آمریکا توان شکست چین در نبرد دریایی را ندارد

به گزارش بارازعلی، فارس نوشت: گزارش یک اندیشکده آمریکایی نشان داد که نیروی دریایی آمریکا از تجهیزات تجسسی نامناسبی جهت مقابله با چین برخوردار است و فرماندهان نیروی دریایی آمریکا در صورت وقوع جنگ با این کشور با مشکل روبرو می شوند.

آمریکا توان شکست چین در نبرد دریایی را ندارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

در گزارش تازه یک اندیشکده آمریکایی هشدار داده شده است که توانایی تجهیزاتی نیروی دریایی آمریکا برای مواجهه با نیروهای مسلح چین مناسب نیست و فرماندهان این کشور قادر به تجسم وضعیت رزمی نیستند.

در گزارش اندیشکده آمریکایی هادسن با اشاره به این مهم که آگاهی اطلاعاتی و تنوع سلاح ها رکنی مهم در یک نبرد دریایی است، نوشته شده است که نیروی دریایی ایالات متحده تجهیزات اطلاعاتی، تجسسی و شناسایی کافی برای نبرد دریایی با رقبا را در اختیار ندارد.

این گزارش نوشته است که نیروی دریایی آمریکا در هدف قرار دادن یک دشمن بالقوه احتیاج به توجه بیشتری دارد و در بدترین شکل ممکن، دشمنان آمریکا احتمالا در مراحل نخست نبرد پیش افتاده و واشنگتن را مجبور می سازند تا بین پذیرش تلفات بالا و واگذاری یک منطقه عملیاتی، یکی را برگزیند.

اندیشکده هادسن نوشت که تهدید چین علیه نیروی دریایی ایالات متحده رو به افزایش است و یگان موشکی چین نیز برای حملات موشکی گسترده به کشتی های آمریکا برنامه ریزی نموده و بعضی از موشک های سطح به دریای این کشور وای جی-12 400 کیلومتر وی جی-18 با 540 کیلومتر برد و موشک ضد کشتی مافوق صوت سی ام-401 290 کیلومتر برد دارند.

در این گزارش تاکید شده که آمریکا حتی با تجهیز شدن به بعضی پهپادهای جدید از نوع ام کیو- 25 و ام کیو -8 و خرید 68 پهپاد تریتون بازهم به پهپادهای بیشتری برای مقابله با ارتش چین در دریای چین جنوبی احتیاج دارد.

رسانه های بین المللی نیز اخیرا در تحلیل هایی نوشتند که موشک های بالستیک جدید فرا صوت چین نه تنها سامانه های دفاعی آمریکا را به چالش می کشند، بلکه می توانند با دقت به اهداف نظامی دیگری در منطقه اصابت نمایند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 696

به "آمریکا توان شکست چین در نبرد دریایی را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا توان شکست چین در نبرد دریایی را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید