بچه گوریلی که انگشت های دستش شبیه انسان هاست!

به گزارش بارازعلی، چندی پیش در باغ وحش آتلانتا یک مراسم ویژه و سرگرم کننده برگزار شد. ششمین سالگرد تولد گوریل Anaka جشن گرفته شده و تصاویر آن در فیسبوک و دیگر شبکه های اجتماعی منتشر شد.

بچه گوریلی که انگشت های دستش شبیه انسان هاست!

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

مردم شروع به لایک و کامنت گذاری عکس های این گوریل ماده بزرگ کردند و البته برایش بهترین آرزوها را داشتند. اما افرادی که دقت بیشتری داشتند؛ ضمن تبریک به آناکا برای تولدش، توجه نکته دیگری شدند.

این گوریل روی انگشتان دست خود لکه های سفید منحصربه فرد دارد. در نمای نزدیک، این لکه ها شبیه پیسی، صورتی رنگ و بسیار شبیه به رنگ پوست دست انسان هستند. گوریل ها انگشت شصت متفاوتی با انسان دارند و این موضوع تا حدودی قابل درک است.

جالب است گوریل ها هم از اثر انگشت سود برده و قابلیت انگشت نگاری دارند که برخی اوقات برای شناسایی آن ها استفاده می شود.

تفاوت دیگر انگشتان گوریل ها با دیگر حیوانات در ناخن های آن ها است. آن ها اصلا چنگال ندارند بلکه در انگشتان دست و پای خود از ناخن هایی شبیه به ناخن های انسان برخوردار هستند. گوریل ها از این ناخن ها برای بازی کردن، خراشیدن وسایل، تمیز کردن و باز کردن استفاده می کنند.

باغ وحش آتلانتا می گوید گوریل آناکا علاوه بر اینکه از پوست منحصربه فردی بهره می برد؛ در رفتار و شخصیت نیز متمایز است. او غالب اوقات مادر و دیگران را تحت فشار قرار می دهد تا سهم بیشتری از غذاها و آشامیدنی ها کسب کند و همیشه جایگاه رجحان از خوردن داشته باشد. بیشتر اوقات سوار برادران و خواهران خود شده و کولی سواری می کند.

شگفتی یا بیماری پیسی؟

برخی از مردم تصور می کنند این گوریل ماده دارای بیماری پیسی یا ویتیلیگو (vitiligo) است. یک بیماری پوستی که در طولانی مدت، پوست رنگ اصلی خود را از دست داده و فاقد رنگ دانه می شود.

اما مسئولان باغ وحش آتلانتا این نظریه را رد کردند و می گویند پوست دست این گوریل از همان بدو تولد این رنگی بوده و به مرور زمان تغییر رنگ و لکه نداده است. همین طور، در طی این 6 سال هرگز شاهد گسترش این لکه ها یا تغییر رنگ بخش های دیگر پوست بدن آن ها نبودند.

بنابراین، بیشتر از اینکه یک بیماری و نارسایی باشد؛ یک نشانه و شگفتی خلقت است. هنوز اظهارنظرها درباره این گوریل در شبکه های اجتماعی؛ به ویژه توییتر ادامه دارد.

برخی از مردم هم بحث قدیمی فرگشت انسان یا تکامل از میمون به انسان را پیش کشیده و دست های گوریل آناکا را یک نشانه عالی از آن دانستند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 866

به "بچه گوریلی که انگشت های دستش شبیه انسان هاست!" امتیاز دهید

2 کاربر به "بچه گوریلی که انگشت های دستش شبیه انسان هاست!" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه گوریلی که انگشت های دستش شبیه انسان هاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید