بلیزارد زیر قول های خود برای اورواچ 2 زد؛ بخش همکاری بازی لغو شد

به گزارش بارازعلی، بازی اورواچ 2 (Overwatch 2) از زمان معرفی با موانع بسیار زیادی روبرو بود. این بازی به شدت مورت انتقاد نهاده شد و هواداران باور داشتند که نیازی به ساخته شدن آن وجود نداشت. بلیزارد (Blizzard) نیز تمام کوشش خود را کرد تا با عرضه محتوای تازه و سیستم تجاری مدرن ساخت یک بازی تازه از اورواچ را منطقی جلوه دهد.

بلیزارد زیر قول های خود برای اورواچ 2 زد؛ بخش همکاری بازی لغو شد

یکی از مواردی که بلیزارد به شدت روی آن تأکید داشت بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی (PvE) بود. جایی که بازیکنان باید با ربات های داخل بازی مبارزه می کردند. حال شرکت بلیزارد اعلام نموده که ساخت بخش هیرو مود (PvE Hero Mode) را منحل نموده است. هیرو مود قسمت اصلی بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی بوده و منحل شدن آن باعث خشم افراد بسیار زیادی شد. همین موضوع باعث شد تا تیم سازنده نسبت به این موضوع پاسخ دهند. یکی از نکاتی که اشاره نمودند این بود که محتوای بازیکن علیه هوش مصنوعی همچنان برای این بازی عرضه خواهد شد ولی بخش هیرو مود دیگر وجود نخواهد داشت.

بحث اصلی اینجاست که بلیزارد گفت که روند ساخت بازی آنطور که پیشبینی می کردند جلو نرفت. به همین علت بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی ساختش منحل شد. این بخش به عنوان ویژگی اصلی بازی اورواچ 2 معرفی گردید و همین باعث شد که کمی فشارها روی تیم سازنده کمتر گردد. بلیزارد در سال 2022 زمانی که اورواچ 2 را عرضه کرد، گفت که بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی را جدا خواهد نمود. با اینکار اورواچ 2 زودتر به دست هواداران رسید.

به همین علت نسخه بازیکن علیه بازیکن (PvP) این بازی در سال 2022 عرضه شد. از زمان عرضه اورواچ 2 اطلاعات خیلی کمی از شرایط بخش بازیکن علیه بازیکن علیه هوش مصنوعی اورواچ 2 منتشر شد. حال در یک برنامه زنده از اورواچ تهیه نماینده مالی اورواچ 2 به طور رسمی تأیید کرد که بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی این بازی از بین رفته است.

روند ساخت بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی چندان خوب نبوده است

تیم سازنده اورواچ گفتند که محتوای بازیکن علیه هوش مصنوعی بسیار جالبی ساختند. حتی مأموریت های این بخش نیز بسیار مجذوب نماینده بوده است. مشکل اصلی اینجاست که در حقیقت روند ساخت بازی چیزی که تیم بلیزارد انتظار داشتند نبوده است. مدیر مالی شرکت گفته که شرکت تمام کوشش خود را نموده که این بخش به استاندارد های بلیزارد نزدیک باشد. با این حال برای این اتفاق تیم سازنده باید خیلی روی بازی کار می کردند. به حتی که گویی کار روی این بخش از بازی خاتمه نداشته است.

به همین علت تیم سازنده با یک انتخاب سخت روبرو بودند. اینکه تمام کوشش خود را روی این بازی گذاشته و انتظار داشته باشند تا روزی آن را عرضه نمایند یا اینکه به طور کلی آن را کنار بگذارند. بحث اصلی اینجاست که استانداردهای بلیزارد هم به حدی بالا است که رسیدن به آن کار بسیار سختی است.

با توجه به مواردی که تیم سازنده اورواچ در این مدت آموختند، نمی توانند چیزی که در سال 2019 معرفی گردید را به هواداران ارائه دهند. به همین علت بلیزارد تصمیم گرفت تا بخش هیرو مود و استعدادها به همراه ارتقاء قهرمانان (Hero Progression) را کامل کنار بگذارد. این تصمیم برای تیم سازنده هم خیلی سخت بوده مخصوصاً اینکه بسیاری از اعضای این تیم روی ساخت این بخش زمان گذاشتند.

بلیزارد همچنان محتوای زیادی در آینده برای اورواچ عرضه خواهد نمود. از این موارد می توان به یک خط داستانی تازه برای این بازی اشاره نمود که قرار است تغییر زیادی در آن ایجاد کند. همینطور اینکه قرار است دنیای اورواچ از گذشته هم گسترده تر شده و به کرکترها بیشتر پرداخته گردد.

بحث اصلی اینجاست که نه تنها روند ساخت بلکه روند عرضه اورواچ 2 نیز به شدت ناامید نماینده بود. عنوانی که توانست در سال 2016 برترین بازی سال شده و حتی یکی از برترین عناوین آنلاین عرضه شده در تاریخ باشد، به طور کامل از بین رفته است. اورواچ 1 تجربه کامل و بی نظیری را در اختیار کاربران قرار می داد و از همه مهم تر نیازی به عرضه شماره 2 نداشت.

بلیزارد با عرضه اورواچ 2 روند تجاری خود را تغییر داد و این بازی را به یک عنوان تکراری تبدیل کرد. اورواچ دقیقاً تبدیل به عناوینی مثل فورتنایت (Fortnite) و ایپکس لجندز (Apex Legends) شد. درست است این بازی در سبک بتل رویال نیست ولی سیستم تجاری آن کاملاً مشابه این عناوین است. شما بازی را به صورت رایگان دریافت نموده و سپس با موانع مختلفی روبرو هستید. برای مثال یکی از نکات مثبت اورواچ 1 که برای تجربه آن باید 60 دلار کامل پرداخت می کردید این بود که محتوای آن به طور کامل در دسترس شما بود. هیچ بتل پس (Battle Pass) یا مواردی از این سبک در این بازی وجود نداشت.

این در حالی است که در اورواچ 2 برای تجربه کامل این بازی شما باید هزینه پرداخت کنید. همینطور اینکه هر فصل برای اورواچ 2 بتل پس تازهی عرضه خواهد شد که هزینه جداگانه نیز باید برای آن پرداخت کرد. این موضوع باعث شده که اورواچ 2 از اصالت خود فاصله بسیار زیادی گرفته و به یک بازی کاملاً معمولی و حتی ناامید نماینده تبدیل گردد.

علت اصلی عرضه اورواچ 2 این بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی بود. مگرنه بخش بازیکن علیه بازیکن بازی هیچ فرق خاصی با اورواچ 1 نداشته و تنها موارد خیلی جزئی در آن تغییر نموده است. حتی می توان گفت بهتر که نه بدتر هم شده است. حال با حذف بخش بازیکن علیه هوش مصنوعی اورواچ 2 ما با یک عنوان توخالی و کاملاً تجاری روبرو هستیم که هیچ نشانی از بازی ای که در سال 2016 عرضه شد و همه دوستش داشتند، وجود ندارد.

منبع: Eurogamer.net

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2469

به "بلیزارد زیر قول های خود برای اورواچ 2 زد؛ بخش همکاری بازی لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلیزارد زیر قول های خود برای اورواچ 2 زد؛ بخش همکاری بازی لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید