تابلوهایی که به بهار و زیبایی های طبیعت در این فصل پرداخته اند

به گزارش بارازعلی، ایسنا/ این خبر پیرامون تابلوهایی که به بهار و زیبایی های طبیعت در این فصل پرداخته اند، برای شما نوشته شد.

تابلوهایی که به بهار و زیبایی های طبیعت در این فصل پرداخته اند

کلود مونه، نقاش فرانسوی و پیشگام مکتب امپرسیونیسم در تابلو زیر (Spring time) که در سال 1873 آن را ترسیم نموده، تصویری زیبا از بهار را به نمایش گذاشته است. در این تابلو، آسمان صاف و آبی و درختان سبز و پرشکوفه هستند. رنگهای زیبای بهاری در این تابلو هنرمندانه با هم آمیخته اند.

در مکتبی که آثار مونه به آن تعلق دارد، به احساسات و عواطف بیش از واقعیت توجه دارد و تعبیرش از عناصر هم بر همین اساس است. مونه چند سال بعد از این تابلو یعنی در سال 1881 تابلو دیگری به نام مزرعه خشخاش را با موضوع بهار ترسیم نموده است که در زیر می بینید:

آلفرد سیسلی، نقاش بریتانیایی متولد فرانسه دیگر هنرمند امپرسیونیستی است که تابلوهایی با موضوع بهار دارد. در تابلو زیر که این نقاش در سال 1892 ترسیم نموده، خانه ای روستایی را در نزدیکی رودخانه و در میان مزرعه ای سرسبز ترسیم نموده است.

جان مارشال گمبل، نقاش آمریکایی (1957 ـ 1863) یکی از نقاشانی است که توجه زیادی به گلها و طبیعت داشت. او در چندین تابلو نقاشی به ترسیم چشم انداز ها زیبایی از طبیعت و بهار پرداخته است. آثار او بیشتر رئالیستی است اما او با احساست خود درخشندگی و لطافت را به آنها اضافه می نماید. تابلو زیر یکی از آثار اوست که بین سالهای 1893 و 1906 ترسیم شده است. چشم انداز ای زیبا و بهاری که با وجود اینکه خورشید در آن ترسیم نشده، گرمای آن در تابلو نقاشی حس می گردد.

لویی ماری د شریور، نقاش فرانسوی بیش از 200 تابلو با موضوع بهار و گلها دارد. تابلو زیر با نام گلفروش در شانزه لیزه یکی از آثار اوست که در سال 1895 ترسیم شده است. این نقاشی که نمایی بهاری از شهر است، دو زن را نمایش می دهد که یکی فروشنده گل و دیگری خریدار است. ظرافت در انتقال دقیق صحنه و استفاده از رنگ های درخشان و زیبا از ویژگی های آثار این هنرمند است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 تیر 1401 بروزرسانی: 5 تیر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2300

به "تابلوهایی که به بهار و زیبایی های طبیعت در این فصل پرداخته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوهایی که به بهار و زیبایی های طبیعت در این فصل پرداخته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید