اشتغال بیش از 900 نفر از طریق کاریابی های لرستان

به گزارش بارازعلی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: از ابتدای امسال تا به امروز 987 نفر جوینده کار از طریق مراکز کاریابی های غیردولتی مشغول بکار شده اند.

اشتغال بیش از 900 نفر از طریق کاریابی های لرستان

علی آشتاب 28 بهمن ماه، با اشاره به نقش مؤثر کاریابی ها در معرفی مشاغل مناسب به کارجویان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا به امروز 2476 نفر در مراکز کاریابی غیردولتی لرستان ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1262 نفر مرد و 1214 نفر زن بوده اند.

وی شرح داد: از 2476 نفر تعداد 987 جویای کار در بخش های خدمات، صنعت، خدمات، بخش خصوصی و تعاونی های استان به کار گمارده شدند که از این تعداد 434 نفر زن و 553 نفر مرد بوده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان نمود: بیشترین کسانی که در مراکز کاریابی استان ثبت نام کردند در رده سنی 25 تا 34 سال قرار داشتند و بیشترین آن ها دارای مدرک لیسانس بوده اند.

آشتاب گفت: 94 نفر از این جویندگان کار فاقد مهارت لازم بودند که به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شدند که از این تعداد نیز 61 نفر زن و 33 نفر مرد بود.

وی به فعالیت 18 مرکز کاریابی (17 کاریابی داخلی و یک کاریابی فرصت های شغلی خارجی) در سطح استان اشاره کرد و اضافه نمود: کاریابی ها و مراکز مشاوره شغلی غیردولتی بازوی توانمندی برای دولت در شناسایی فرصت های شغلی و تأمین نیروی کار به شمار می فرایند و سهم بالایی در ایجاد اشتغال داشته و باهدف ارائه راهنمایی و مشاوره شغلی به جویندگان کار و کارفرمایان، شناسایی فرصت های شغلی، تأمین نیرو برای کارفرمایان و معرفی کارجویان آماده به کار در فرصت های شغلی فعالیت می کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1728

به "اشتغال بیش از 900 نفر از طریق کاریابی های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال بیش از 900 نفر از طریق کاریابی های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید