تسهیلات در زمینه ویزا پای گردشگران چینی را به ایران باز می نماید (تور چین)

به گزارش بارازعلی، چینی ها در صنعت گردشگری دنیا نقش پر رنگی دارند و بیشترین آمار گردشگران را به خود اختصاص داده اند. در آمار مراکز و جاذبه های گردشگری دنیا در غالب موارد می توان نام گردشگران چینی را در صدر جدول دید. آمار سفر چینی ها آنقدر مورد توجه فعالان حوزه گردشگری است که طالب ریفاعی، دبیرکل پیشین سازمان دنیای گردشگری معتقد است: گردشگران چینی بزرگ ترین بازار داخلی دنیا را دربر می گیرند و سالانه بیش از 4 میلیارد سفر انجام می دهند. این گردشگران در بازار دنیای نیز پیشرو هستند. توان بازار گردشگری چین بسیار بالا است، چراکه تنها 6 درصد از مردم چین گذرنامه دارند، بنابراین ما انتظار داریم که بیش از 200 میلیون چینی در سال های آینده به خارج از کشور سفر نمایند. با تمام این ها، ایران هنوز پیروز نشده از این ظرفیت موجود در آسیا آنطور که باید بهره مند گردد.

تسهیلات در زمینه ویزا پای گردشگران چینی را به ایران باز می نماید (تور چین)

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جانگ شی لونگ، معاون همکاری های بین المللی وزیر فرهنگ و دنیاگردی چین در خصوص بازار دنیاگردی ایران برای دنیاگردان چینی می گوید: ایران می تواند بازار بزرگی برای دنیاگردان چینی باشد، اما ضروری است اطلاعات و تسهیلات بیشتری از سوی تهران در اختیار این دنیاگردان قرار گیرد. او یکی از زمینه های تشویق دنیاگردان چینی برای سفر به ایران را تسهیل در زمینه صدور ویزا اعلام نمود و گفت: امیدواریم ایران در زمینه ویزا تسهیلات بیشتری برای دنیاگردان چینی در نظر بگیرد. معاون وزیر دنیاگردی چین ابراز امیدواری کرد با اقدامات فوق بتوان زمینه را برای سفر دنیاگردان بیشتری از چین به ایران فراهم کرد و آن ها بتوانند با این تمدن کهن و بزرگ دنیا بیشتر آشنا شوند.

این مقام فرهنگی چین گفت: امروز در عرصه های مختلف بین چین و ایران روابط گسترده ای برقرار است و همکاری ها با اقتدار و خواست مقام ها و ملت های دو کشور توسعه بیشتری را شاهد خواهد بود.

وی از مبادلات گسترده موسسات ایرانی و چینی استقبال کرد و گفت: ضرورت دارد تا مسئولان این مناسبات را توسعه دهند و راه و زمینه را برای تبادلات و تعاملات بیشتر موسسات در عرصه های مالی، فرهنگی و دنیاگردی فراهم و همیشه نمایند.

او با اشاره به اعزام سالانه میلیون ها دنیاگرد چینی به کشورهای دیگر توضیح داد: برای تقویت روابط دنیاگردی دو کشور احتیاج است راهنمایان تور و گروه های دنیاگردی میان دو کشور تربیت شوند. در زمینه دنیاگردی هنوز قابلیت های بالقوه زیادی وجود دارد که باید به آنها پرداخته گردد سهم دنیاگردی در روابط دو کشور چندان چشمگیر نیست و همزمان با توسعه روابط سیاسی و مالی، این بخش توسعه پیدا نکرده است.

این مقام چینی، عرصه های مالی و فرهنگی را به نوعی با یکدیگر مرتبط دانست و تاکید نمود این دو موضوع را نمی توان از هم تفکیک کرد تعاملات فرهنگی بیشتر، باعث سرمایه گذاری های مالی طرفین هم در همین زمینه می گردد.

جانگ توضیح داد با توجه به نقش سرزمینی و تاریخی ایران در دنیا به ویژه آسیا، فرهنگ این کشور خواستار زیادی در چین دارد و علاقمندان و هنرمندان چینی خواستار توسعه روابط با ایران هستند.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 6 بهمن 1401 بروزرسانی: 6 بهمن 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2423

به "تسهیلات در زمینه ویزا پای گردشگران چینی را به ایران باز می نماید (تور چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات در زمینه ویزا پای گردشگران چینی را به ایران باز می نماید (تور چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید