آیفون 13 ممکن است سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال داشته باشد

به گزارش بارازعلی، گزارش های منتشر شده نشان می دهند که اپل در حال توسعه فناوری لازم برای فراوری سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر برای آیفون 13 است. این اطلاعات همچنین نشان می دهند که گویا قرار است که این سنسور تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر، در کنار قابلیت تشخیص چهره Face ID، به عنوان یک روش جدید احراز هویت بیومتریک در آیفون های 13 استفاده گردد.

آیفون 13 ممکن است سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال داشته باشد

این اطلاعات جدید توسط جوانا استرن (Joanna Stern) در The Wall Street Journal منتشر شده است. در این گزارش تازه به بعضی از ویژگی های گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی S21 پرداخته شده و آمده است که اپل می تواند از آن ها در آیفون های بعدی هم استفاده کند.

تا قبل از منتشر شدن این گزارش جدید، شایعه های مختلفی درباره استفاده از سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID در زیر نمایشگر آیفون های بعدی توسط منابع قابل اعتمادی مانند مینگ چی کو و Mark Gurman در نشریه بلومبرگ منتشر شده بود.

هر دوی این افراد گفته بودند که اپل میخواهد از سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID قرار گرفته در زیر نمایشگر به عنوان روش دوم احراز هویت بیومتریک در زمان هایی که نمی توان از قابلیت تشخیص چهره Face ID استفاده کرد، به عنوان نمونه در زمان پوشیدن ماسک، در آیفون های بعدی استفاده کند.

در گزارش استرن همچنین آمده است که او اطلاعاتی را توسط یک از کارمندان پیشین اپل به دست آورده است که نشان می دهد این شرکت در حال توسعه سنسور تشخیص اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر بوده که در مقایسه با سنسور های تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر التراسونیک عملکرد بهتری را دارد.

سنسور های تشخیص اثر انگشت اپتیکال برای شناسایی اثر انگشت کاربر از نور استفاده می نماید و نمونه هایی از این سنسور اثر انگشت تا به امروز در گوشی های اندرویدی استفاده شده است.

روش کار این سنسور به این صورت است که نمایشگر به کار رفته در گوشی محل قرارگیری انگشت را به کاربر نمایش می دهد و پس از قرارگیری انگشت بر روی سنسور، نوری به انگشت فرد تابیده می گردد و دوربین قرار گرفته در زیر نمایشگر عکسی را از اثر انگشت فرد تهیه می نماید و با انجام این کار هویت کاربر را تشخیص می دهد. با توجه به این موضوع که این سنسور برای تشخیص اثر انگشت کاربر از عکس های دو بعدی استفاده می نماید، می توان که این سنسور ها را به سادگی فریب داد.

سنسور های تشخیص اثر انگشت التراسونیک دارای تکنولوژی جدید تری هستند و موج های صوتی کوچکی را ارسال می نمایند تا با استفاده از این موج ها بتوانند نقشه سه بعدی از اثر انگشت شخص را درست می نماید. با توجه به انجام این کار و به دست آمدن نقشه سه بعدی از اثر انگشت، این سنسور ها دارای امنیت بالایی هستند و نمی توان که به آسانی این سنسور ها را فریب داد.

  • انواع حسگرهای اثر انگشت چه تفاوتی با هم دارند؟

همچنین سنسور های التراسونیک در زمانی که انگشت کاربر خیس باشد عملکرد بهتری را دارند و در نهایت باید بگوییم که این سنسور اثر انگشت در مقایسه با نوع قبلی هم قیمت بسیار بالاتری را دارد.

سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID که اپل از آن در دکمه هوم آیفون، آیپد و مک ها استفاده می نماید، سنسور تشخیص اثر انگشت خازنی است. سنسور های اثر انگشت خازنی از خازن های بسیار زیاد و ریزی تشکیل شده اند که با استفاده از آن ها اطلاعات لازمشان را برای ساخت نقشه اثر انگشت به دست می آورند. این سنسور ها با توجه به اینکه از عکس اثر انگشت استفاده نمی نمایند عملکرد بسیاری خوبی را دارند و سخت است که بتوان آن ها را فریب داد.

  • مینگ چی کو: آیفون های بعدی سیستم انتقال حرارت محفظه بخار خواهند داشت

برای اطلاع باید بگوییم که هم اکنون نوع دیگری از سنسور های تشخیص اثر انگشت وجود دارند که تکنولوژی به کار رفته در آن ترکیبی از نوع اپتیکال و خازنی است. بدون شک اگر اپل از سنسور تشخیص اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر استفاده کند، انجام این کار به این معنا نیست که سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID به کار رفته در زیر نمایشگر آیفون به اندازه بعضی سنسور های اپتیکال به کار رفته در بعضی گوشی های اندرودی ناامن است.

بدون شک احتمال اینکه اپل از سنسور تشخیص اثر انگشت اپتیکال استاندارد استفاده کند، بسیار کم است. اما استفاده از سنسور های دارای تکنولوژی ترکیبی خازنی و اپتیکال باعث خواهد شد که در کنار استفاده از سنسوری سریع برای تشخیص اثر انگشت، این سنسور دارای امنیت بالایی هم باشد که نتوان آن را به آسانی فریب داد.

استرن می گوید که اطلاعات منتشر شده توسط منبع اطلاعاتی او نشان می دهند که بدون شک اپل از تکنولوژی برای توسعه سنسور تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده خواهد نمود که امنیت آن همانند سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID باشد که این شرکت در دکمه هوم آیفون و آیپد از آن استفاده می نماید. بنابراین سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپل هم از لحاظ عملکرد بسیار خوب خواهد بود و پسرفتی در این زمینه رخ نخواهد داد.

با وجود اینکه اطلاعات منتشر شده توسط منبع استرن نشان می دهند که اپل در حال کار بر روی سنسور تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال است، اما تحلیلگر مشهور و باسابقه محصولات اپل یعنی مینگ چی کو عقیده دارد که اپل از تکنولوژی التراسونیک در سنسور تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر خود استفاده خواهد نمود.

  • تمام آیفون های 13 لرزشگیر تصویر مبتنی بر حرکت سنسور خواهند داشت

مینگ چی کو می گوید که GIS برای اپل ناحیه وسیعی دارای فناوری التراسونیک را توسعه خواهد داد و اپل از شرکت کوالکام برای ساخت ماژول التراسونیک یاری خواهد گرفت. گفتنی است که اپل به تازگی پتنتی را درباره سنسور اثر انگشت صوتی ثبت نموده است که می توان از این فناوری هم برای توسعه سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده کرد.

در نهایت باید بگوییم که صرف نظر از نوع فناوری به کار رفته در سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر، بدون شک بازگشت دوباره Touch ID به آیفون اتفاق مسرور نماینده ای خواهد بود و به کابران اجازه می دهد که بتوانند از روش های بیومتریک مختلفی برای احراز هویت خود در آیفون و باز کردن قفل این گوشی در شرایط مختلف استفاده نمایند.

همچنین اضافه شدن این ویژگی باعث افزایش امنیت آیفون خواهد شد. در نهایت باید بگوییم که با وجود مطرح شدن این شایعه ها و منتشر شدن این گزارش های جدید، هنوز نمی توان به صورت قطعی گفت که اپل از این فناوری در نسل بعدی آیفون ها استفاده می نماید یا نه.

همچنین با توجه به قیمت بالای سنسور اثر انگشت التراسونیک در صورت استفاده از این فناوری، نمی توانیم بگوییم که شاهد استفاده از این فناوری در تمامی آیفون های بعدی هستیم یا که اپل فقط از آن در بعضی مدل ها استفاده خواهد نمود.

  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر چگونه کار می نماید؟

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1734

به "آیفون 13 ممکن است سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 13 ممکن است سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید