10 اپلیکیشن کاربردی که دانش آموزان و دانشجویان به آن ها احتیاج دارند

به گزارش بارازعلی، گوشی های هوشمند فقط برای تفریح نیستند بلکه به شکل چشمگیری همه کاره اند هستند و می توانید از آن ها برای یاری به اهداف تحصیلی خود هم بهره ببرید؛ از جمله به لطف این 10 اپلیکیشن کاربردی، می توانید هر آنچه را که به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو برای مدیریت دوران تحصیل احتیاج دارید، در جیب خود جای دهید.

10 اپلیکیشن کاربردی که دانش آموزان و دانشجویان به آن ها احتیاج دارند

1. Microsoft OneNote

پلتفرم یادداشت برداری مایکروسافت، OneNote، برترین دفترچه یادداشت دیجیتالی است. به راحتی می توانید تکه های بزرگ یادداشت هایی که سر کلاس نوشته اید مدیریت کنید، آن ها را در بخش های فرعی سازماندهی کنید و با همکلاسی های خود به اشتراک بگذارید. علاوه بر این، می توانید تصاویر را وارد نموده و با مجموعه ابزارهای داخلی آن ها را حاشیه نویسی کنید. اگر قلم دارید، حتی می توانید شکلک هم بکشید.

وان نوت بعلاوه طیف گسترده ای از ابزارهای ایدئال دیگر برای احتیاجهای دانشجویان دارد. از جمله همگام سازی بین پلتفرم های مختلف موبایل و دسکتاپ، ورودی های صوتی برای پیوست کردن فایل صوتی کلاس، امکان اضافه کردن بریده های وب و موارد دیگر. نکته مثبت آن است که برخلاف دیگر محصولات آفیس، OneNote رایگان و تقریبا در هر پلتفرمی در دسترس است.

2. Google Drive

گوگل درایو هم مانند بسیاری از محصولات زیرمجموعه Google Workspace کاملا شناخته شده است. این سرویس ذخیره سازی ابری به کاربران امکان ذخیره و دسترسی به فایل ها را به صورت آنلاین می دهد. در گوگل درایو 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار دارید که البته برای همه محصولات گوگل مشترک است. هرچند با هزینه اضافه می توان فضای ذخیره سازی را توسعه داد.

Google Drive از هر دستگاهی با اتصال اینترنت در دسترس است و این یاری می نماید اشتراک گذاری فایل ها با دیگران به آسانی چند کلیک باشد. بعلاوه به کاربران امکان می دهد تا هم زمان روی فایل ها کار نمایند که ویژگی خوبی برای پروژه های گروهی دانشگاه و دبیرستان محسوب می گردد.

این سرویس گوگل بعلاوه از ویژگی های امنیتی استاندارد برای محافظت از فایل ها بهره می برد و به خوبی با دیگر برنامه های گوگل مانند Gmail و Google Docs هماهنگ است. پوشه بندی، برچسب گذاری و جست وجوی فایل ها هم سازماندهی و مدیریت آن ها را آسان تر می نماید و قابلیت های هوش مصنوعی که در آینده به گوگل درایو اضافه می گردد، کاربری آن را باز هم افزایش خواهد داد.

3. TickTick

داشتن ده ها کار معلق بخشی اجتناب ناپذیر از مرحله دانشجویی است. برای اطمینان از داشتن یک برنامه زمانی مناسب برای مقابله با آشفتگی، توصیه می کنیم TickTick (تیک تیک) را امتحان کنید.

TickTick بیش از یک اپلیکیشن مدیریت کار است. می توان آن را یک راه حل بهره وری همه کاره با مجموعه ای از ابزارها دانست که به شما امکان می دهد تمام کارهای خود را بدون هیچ زحمتی برنامه ریزی کنید. شما می توانید لیست هایی را برای اهداف خاص بسازید، یادداشت ها یا وظایف فرعی را به ورودی های تکی اضافه کنید و حتی با دیگران همکاری کنید.

چیزی که در اپلیکیشن TickTick به ویژه برای دانشجو بسیار کاربردی است، این است که می توانید لیست کارها را بر اساس اولویت دسته بندی کنید. بعلاوه یاری می نماید تا به تنظیم یک یادآور عادت کنید تا کاری که باید انجام دهید را فراهموش نکنید. اگر با ADHD دست و پنجه نرم می کنید، این کار می تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، تایمر Pomo به شما یاری می نماید تا روی کارهای خود متمرکز بمانید. بعضی از ویژگی های پیشرفته، مانند فیلترها و تاریخچه فعالیت ها هم ممکن است باعث شوند تمایل به ارتقاء به نسخه Premium داشته باشید. با این حال ویژگی های ضروری همچنان به صورت رایگان در دسترس هستند.

4. Forest

گوشی های هوشمند می توانند یک شمشیر دو لبه باشند. از یک طرف، می توانند به شما در رسیدن سریع به اهدافتان یاری نمایند اما اگر مراقب نباشید، می توانند حواس پرتی قابل توجهی به همراه داشته باشند. برای مقابله با این روند وارد جنگل (فارست) شوید. Forest این یک برنامه رایگان است که به شما یاری می نماید روی چیزهای مهم تمرکز کنید که می تواند یک ساعت مطالعه یا شام با خانواده تان باشد. این اپلیکیشن به شما امکان دهد که با استفاده از بازی وارسازی (Gamification) تایمر، گوشی خود را زمین بگذارید.

برای هر لحظه ای که دور از تلفن خود می گذرانید، در Forest یک دانه رشد می نماید. اگر قوانین را زیر پا بگذارید، گیاه می میرد اما اگر این کار را نکنید، شکوفا می گردد و شما چند امتیاز کسب می کنید. یک اپلیکیشن مجذوب کننده که به دانش آموز و دانشجو یاری می نماید زمان را پای گوشی سپری نکند!

پس از کسب امتیاز کافی، می توانید آن ها را در خود Forest سرمایه گذاری کنید و تیم پشت برنامه برای شما یک نهال واقعی در جایی از سیاره زمین می کارد. این یک شرایط برد-برد است. Forest بعلاوه دارای بخشی است که می توانید تمام آمار و تاریخچه توزیع زمانی فعالیت های خود را مشاهده کنید.

5. Notion

اگر یک برنامه واحد می خواهید که بتوانید از آن برای یادداشت برداری و سازماندهی نکته های کلاس خود بهره ببرید و در عین حال تکالیف خود را پیگیری کنید، اپلیکیشن Notion با این روند مطابقت دارد. از جمله امکانات دیگری که Notion در اختیار دانشجو قرار می دهد می توان به پیگیری بودجه، ایجاد لیستی از کارها و همکاری با همکلاسی های خود در تکالیف گروهی اشاره نمود.

فراتر از آن، می توانید از هوش مصنوعی Notion AI در این اپلیکیشن برای بهبود بهره وری خود به عنوان دانشجو و دانش آموز بهره ببرید و به خلاصه کردن یادداشت های کلاس، برطرف ایرادات املایی و درخواست توضیحات بیشتر در زمانی که متن یادداشت های خود را نمی فهمید، بهره ببرید.

6. Coursera

اگر در پی راهی برای دریافت گواهی برای دوره های کوتاه مدت هستید که مکمل مدرک دبیرستان یا دانشگاه شما باشد، می توانید Coursera را امتحان کنید. این یک بستر یادگیری آنلاین با بیش از 7000 دوره است که می توانید در آن به صورت آنلاین شرکت کنید و یاد بگیرید.

اما چیزی که Coursera را به یکی از برترین برنامه ها برای دانشجویان تبدیل می نماید این است که دوره ها به وسیله اساتید واجد شرایط و معتبر تدریس می شوند. در واقع، شما حتی می توانید برای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد هم در بعضی از دانشگاه های برتر در سراسر دنیا به وسیله Coursera نام نویسی کنید.

با این حال، اگر دوره ای را دنبال می کنید که به تخصص فنی عملی احتیاج دارد، ممکن است Coursera در این زمینه کاربردی نباشد. بعلاوه تمام واحدهای مرتبط با برنامه درسی شما را ارائه نمی دهد. اما اگر می خواهید یک دوره کوتاه مدت را بگذرانید که دانش شما را در زمینه خاصی که در دانشگاه نیاموخته اید افزایش دهد، Coursera گزینه مناسبی است. برای نمونه، اگر در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می کنید، می توانید از آن برای افزایش اطلاعات خود در زمینه هوش مصنوعی بهره ببرید.

7. Brainly

تا مدتی قبل، اگر می خواستید از افراد ناآشنا بخواهید که به شما در انجام تکالیف و پروژه هایتان یاری نمایند، برینلی (Brainly) برترین برنامه بود. اما با ظهور هوش مصنوعی، این اپلیکیشن هم ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در خود ادغام کرد تا به شما یاری کند تکالیف خود را خیلی سریع تر به سرانجام برسانید.

با این حال، شاید هنوز نتوان آن را در سطحی دانست که بتوان برای انجام تکالیف کاملا به آن تکیه کرد. به طور دقیق تر، یکی از بزرگ ترین مسائل هوش مصنوعی این است که توهم ایجاد می نماید، و بیشتر اوقات، جزئیات مهمی را که به دانشجو یاری می نمایند نمره بالاتری کسب کند، از دست می دهد.

اما چیزی که درباره Brainly سودمند است این است که یک هوش مصنوعی و یک متخصص انسانی در زمینه دلخواه شما، به تحقیق و پاسخ به پرسش هایتان یاری می نمایند. علاوه بر این، می توانید به هزاران کتاب در آن دسترسی داشته باشید تا به شما برای انجام پروژه های تحقیقاتی یاری نمایند. همه این موارد Brainly را در لیست برترین انواع اپلیکیشن برای هر دانشجو قرار می دهد.

8. Adobe Scan

ادوبی اسکن (Adobe Scan) یک اسکنر اسناد ساده است که به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از اسناد، مانند کارت های ویزیت و تخته وایت برد را ثبت کنید. علاوه بر این، به یک سری ابزارهای هوشمند مجهز شده است تا فرآیند ثبت را راحت تر کند.

Adobe Scan می تواند به طور اتوماتیک بیشتر اسنادی را که می خواهید هنگام عکس گرفتن روی آنها کلیک کنید، شناسایی کند. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن خود را در جهت درست قرار دهید و بدون فشار دادن یا تنظیم چیزی، برنامه به صورت اتوماتیک سند را ثبت می نماید. هنگامی که عکس را گرفتید، می توانید نتیجه را با چندین ابزار برش و بعلاوه فیلترهایی برای افزایش وضوح آن ویرایش کنید.

علاوه بر این، Adobe Scan به شما امکان می دهد چندین فایل را بچسبانید و فایل های PDF جدیدی از آن ها بسازید. پیش از سرانجام کار، می توانید حتی اسناد را امضا کنید. بعلاوه به سادگی می توانید به گرفتن عکس و اضافه کردن آن ها به یک پروژه موقت در آن ادامه دهید.

این برنامه قابلیت آنالیز کارت ویزیت را هم دارد که به یاری آن می توانید به راحتی اطلاعات آن ها را در لیست مخاطبان گوشی خود ذخیره کنید. حتی اگر بخواهید متن را از تصویر استخراج کنید، نویسه خوان نوری (OCR) هم در دسترس است و احتیاجی به نرم افزار جداگانه ندارید.

9. Alarmy

البته که برای استفاده از دیگر برنامه های موجود در این لیست، ابتدا باید صبح از خواب بیدار شوید! همان طور که می دانید، این کار همواره ساده ترین فعالیت شما در روز نیست. بنابراین، برای اطمینان از اینکه به موقع از خواب بیدار می شوید، باید آلارمی (Alarmy) را امتحان کنید.

پیش از اینکه بتوانید زنگ هشدار را متوقف کنید، Alarmy چالشی را به شما ارائه می دهد. ممکن است از شما بخواهد که تلفن خود را ده بار تکان دهید، عکس بگیرید یا یک مسئله ریاضی را حل کنید. و به همین علت است که یکی از برترین و مجذوب کنندهی ترین انواع اپلیکیشن مدیریت یادآور برای هر دانشجو است.

انتخاب با شماست، اگرچه Alarmy یک فرآیند راه اندازی هم دارد که بر اساس نوع خوابیدن شما، چالش هایی را پیشنهاد می نماید. علاوه بر این، می توانید از Alarmy برای ضبط فعالیت خود هنگام خواب بهره ببرید و تشخیص دهید که آیا چقدر خروپف می کنید یا از خواب می پرید. بعلاوه می توانید به گزارش خواب خود دسترسی داشته باشید.

10. پارمیس

پول مهم ترین منبعی است که دانشجویان معمولا با آن دست و پنجه نرم می نمایند اما با بودجه بندی دقیق، به راحتی می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و پیگیری کنید که در چه زمینه ای هزینه می کنید. یک اپلیکیشن پرکاربرد در این زمینه از جمله برای هر دانشجو، پارمیس (Parmis) است.

این برنامه امکانات زیادی دارد که به شما امکان می دهد هر طور که می خواهید هزینه ها و درآمدها را اضافه کنید. می توانید داده ها را به دلخواه دسته بندی کنید و موضوعات دلخواه را برای آن ها تعیین کنید. یک داشبورد جامع و در عین حال ساده و کاربردی هم وجود دارد که در آن می توانید موجودی، هزینه ها و دریافتی های خود را ببینید و با دکمه های مرتبط به جزئیات دسترسی داشته باشید.

این برنامه بعلاوه دارای قابلیت تعریف حساب های متعدد افراد خانواده است و از مدیریت پیامک های بانکی، مدیریت اقساط و چک ها و ابزار بودجه بندی هم پشتیبانی می نماید.

با برنامه ریزی بهتر زندگی دانشجویی را به خوبی بگذرانید

طبیعی است که وقتی دانش آموز و دانشجو هستید و سعی می کنید با کلاس ها، تکالیف، بحث های گروهی مطالعه، فعالیت های فوق برنامه و آماده شدن برای امتحانات هماهنگ باشد، احساس غرق شدن در انبوه وظایف خواهید کرد. با این حال، اگر از بعضی از اپلیکیشن های دانشجویی که در اینجا اشاره نمودیم بهره ببرید، مدیریت زمان، یادداشت برداری و وظایف تان را می توانید بسیار آسان تر پیگیری کنید.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2526

به "10 اپلیکیشن کاربردی که دانش آموزان و دانشجویان به آن ها احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 اپلیکیشن کاربردی که دانش آموزان و دانشجویان به آن ها احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید