تور مجازی صومعه مونتسرات اسپانیا؛ عبادتگاهی با معماری باشکوه

به گزارش بارازعلی، اسپانیا پس از ایتالیا، بیشترین تعداد میراث جهانی ثبت شده در لیست یونسکو را در خود جای داده است. در این کشور تعداد زیادی از آثار معماری شاهکار آنتونی گائودی قرار گرفته است که در سطح بین المللی شناخته شده هستند؛ اما علاوه بر این آثار، بناهای یادبود زیاد دیگری نیز با معماری باشکوه، در این کشور وجود دارد.

تور مجازی صومعه مونتسرات اسپانیا؛ عبادتگاهی با معماری باشکوه

در این مقاله قصد داریم با تور مجازی به صومعه مونتسرات (abbey of Montserrat) سفر کنیم و این صومعه باشکوه که درحقیقت از چند ساختمان تشکیل شده است و منطقه ها اطراف آن را از زوایای مختلف ببینیم.

صومعه مونتسرات، صومعه ای متعلق به نظام سنت بِنِدیکت (Benedictine) است که در قرن دهم میلادی ساخته شده و در 50 کیلومتری شمال غرب بارسلونا در ارتفاع 1,236 متری بر فراز نزدیک ترین دره قرار گرفته است. موقعیت مکانی این صومعه، مونتسرات (Montserrat) نام دارد که به معنی رشته کوه دندانه دار است.

صومعه مونتسرات از دوران امپراتوری روم اهمیت مذهبی زیادی داشته است و مدتی بعد از آن دوران، در یکی از غارهای کوهستانی نزدیک این مجموعه مجسمه عجیبی از مریم مقدس با پوست تیره و کودک پیدا شد. طبق افسانه های اسپانیا، راهبان پیروز نشده اند مجسمه باکره مونتسرات را که مجسمه مریم مقدس مونتسرات یا باکره سیاه نیز نامیده می گردد، حرکت دهند و به همین علت اقامتگاه های کوچکشان و صومعه را اطراف آن ساخته اند.

زمانی که این مجموعه در میان صخره های عجیب وغریب دره در حال ساخت بود، سازندگان آن کوشش می کردند ساختار صومعه کاملاً سازگار و هماهنگ با محیط اطراف باشد؛ بنابراین این صومعه نه تنها به یک مرکز مذهبی و عبادتگاه برای زائران سراسر دنیا تبدیل شد، بلکه بنایی تاریخی و فرهنگی با معماری باشکوه نیز محسوب می گردد. گفتنی است که کریستوف کلمب (Christopher Columbus) جزیره ای را در دریای کارائیب کشف کرد و آن را باکره مونتسرات نامید. واژه مونتسرات در نام بسیاری از زنان اهل کاتالونیا دیده می گردد که یکی از آن ها مونتسرات کابایه (Montserrat Caballé),، خواننده اپرای اسپانیایی معروف است.

معماری امروزی این صومعه در قرن دوازدهم ایجاد شده است؛ البته در ابتدا معماری این بنا ترکیبی از چند سبک مختلف بود اما بخش اعظمی از آن ساختار به دست نیروهای ناپلئون تخریب شد. بازسازی این بنا در سال 1844 شروع و در حدود 100 سال طول کشید.

در حال حاضر مونتسرات یکی از صومعه های فعال و یکی از معروف ترین جاهای دیدنی اسپانیا است. دسترسی به این صومعه از دو راه نامتداول امکان پذیر است که می توان به راه آهن صخره ای مونتسرات و قطارهای کابلی اشاره نمود. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویر به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مندید، بازدید روزانه از خبرنگاران را نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2263

به "تور مجازی صومعه مونتسرات اسپانیا؛ عبادتگاهی با معماری باشکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مجازی صومعه مونتسرات اسپانیا؛ عبادتگاهی با معماری باشکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید