم سرمایه گذاران در دنیا نیز به برندهایی است که درصد بالایی از سهم بازار یک محصول را در اختیار دارند.
با توجه به اینکه نگرش کلی درباره سهم بازار نیز به عبارت رقابت در یک عرصه خاص برای جذب ورودی های بیشتر به سازمان است، اغلب مورد توجه مردم نیز قرار می گیرد تا برندهای پیشتاز را شناسایی کنند.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با توجه به اهمیت این شاخص، هر فصل گزارش رقابتی اپراتورهای ارتباطی را منتشر می کند که در جدیدترین گزارش خود به آمار فصل تابستان اپراتورهای تلفن همراه پرداخته که سهم بازار هر کدام از آنها به شرح جدول زیر است:
سهم بازار | فصل تابستان 1400 | فصل بهار 1400 | مقایسه بهار و تابستان 1400 |
همراه اول | 53.54 | 53.27 | افزایش 0.27 |
ایرانسل | 42.60 | 43.01 | کاهش 0.41 |
رایتل | 3.86 | 3.71 | افزایش 0.15 |
ستون اول سهم بازار مربوط به تابستان، ستون دوم سهم بازار مربوط به بهار و ستون آخر هم نهایتا مقایسه این آمار در دو فصل ابتدایی سال 1400 است.
آمار رگولاتوری حوزه ارتباطات نشان از افزایش سهم بازارهای همراه اول و رایتل به ترتیب به اندازه 0.27 و 0.15 در تابستان 1400 به نسبت بهار همین سال دارد؛ در حالیکه آمار مربوط به سهم بازار ایرانسل ریزشی و به اندازه 0.41 درصد کاهش داشته است.
منبع: انتخاب