با تور مجازی به جزیره ساخالین در روسیه سفر کنید

به گزارش بارازعلی، ساخالین جزیره ای اسرارآمیز و مملو از ناشناخته ها در شرق کشور روسیه و شمال اقیانوس آرام است. با تور مجازی از شگفتی های ساخالین بازدید کنید.

با تور مجازی به جزیره ساخالین در روسیه سفر کنید

ساخالین، جزیره ای پهناور در شرق کشور روسیه و شمال اقیانوس آرام است. شهر ساخالین که به وسیله کوه های سربه فلک کشیده احاطه شده، بر نوار زلزله خیز قرار گرفته است و به همین علت، هیچ آسمان خراش یا ساختمان بلندی ندارد. برخلاف انتظار، امروزه سفر به ساخالین به واسطه فرودگاه یوژنو ساخالینسک به سهولت امکان پذیر است. این فرودگاه، مبدا مناسبی برای بازدید از جاذبه های گردشگری طبیعی در این جزیره است. با ما همراه شوید تا با تور مجازی به بازدید از برترین جاذبه های گردشگری ساخالین بپردازیم.

تمامی ساختمان های ساخالین، چه مدرن و چه تاریخی، از جذابیت بصری ویژه ای برخوردارند؛ تا جایی که این شهر به میراث تاریخی و فرهنگی خود می بالد. یکی از مهم ترین جاهای دیدنی روسیه در جزیره ساخالین، موزه منطقه ای این شهر است. این ساختمان ژاپنی در سال 1937 ساخته شد و سبک معماری آن نه تنها در ساخالین، بلکه در تمام روسیه با نام تایکان یوشیکی مشهور است.

می توان گفت که محبوب ترین جاذبه های گردشگری ساخالین، در منطقه ها بکر و دورافتاده جای گرفته اند؛ مکان هایی که دسترسی به آن ها سخت به نظر می رسد و برای بازدید از این مکان ها، علاوه بر خودروی اجاره ای، به چادر، مشعل، لباس بارانی، قایق و بسیاری دیگر از لوازم طبیعت گردی احتیاج است. البته حمل یا خرید این وسایل برای سفر به ساخالین ضروری نیست؛ چراکه استفاده از خدمات محلی گردشگری در ساخالین به گردشگران این امکان را می دهد که تا به یاری کارشناسان مجرب و کارآزموده، به بکرترین و ناشناخته ترین منطقه ها این جزیره سفر نمایند.

تنها موضوع غیرقابل پیش بینی در سفر به ساخالین، تغییرات ناگهانی آب وهوا است. به گونه ای که بازدید و عکاسی از فانوس دریایی آنیوا (Aniva) واقع در جنوب شرقی ساخالین، خوش شانسی ویژه ای را طلب می نماید. این فانوس دریایی که با مهندسی منحصربه فرد خود، هماهنگی شگفت انگیزی با طبیعت پیرامون خود دارد و معمولا لابه لای ابرها محصور است.

خلیج و دماغه اوستافیا (Evstafia Cape) در فاصله 30 کیلومتری از فانوس دریایی قرار گرفته است و جهت رسیدن به آن، یک ماجراجویی تمام عیار را برای طبیعت گردان به ارمغان می آورد. این منطقه دارای آب وهوایی نیمه گرجهتی با درختان جنگلی مخروطی و پهن برگ است و بوته های غول پیکری نیز در این جنگل ها وجود دارد. دماغه اوستافیا با ارتفاع 50 متری خود، چشم اندازی پانورامایی و خیره نماینده از منظره ها اطراف به دست می دهد و در پایین دست آن، صخره های پدیدآمده با امواج دریا خودنمایی می نماید.

دیگر شگفتی ساخالین در همین حوالی، دریاچه های آبی یا فیروزه ای نام دارند که تاریخچه ای منحصربه فرد را یدک می کشند. در اوایل قرن بیستم، دهکده نوویکوو در نزدیکی این دریاچه ها یکی از مهم ترین معادن زغال سنگ روسیه به شمار می رفت. تا اینکه در دهه 1960 میلادی شواهدی از کشف سنگ های معدنی ژرمانیوم در این ناخیه کشف شد و رونق ویژه ای به ساخالین بخشید. ژرمانیوم فلزی نیمه هادی است که در فراوری ترانزیستور کاربرد دارد. با این حال، ذخایر عنصر ژرمانیوم در سال 2005 در این منطقه به خاتمه رسید و معادن مربوط به آن، با آب های زیرزمینی و باران پر شد. واکنش آب با مواد شیمیایی به جای مانده از فعالیت های معدنی در این ناحیه، دریاچه هایی با رنگ آبی روشن و فیروزه ای پدید آورده است.

آنچه به وسیله پنجره ای که در ابتدای این مطلب تعبیه شده است، مشاهده کردید، تنها گوشه ای از جاذبه های اعجاب انگیز ساخالین است. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2231

به "با تور مجازی به جزیره ساخالین در روسیه سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی به جزیره ساخالین در روسیه سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید