اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه اندازی می شوند

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران دکتر محمد خوانساری امروز در نخستین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و مرکز آپای دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی پژوهشی و فناوری دانشگاه در مورد یکپارچگی خدمات امنیت در سطح های خدمات امنیتی در کشور گفت: تصمیم داریم تا در سطح کشور اپرتورهای خدمات امنیتی ایجاد کنیم تا با تدابیر اجرا شده خدمات را به صورت یکپارچه از هر دستگاه داشته باشیم.

اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه اندازی می شوند

وی در مورد آمار پنجره خدمات دولت هوشمند اضافه کرد: در حال حاضر در پنجره خدمات دولت هوشمند 17 میلیون کاربر ثبت شده داریم و بیش از 3 هزار خدمت در این پنجره خدمات دولت هوشمند در نظر گرفته ایم.

خوانساری در ادامه در مورد اتصال بیش از 40 دانشگاه به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند گفت: بیش از 40 دانشگاه به پنجره خدمات ملی دولت هوشمند متصل شدند و اگر 145 دانشگاه دولتی و دانشگاه های دیگر را در نظر بگیریم، این عدد به نسبت تعداد دانشگاه ها عدد مطلوبی نیست.

وی به موضوع دولت اکترونیک و امنیت اشاره نمود و ادامه داد: تمام خدمات باید به وسیله پنجره خدمات دولت هوشمند باشد شاید در ابتدا می انتظار داشتیم تنها 30 درصد خدمات به وسیله پنجره واحد خدمات هوشمند باشد اما حال باید تا آبان ماه سال جاری تمام دستگاه ها به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

خوانساری در ادامه توضیح داد: هر استعلامی که احتیاج است باید به صورت استعلامات الکترونیک انجام گردد و احتیاج به استعلام کاغذی نیست. در حال حاضر بعضی دستگاه ها از استعلامات الکترونیکی بسیار استفاده می نمایند اما بعضی دیگر هنوز این استعلام الکترونیک را شروع نکرده اند.

وی به موضوع هوشمندسازی اشاره نمود و گفت: در هوشمند سازی حداقل 20 درصد خدمات به صورت بر خط و بدون دخالت عامل انسانی بدون اخذ هر گونه مدرک از متقاضی خدمت باید تا تیر ماه انجام گیرد.

خوانساری بعلاوه با اشاره به اینکه در حال حاضر 17 میلیون کاربر ثبت شده در پنجره خدمات ملی دولت هوشمند داریم و بیش از 3هزار خدمت در این پنجره وجود دارد گفت: پنجره ملی مکان ورود یکپارچه خدمات دولتی است. 3 میلیون نفر در طرح یارانه از پنجره ملی خدمات ملی دولت استفاده کردند و بعلاوه طرح اینترنت خبرنگاری، سامانه فرزندپروری و جوانی جمعیت، ثبت نام کتب درسی به وسیله این پنجره واحد صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در شش ماه سال گذشته حجم بالای حملات را در مراکز آموزشی داشتیم و حدود 48 مرکز آموزش عالی مورد این حمله و اختلال قرار گرفتند بنابراین حوزه تامین امنیت بخش کلیدی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 خرداد 1402 بروزرسانی: 30 خرداد 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2483

به "اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه اندازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپراتورهای خدمات امنیت سایبری به زودی در کشور راه اندازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید