برج پیزا نیروی جوانی خود را بازمی یابد

به گزارش بارازعلی، برج پیزا که یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در ایتالیا محسوب می گردد، به تازگی دچار تغییراتی شده است که شاید باعث سردرگمی بسیاری از گردشگران گردد. به گفته کارشناسان، برج پیزا که بخش عمده ای از اعتبار منحصربه فرد خود را مدیون کج بودنش است، در حال از دست دادن این انحراف است. به گزارش مجله سان، پس از نزدیک به دو دهه کوشش برای ترمیم این برج، اکنون برج پیزا چهار سانتی متر از انحراف خود را از دست داده و خطر ریزش آن را کمتر از پیش تهدید می نماید.

برج پیزا نیروی جوانی خود را بازمی یابد

گروهی از متخصصین کارکشته به رهبری پروفسور نانزیانته سوئیگلای، متخصص رشته ژئوتکنیک از دانشگاه پیزا، به مدت 17 سال بود که در حال مطالعه روی این پروژه بودند. بنا بر اعتراف آنها، پیش از شروع مراحل ترمیم برج پیزا آنها نه تنها نسبت به موفقیت این پروژه تردید داشتند، بلکه احتمال سقوط کامل برج نیز چندان دور از تصورشان نبود. با این حال، محاسبات آنها نشانگر موفقیت پروژه و تثبیت شرایط برج تا کنون بوده است.

، با وجود رخداد چهار زلزله مهیب از زمان ساخت برج پیزا، در حال حاضر انحراف این برج از راستای عمود کمتر از چهار درجه است. پروفسور نانزیانته ضمن اشاره به ثبات در شرایط برج ناقوس، معتقد است که شرایط برج پیزا حتی بهتر از آن چیزی است که پیش از شروع پروژه انتظار آن را داشته اند.

حدود ده سال از زمانی که درب های این برج برای انجام پروژه بازسازی به روی عموم بسته شده بود، می گذرد و بیش از 39 میلیون دلار برای بازسازی آن هزینه شده است. اکنون می توان کابل های متعددی را دید که به منظور ایمن سازی بنای یادبود و پلکان برج پیزا استفاده شده اند. با بالا رفتن از این پلکان، گردشگران می توانند یک چشم انداز نفسگیر از ییلاقات اطراف برج، معروف به توسکان را تجربه کنند.

برج سفید پیزا با 55 متر ارتفاع و 14500 تن جرم، در شهری با همین نام در ایتالیا واقع شده است و اگر مشهورترین برج جهان نباشد، بی تردید جزو ده برج معروف در سراسر جهان است. این برج به طور ویژه در سال 1983 با اکران نسخه سوم از فیلم سوپرمن مشهورتر از پیش شد. شروع ساخت برج پیزا به دوره رنسانس و دقیقتر نهم آگوست 1173 میلادی باز می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2419

به "برج پیزا نیروی جوانی خود را بازمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج پیزا نیروی جوانی خود را بازمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید