با چند راه چاره ساده دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن داشته باشید

به گزارش بارازعلی، هال و پذیرایی منزل که در فرهنگ ایرانی به جای اتاق نشیمن استفاده می شوند، از مناطقی است که اعضای خانواده برای هر فعالیتی در آن حضور دارند و حتی پذیرایی از مهمان نیز در همین ناحیه از خانه است. توجه به نکات طراحی دکوراسیون پذیرایی در القای حس و انرژی مثبت خیلی مهم است. کاری که شما باید انجام دهید برقراری هارمونی و تناسب بین تمامی بخش های پذیرایی منزل از جنبه های گوناگون است. در این مطلب با ارائه نکاتی در مورد تزیین و دکوراسیون پذیرایی این کار را برای شما خیلی راحت کرده ایم.

با چند راه چاره ساده دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن داشته باشید

با ما همراه باشید و درباره مجله بهابادی بیشتر بدانید.

چطور دکوراسیون پذیرایی خود را شیک و جذاب نشان دهیم؟

برای اینکه دکوراسیون هال و پذیرایی شیک و مدرن داشته باشید ابتدا به نکات کلی در مورد پذیرایی بزرگ و کوچک می پردازیم و سپس بخش های مختلف هال و پذیرایی را بررسی می کنیم.

  • دکوراسیون پذیرایی کوچک: اگر پذیرایی یا اتاق نشیمن بزرگ نیست، باید در انتخاب وسایل دقت کنید تا فضای محیط خود را شلوغ جلوه ندهید. در انتخاب رنگ باید به سراغ رنگ های روشن بروید تا محیط پذیرایی را بزرگتر نشان دهد. حتی می توانید رنگ های روشن را با رنگ های خنثی هم ترکیب کنید. برای خرید مبلمان باید به سراغ مدل های ساده و با ابعاد مناسب بروید. در طراحی دیوار از الگوهای عمودی استفاده کنید تا سقف و دیوار شما را بلند و وسیع تر نشان دهد.
  • دکوراسیون پذیرایی بزرگ: بزرگ بودن فضای دکوراسیون هال و پذیرایی ایرانی به این معنا نیست که هر وسیله ای خواستید داخل آن بچینید. توجه به هارمونی و تناسب رنگ و تلفیق رنگ های تیره و خنثی انتخاب هوشمندانه ای است تا فضای شما بیش از حد بزرگ نشان داده نشود. فرش با سایز مناسب که از دیوار چند سانتیمتر فاصله داشته باشد، خریداری کنید. دکوراسیون پذیرایی چوب برای کسانی که به دنبال سبک کلاسیک می گردند مناسب است.
  • انتخاب رنگ: انتخاب رنگ در دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن تا حدی سلیقه ای است به شرطی که نکات انتخاب رنگ مناسب رعایت شوند. در انتخاب رنگ باید به مساحت فضا دقت کنید و از چندین رنگ استفاده نمایید تا جذابیت بیشتری ایجاد کنید. برای مساحت کوچک، رنگ های خنثی (سفید و خاکستری) به عنوان رنگ دیوارها و کف، رنگ مبلمان و پرده با رنگ های روشن و رنگ وسایل جزئی نیز با رنگ تأکیدی تزئین شوند.

برای مساحت بزرگ نیز دقیقا به همین شکل است اما رنگ فرعی برای مبلمان و پرده باید تیره باشد. البته گاهی اوقات توصیه می کنیم از رنگ های تیره برای دیوارها نیز استفاده کنید تا فضای شما خیلی بزرگ نشان داده نشود.

در صورتی که پذیرایی نورگیری طبیعی کمی دارد از رنگ های روشن و اگر نورگیری طبیعی خیلی خوبی دارد از رنگ های تیره استفاده نمایید تا فضای شما را خیلی تیره و تار و یا خیلی روشن جلوه ندهد.

  • پرده: پرده یکی از مهمترین بخش های هر خانه است. در اصول به روز ترین دکوراسیون پذیرایی، پرده جایگاه بسیار مهمی دارد چرا که علاوه بر افزایش حریم خصوصی، در تنظیم میزان نور ورودی و شیک و مدرن جلوه دادن فضا هم نقش دارند. دکوراسیون پذیرایی شیک از پرده هایی با رنگ روشن استفاده می کند و در نوع لوکس از پرده هایی تیره رنگ و با قد بلند که بقیه آن بر روی زمین قرار می گیرد.

برای پذیرایی کوچک باید جنسی از پرده انتخاب شود که نور خورشید را تا حدی از خود عبور دهد تا فضای نشیمن گرفته و دلگیر نباشد. هماهنگی رنگ پرده با فرش و مبلمان هم بسیار اهمیت دارد و به عنوان رنگ ثانویه یا فرعی انتخاب می شوند.

  • دیوار و سقف: دیوار و سقف در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن مکمل هم هستند. سقف پذیرایی و نشیمن در بیشتر مواقع به رنگ سفید انتخاب می شود و سایر رنگ ها را برای کناف و گچ بری ها استفاده می کنند. برای دیوار باید رنگ اصلی و اولیه را انتخاب کنید که تأثیر زیادی روی زیبایی دکوراسیون پذیرایی و حال خواهد داشت.

اگر دوست دارید دیوار شما طرح فانتزی یا شیک و مدرن داشته باشد، بهترین انتخاب، کاغذ دیواری است اما اگر دوست دارید هر چند سال یکبار با صرف هزینه بسیار کمتر، رنگ و طرح دیوارها را تغییر دهید، رنگ اکریلیک گزینه بسیار مناسبی است.

اگر برای دیوار پذیرایی از تابلوهای تزئینی یا دیوارکوب دکوراتیو استفاده می کنید، نورپردازی تأکیدی را فراموش نکنید.

  • نورپردازی: برای نورپردازی طبیعی حتما به فکر استفاده از پنجره های متعدد و پرده هایی باشید که تا حدی نور طبیعی را از خود عبور می دهند. برای نورپردازی مصنوعی بهترین کار استفاده از لامپ های هالوژن در کناف یا سقف های PVC و همچنین لامپ های مخفی گوشه های دیوار هستند. دکوراسیون پذیرایی جدید بدون نورپردازی مناسب و حرفه ای هیچ جذابیتی ندارد. دکوراسیون پذیرایی لوکس را باید با لوستر که ارتفاع مناسبی دارد نورپردازی کنید. برای تابلوها و وسایل تزئیناتی دیوارکوب از نور تأکیدی و نقطه ای استفاده نمایید. استفاده از چراغ خواب نیز بسیار مهم است تا نور کافی شب را تأمین کند.
  • کفپوش: کفپوش مناسب نقش زیادی در زیباسازی دکوراسیون پذیرایی خانه های ساده و شیک دارد. کفپوش هایی مثل سرامیک، پی وی سی، پارکت پذیرایی در طرح های مختلف و یا ترکیب موزاییک/ سرامیک همراه با فرش گزینه های پیش روی شما هستند. در خانه های مدرن از سرامیک یا پارکت استفاده می کنند و فرش جایگاهی ندارد. در چنین مواردی باید دقت کنید به علت سرد بودن ماهیت سرامیک، سیستم گرمایشی کف بسیار مهم است.

رنگ کفپوش باید با رنگ مبلمان و پرده به عنوان رنگ فرعی یا ثانویه با هم هماهنگ باشند. اگر فضای کوچکی دارید به سراغ طیف رنگ های روشن بروید تا از طریق بازتاب مناسب نور فضا را سرحال و شاداب نشان دهد. اگر فضای بزرگی دارید می توانید به سراغ مدل های تیره مثل طرح چوب و غیره بروید.

منبع: اتاق
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1916

به "با چند راه چاره ساده دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن داشته باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چند راه چاره ساده دکوراسیون پذیرایی شیک و مدرن داشته باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید