خبرنگاران محدودیت های کرونایی یک هفته دیگر در استان یزد تمدید شد

به گزارش بارازعلی، یزد- خبرنگاران- ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا یزد آدینه شب در اطلاعیه شماره 109 خود با ادامه شرایط موجود، تمامی محدودیت های اطلاعیه های قبلی را به مدت یک هفته دیگر از روزشنبه برابر 25 اردیبهشت ماه جاری تمدید کرد.

خبرنگاران محدودیت های کرونایی یک هفته دیگر در استان یزد تمدید شد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، در اطلاعیه آمده آست: در راستای مصوبه ستاد ملی و تصمیم ستاد استان برای کنترل و مقابله با موج چهارم کرونا، با اعلام مقررات در شهرستان های استان، تمامی محدودیت های اطلاعیه های قبلی برای یک هفته دیگر به روال قبل تمدید شد.

نظارت جدی بر رعایت منع تردد شبانه از ساعت 9 شب الی سه صبح و منع تردد پلاک های غیر استانی در شهرهای استان و همچنین محدودیت ساعت کار اصناف حداکثر تا ساعت 20:30 دقیقه همچون هفته قبل اعمال و برگزاری هرگونه تجمع و مراسم ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

هم اکنون شرایط از لحاظ شیوع کرونا تنها در شهرستان های اشکذر و بافق زرد و در هشت شهرستان دیگر نارنجی است.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در دنیا منتشر شد؛ به طوری که سازمان دنیای بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری دنیای) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در دنیا به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می نمایند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1871

به "خبرنگاران محدودیت های کرونایی یک هفته دیگر در استان یزد تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت های کرونایی یک هفته دیگر در استان یزد تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید