بازگشت آهوی بیابان، عروس خیابان

به گزارش بارازعلی، چندین سال است که از بازگشت جیپ واگنییر اطلاع داریم و سال گذشته هم این شرکت با معرفی کانسپتی آمادهٔ فراوری، پیش نمایشی از این افسانهٔ آمریکایی را ارائه کرد.

بازگشت آهوی بیابان، عروس خیابان

به گزارش خبرنگاران، حال امروز رسماً جیپ نسخهٔ فراوریی مدل های واگنییر و گرند واگنییر را معرفی نموده است تا به طورجدی به بخش اس یووی های فول سایز وارد شود.

این دو مدل، جیپ را وارد دو سگمنت کاملاً جدید می نمایند بدون آنکه توانایی های آفرود، فضای کافی برای سرنشینان و متریال داخلی عالی را قربانی سازند.

هردو مدل در سه تیپ مختلف به نام های سری I، سری II و سری III ارائه می شوند و به تودوزی چرمی استاندارد، تا هشت جایگاه، بیشترین فضای بار در این کلاس و بسیاری از تکنولوژی های یاری راننده مجهز هستند.

واگنییر و گرند واگنییر فراوریی در ظاهر تا حد زیادی به نسخهٔ کانسپت وفادار مانده و از همان استایل عمودی با جلوپنجرهٔ هشت قسمتی، درب پشتی تقریباً عمودی و پنجره های جانبی عظیم برخوردار هستند.

در هردو مدل، یک زه کرومی از ستون A شروع شده و با حرکت به سمت بالا و دور زدن سقف خودرو در سمت دیگر دوباره به انتهای ستون A ختم می شود. در گرند واگنییر اما تریم های کرومی U شکلی هم به اطراف پنجره های جانبی اضافه می شود.

برای تمایز بیشتر این دو مدل از یکدیگر، در واگنییر نوشتهٔ WAGONEER روی کاپوت جای گرفته درحالی که نوشتهٔ GRAND WAGONEER در بالای جلوپنجرهٔ آن نقش بسته است. در هردو مدل، نام خودرو در پایین درهای جلو هم کار شده است.

در داخل، طراحان جیپ سعی نموده اند به وسیله یک غربیلک فرمان دو پره و دریچه های تهویهٔ افقی، به واگنییر اولیه ادای احترام نمایند اما بااین حال کاملاً معین است که با یک اس یووی کاملاً مدرن طرف هستیم.

در اینجا صفحه آمپر به صورت استاندارد از نوع دیجیتالی است که در واگنییر 10.3 اینچی و در گرند واگنییر 12.3 اینچی خواهد بود.

در میانهٔ داشبورد واگنییر، یک نمایشگر لمسی 10.1 اینچی استاندارد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 را ارائه می نماید که یکی از آسان ترین سیستم های بازار برای استفاده است.

علاوه بر این، یک صفحه نمایش 10.3 اینچی هم برای کنترل سیستم تهویه و سایر ویژگی های رفاهی خودرو قابل سفارش خواهد بود که در پایین کنسول میانی قرار می گیرد.

از سوی دیگر، گرند واگنییر علاوه بر برخورداری از صفحه آمپر عظیم تر 12.3 اینچی، به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی عظیم تر 12 اینچی هم مجهز است.

علاوه بر این، در سمت راست داشبورد برای سرنشین جلو هم یک نمایشگر 10.3 اینچی در نظر گرفته شده که چندین ویژگی یاری راننده را ارائه می نماید.

به لطف این نمایشگر، راننده می تواند روی جاده تمرکز کند و بجای او، سرنشین مقصد ناوبری را پیدا نموده، موسیقی را پخش کند و تنظیمات خودرو را انجام دهد.

این نمایشگر همچنین می تواند به آینه ای واقعی از گوشی هوشمند تبدیل شود تا سرنشین جلو بتواند کارهایی مثل پاسخ دادن به ایمیل ها، پخش فیلم، بازی و دسترسی به رسانه های اجتماعی را انجام دهد البته یک فیلتر حریم خصوصی، محتویات این نمایشگر را از راننده پنهان نگه می دارد تا موجب حواس پرتی او نشود.

در گرند واگنییر، جایگاه های دو ردیف اول به صورت استاندارد از نوع خلبانی هستند و یک کنسول مرکزی ثابت از ردیف جلو تا ردیف دوم کشیده می شود؛ اما خانواده های پرجمعیت تر می توانند جایگاه های نیمکتی را هم برای ردیف دوم سفارش دهند که ظرفیت سرنشین خودرو را به حداکثر هشت نفر می رساند.

این در حالی است که در واگنییر، جایگاه های ردیف دوم به صورت استاندارد از نوع نیمکتی هستند و جایگاه های خلبانی برای آن قابل سفارش است.

در گرند واگنییر، سرنشینان ردیف دوم برای سرگرمی از دو نمایشگر 10.1 اینچی برخوردار خواهند بود که روی پشتی جایگاه های جلو نصب می شود.

این نمایشگرها می توانند به منابع صوتی و تصویری متفاوتی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، در مدل هایی که در ردیف دوم به جایگاه های خلبانی مجهز هستند، یک نمایشگر رفاهی 10.3 اینچی هم در کنسول مرکزی عقب قرار می گیرد تا مجموع نمایشگرهای کابین گرند واگنییر را به هفت عدد برساند.

همهٔ تیپ های واگنییر و همین طور تیپ سری I گرند واگنییر به صورت استاندارد با تودوزی چرمی ناپا ارائه می شوند اما تیپ های سری II و سری II گرند واگنییر از چرم لوکس تر پالرمو برخوردار خواهند بود.

همچنین استفادهٔ گسترده از تزئینات چوبی و آلومینیومی واقعی به گرند واگنییر یاری خواهد نمود تا بهتر بتواند در سگمنت لوکس با ژرمن ها، هم وطن ها و بریتانیایی ها رقابت کند. علاوه بر این، کابین گرند واگنییر با برخورداری از نورپردازی قابل تنظیم، در شب فضای زیبایی خواهد داشت.

واگنییر و گرند واگنییر هردو 3,124 میلی متر فاصلهٔ محوری، 5,435 میلی متر طول، 2,123 میلی متر عرض و 1,920 میلی متر ارتفاع دارند. این یعنی خانوادهٔ واگنییر نسبت به شورلت تاهو و کادیلاک اسکالید 53 میلی متر فاصلهٔ محوری و 84 میلی متر طول بیشتری دارند.

به همین دلیل، جیپ ها در صورت باز بودن هر سه ردیف جایگاه ها، 775 لیتر فضای بار ارائه می نمایند درحالی که این رقم در اس یووی های جنرال موتورز 722 لیتر است.

ردیف سوم جایگاه های واگنییرها هم برای عظیم سالان به اندازهٔ کافی جادار خواهد بود زیرا به گفتهٔ جیپ، این جایگاه ها 990 میلی متر فضای سر و 930 میلی متر فضای پا دارند که از تاهو به ترتیب با 970 میلی متر و 886 میلی متر بیشتر است.

جیپ واگنییر به پیشرانهٔ 5.8 لیتری V8 با تکنولوژی هیبریدی خفیف مجهز است که 392 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک مجهز است تا به صورت استاندارد نیرو را به چرخ های عقب بفرستد اما سه نوع سامانهٔ چهارچرخ محرک مختلف هم برای واگنییر قابل سفارش خواهد بود.

این سیستم ها شامل Quadra-Trac تمام وقت، Quadra-Trac I با گیربکس یاریی دو سرعته و نهایتاً Quadra-Trac II با گیربکس یاریی دو سرعته و یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی می شود که سریع تر از دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی پاسخ می دهد.

برای گرند واگنییر اما پیشرانهٔ قوی تر 6.4 لیتری V8 با 470 اسب بخار قدرت و 617 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده که به صورت استاندارد در کنار گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک Quadra-Trac II قرار می گیرد.

این در حالی است که کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هردو به صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب عرضه می شوند و به ترتیب 420 و 450 اسب بخار قدرت دارند.

ساختار بدنه روی شاسی مقاوم در واگنییرها ظرفیت یدک کشی تا 4.5 تن را فراهم نموده است درحالی که سیستم تعلیق دو جناقی در جلو و پنج اتصالی در عقب با فنرهای پیچشی هم سواری نرم و روانی را ارائه می نمایند. برای واگنییر سیستم تعلیق بادی Quadra Lift جیپ هم قابل سفارش است که فاصلهٔ خودرو از سطح زمین را به 256 میلی متر افزایش می دهد.

علاوه بر این، پکیجی بنام All-Terrain هم به صورت سفارشی ارائه می شود که با استفاده از چهار صفحهٔ محافظ، از قسمت های زیرین خودرو محافظت می نماید.

گرند واگنییر اما به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی مجهز است که به طور اتوماتیک هنگام پارک کردن برای ورود و خروج و همین طور بارگیری راحت تر ارتفاع را کاهش می دهد و در سرعت های بالا نیز با کاهش ارتفاع خودرو، مقاومت در برابر هوا را کمتر می نماید.

علاوه بر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Uconnect 5 و نمایشگر سرنشین جلو، خانوادهٔ جیپ واگنییر یکی از اولین محصولات استلانتیس است که به دستیار فعال رانندگی مجهز خواهد بود.

این سیستم که امکان رانندگی اتوماتیک بدون احتیاج به دخالت دست را فراهم می نماید، شامل تکنولوژی حفظ حرکت خودرو در بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، پایش نقاط کور و هشدار برخورد جلو می شود. البته این سیستم با تأخیر ارائه خواهد شد اما انتظار می رود تا قبل از سرانجام سال جاری برای رقابت با سیستم عالی سوپر کروز کادیلاک برای واگنییر سری III و گرند واگنییر ارائه شود.

واگنییر سری III و همهٔ تیپ های گرند واگنییر همچنین به صورت استاندارد به سیستم صوتی مکینتاش هم مجهز هستند.

مکینتاش به ساخت سیستم های استریوی باکیفیت خانگی مشهور است و واگنییر اولین خودرویی محسوب می شود که سیستم صوتی آن توسط این شرکت ساخته شده است.

نسخهٔ پایهٔ این سیستم صوتی که MX950 نام دارد، شامل 19 بلندگو، یک ساب ووفر 10 اینچی و یک آمپلی فایر 950 واتی می شود؛ اما کسانی که حتی از این هم بیشتر می خواهند، باید سراغ گرند واگنییر سری III بروند که به صورت استاندارد به سیستم صوتی MX1375 با 23 بلندگو، 1950 وات توان و صدای فراگیر سه بعدی مجهز است. این سیستم برای گرند واگنییر سری I و سری II هم قابل سفارش خواهد بود.

جیپ واگنییر و گرند واگنییر مدل 2022 هم اکنون برای پیش خرید قابل سفارش هستند و اولین نمونهٔ آن ها در تابستان آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

قیمت واگنییر از 57,995 دلار شروع می شود که با توجه به ویژگی های آن رقم بسیار مناسبی محسوب می شود.

این مدل باید با رقبایی مثل شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن رقابت کند درحالی که گرند واگنییر با قیمت پایهٔ 86,995 دلار در برابر خودروهایی مثل کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور، جی ام سی یوکان دنالی و مرسدس بنز GLS قرار خواهد گرفت.

کمی بعدتر، یک نسخهٔ بالا رده از گرند واگنییر بنام اُبسیدین هم ارائه خواهد شد که به رینگ های 22 اینچی مشکی رنگ، تریم بیرونی دارک اونیکس و بسیاری از ویژگی های لوکس مجهز است.

قیمت این نسخه از 98,995 دلار شروع می شود که 12 هزار دلار از گرند واگنییر پایه و 41 هزار دلار از واگنییر گران تر است.

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1787

به "بازگشت آهوی بیابان، عروس خیابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آهوی بیابان، عروس خیابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید