برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش اول)

به گزارش بارازعلی، جزیره بالی در اندونزی را می توان بهشتی زیبا و جادویی دانست.

من هر بار که به این جزیره سفر می کنم؛ احساس آرامش نموده و استراحت در استخرهای زیبا، سواحل آرام و صرف غذا در کافه ها و رستوران های ساحلی هر کدام به تنهایی در نوع خود بی نظیر بوده و خاطراتی فراموش نشدنی ایجاد می نمایند.

برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش اول)

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

من به وبلاگ نویسی علاقه شدیدی داشته و تنها سفر به بالی است که می تواند برای دو روز مرا از این کار دور کند. وقتی در فرودگاه از هواپیما پیاده می شدم، در یک لحظه احساس کردم آرامش و رضایت مندی وصف نشدنی بر تمامی وجودم مستولی شد. البته کمی بعد و با دیدن خیابان ها و جاده های شلوغ خارج از فرودگاه، تعجب نموده و دلسرد شدم اما باید پذیرفت که این موضوع، بخشی از ویژگی های جزیره محسوب شده و باید این شلوغی جاده ها را در کنار سایر ویژگی های ممتاز و مناسب محیط شهری بالی مانند آب نما های پر تعداد و تزئینات مربوط به آن که سبب می گردد در همه حال و همه بخش های این جزیره زیبا همیشه صدای جریان آب را در مقابل خود داشته باشید، پذیرفت. البته این شلوغی خیابان ها مدت زیادی ادامه نداشته و ساعتی بعد من در آرامش و رضایتمندی بی نظیری روی یک نئنو در زیر سایه نخل های ساحلی لم داده و یک نوشیدنی خنک می نوشیدم. در این یادداشت به طور خاص به توصیف سفر اخیرم به جزیره بالی می پردازم:

گشت یک روزه در جزیره بالی

پس از چند روز استراحت و لذت بردن از ساحل و دریای زیبا منطقه، تصمیم گرفتم گشتی در اطراف زده و گوشه و کنار جزیره را ببینم. به همین دلیل یک ماشین به همراه راننده برای یک روز اجاره نموده و به همراه تنی چند از دوستانم راهی گشت و گذار در جزیره بالی شدیم. من بیست سال پیش به بالی سفر نموده بودم و دوست داشتم یک بار دیگر منطقه گونونگ باتور (Gunung Batur) را ببینم. گونونگ به معنی کوه بوده و گونونگ باتور یک قله آتشفشانی فعال در مرکز بالی است که دارای دهانه ای بزرگ است. این منطقه بسیار دیدنی و استثنایی بوده و توصیه می کنم در سفر به بالی حتما از آن دیدن کنید.

ما از ساحل (Seminyak) به سمت قله باتور حرکت نموده و این راستا تنها چند ساعت به طول انجامید. در طول این راستا، دیدنی های فراوانی مانند معابد زیبا، کارگاه های نقره کاری و طراحی روی پارچه، مزارع برنج و تعداد زیادی فروشگاه های صنایع دستی و آثار هنری به طور خاص در جاده (Batubulan) به (Tegallalang) که 12 کیلومتر طول دارد؛ وجود داشته که دیدن آن ها جذابیت های خاص خود را دارد. در این فروشگاه ها انواع صنایع دستی کنده کاری شده روی چوب و سنگ؛ بدلیجات، نقاشی، ظروف شیشه ای؛ طراحی روی پارچه، وسایل تزئینی و دکوری و … ارائه می شوند. این مغازه ها بسیار شلوغ و بی نظم بوده و اگر شما در پی پیدا کردن شی خاصی هستید، شاید یافتن آن کمی سخت باشد اما در شهر او بود که مرکز فرهنگی بالی محسوب می گردد؛ می توانید مراکز صنایع دستی بهتری پیدا کنید.

ما در طول راستا خود در دو ساختمان مذهبی روستایی توقف نموده و از تزئینات زیبای طلاکاری روی چوب و سایر تزئینات بنا بازدید کردیم که نشان دهنده هنر و ظرافت سازندگان این آثار هستند. در این راستا همچنین به کارگاه های نقره و طراحی پارچه نیز سر زده و بدون اغراق، دیدن کارگاه نقره (UC silver factory) تجربه ای جالب توجه بوده و همچنین دیدن صنعتگران و استادکاران در حین کار و ساخت آثار و اشیا بسیار دیدنی و هنرمندانه و ظریف، برای هر بازدید کننده ای جالب خواهد بود. اگر شما دارای نقره آلات قدیمی هستید که نیازمند پرداخت و پولیش هستند، توصیه می کنم در سفر به بالی، آن ها را با خود آورده و با صرف هزینه ای بسیار کم در این کارگاه به شکل روز اول، براق و تمیز تحویل بگیرید. ما همچنین در طول راستا خود به قله آتشفشانی باتور یک توقف کوتاه نیز در مزرعه برنج (Tegallalang) داشتیم.

دقیقا در هنگام ظهر و زمان صرف ناهار به دهکده (Kinatamani) که در کنار قله باتور قرار گرفته است، رسیده و ناهار خود را در کنار دریاچه ای زیبا و منظره ای دیدنی صرف کردیم. نمای ابرهایی که شبیه امواج زیبا و بزرگ در کنار یکدیگر حرکت می کردند و چشم انداز زیبای طبیعی منطقه، هیچگ اه از خاطر ما بیرون نخواهد رفت.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 434

به "برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ای برای گردش یک روزه در بالی (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید