استفاده پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، نرم افزار هوش مصنوعی مذکور با آنالیز عکس ها و ویدئوهای اعتراض های خیابانی و شناسایی چهره افراد معترض، این اطلاعات را با داده های موجود در یک پایگاه داده متعلق به پلیس مقایسه می نماید و در نهایت هویت افراد را به دست می آورد.

استفاده پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هنوز تعیین نیست آیا از این اطلاعات برای دستگیری عملی فرد یا افرادی در هنگ کنگ استفاده شده است یا خیر. پلیس هنگ کنگ این فناوری را از یک شرکت استرالیایی به نام iOmniscient خریداری نموده و آن را از سه سال قبل در اختیار داشته است.

مهندسان شرکت iOmniscient ده ها نفر از ماموران پلیس را به منظور استفاده از نرم افزار مذکور آموزش داده اند. این نرم افزار با اسکن کردن تصاویر و ویدئوهای دوربین های مداربسته به طور اتوماتیک چهره ها و حتی شماره های پلاک های خودروهای ثبت شده را جمع آوری نموده و تطبیق می دهد.

از این سیستم هوش مصنوعی می توان برای انجام امور دیگری همچون مدیریت ترافیک و نیز یافتن بچه ها گم شده استفاده کرد. به نظر می رسد بعضی معترضان هنگ کنگی که از کارنمودهای سیستم هوش مصنوعی پلیس اطلاع داشته اند، به منظور جلوگیری از افشای هویت خود به استفاده از انواع ماسک و نقاب روی آورده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 563

به "استفاده پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده پلیس هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای شناسایی معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید