تور چین ارزان: رشته پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین

به گزارش بارازعلی، تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین در یک نگاه

هرساله بیش از 10.000 دانشجو از سراسر دنیا برای تحصیل در چین و رشته پزشکی وارد این کشور می شوند. از سال 2004 تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی و جراحی (MBBS) به زبان انگلیسی در کشور چین معروف شده است. دانشکده های پزشکی که کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی را ارائه می دهند، به وسیله سازمان نظام پزشکی چین و سازمان بهداشت دنیای (WHO) در راهنمای دانشکده های پزشکی دنیا به رسمیت شناخته شده اند. بعلاوه مدرک لیسانس پزشکی چین در سطح دنیای دارای اعتبار می باشد.

تور چین ارزان: رشته پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تعداد دوره های کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی در کشور چین رو به افزایش می باشد و تا کنون 49 دانشگاه پزشکی به وسیله وزارت آموزش و پرورش چین مورد تایید قرار گرفته اند. دانشگاه های مورد تاییدی که دانشجویان بین المللی را برای دوره های کارشناسی پزشکی ثبت نام نموده اند، دارای مجوز جهت اعطای مدرک کارشناسی ارشد در حوزه های پزشکی عمومی و پزشکی بالینی (موضوعات سطح اول) و بیمارستان های وابسته در رده III، سطح A نیز هستند.

بنابراین تا حدودی آزمایشگاه ها و تاسیسات دانشگاه های کشور چین از اغلب کالج های دولتی آسیا، آفریقا و سایر کشور ها از سطح بالاتری برخوردار هستند. بعد از اتمام تحصیلات پایه، دانشجویان باید دوره کارآموزی را به مدت یک سال در یکی از بیمارستان های وابسته به دانشگاه بگذرانند.

شرایط تحصیل پزشکی در چین

  • داشتن حداقل سابقه تحصیلی معادل با مدرک میانه در چین؛ یا داشتن معدل دوازده (2+10)/ سطح A یا معادل آن.
  • گرفتن حداقل 50% الی 60% از نمره فیزیک، شیمی و بیولوژی با توجه به دانشگاه مربوطه
  • کسب حداقل نمره زبان انگلیسی 4 و داشتن حداقل 17 سال سن تا سرانجام سال (31 دسامبر).
  • تحصیل پزشکی در چین چه مزایایی دارد؟
  • آیا تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی ممکن است؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در چین چقدر است؟
  • آیا امکان تحصیل پزشکی در چین به صورت رایگان وجود دارد؟
  • برترین دانشگاه های چین کدامند؟

آنالیز شرایط تحصیل پزشکی در چین

تحصیل رشته و در کشور چین امروزه با توجه به پیشرفت وسیع دانشگاه های این کشور و بهتر شدن شرایط تحصیل رشته پزشکی در چین، مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. ضروری است توجه داشته باشیم که هزینه تحصیل پزشکی در چین در مقایسه با خیلی از کشورهای سراسر جهان ارزان می باشد و مدرک دریافتی از دانشگاه های این کشور از اعتبار جهانی برخوردار می باشد. در واقع دانشگاه های این کشور با ایجاد امکان تحصیل به زبان انگلیسی و فراهم نمودن شرایط ادامه تحصیل پزشکی در چین، موجب افزایش جمعیت دانشجویان بین المللی خود شده اند. در این مقاله به آنالیز معایب و مزایای تحصیل پزشکی در کشور چین می پردازیم.

اطلاعات کلی درباره چین

کشور چین در آسیای شرقی واقع شده است و یکی از قطب های اقتصادی جهان به شمار می رود. این کشور پرجمعیت ترین کشور جهان می باشد و با توجه به پهنه وسیع جغرافیایی، اقلیم ها و شرایط آب و هوایی متنوعی را در نقاط مختلف خود تجربه می کند. در واقع کشور چین تمام منطقه ها طبیعی از برکه ها و رودخانه ها تا کوهستان و کویر را در خود جای داده است. این کشور در هر منطقه زیستی خود، فرهنگ متفاوتی را تجربه می کند و زندگی در چین فرصت آشنا شدن با این ا را به اشخاص می دهد.

با ما همراه باشید تا شرایط و مزایای تحصیل پزشکی در چین را آنالیز نماییم.

مزایای تحصیل پزشکی در چین

مزایای تحصیل پزشکی در چین بسیار است. در واقع می توان ادعا نمود تعداد مزایا از تعداد معایب تحصیل پزشکی در چین بیشتر می باشد. از جمله مهم ترینِ این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هزینه زندگی ارزان: کشور چین از نظر اقتصادی در یک ثبات نسبی قرار گرفته است بنابراین مخارج زندگی در این کشور نیز ثابت و در مقایسه با دیگر کشورها، ارزان می باشد. دانشجویان این امکان را دارند که با کمترین هزینه، احتیاجهای زندگی خود را تامین نمایند.
  2. قدرت انتخاب بالا: صدها دانشگاه و موسسه آکادمیک در چین، رشته پزشکی و جراحی را برای دانشجویان ملی و بین المللی ارائه می دهند بنابراین دست دانشجویان به منظور انتخاب دانشگاه باز است. خوب است بدانید تقریبا تمام دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید سازمان بهداشت جهانی (WHO) هستند.
  3. مناسب بودن هزینه تحصیل پزشکی در چین: هزینه تحصیل پزشکی در چین در مقایسه با خیلی از کشورهای جهان مانند آمریکا، کانادا، بریتانیا و … که برترین دانشگاه های پزشکی جهان را در اختیار دارند، ارزان تر می باشد.
  4. کسب سریع صلاحیت طبابت: در مقایسه با خیلی از کشورهای جهان که پزشک شدن نزدیک به 7 یا 8 سال زمان می برد، کسب عنوان پزشکی و صلاحیت طبابت در چین، به مدت زمان کمتری احتیاج دارد.
  5. آموزش پزشکی سنتی: دانشگاه های پزشکی کشور چین در کنار آموزش پزشکی مدرن، پزشکی سنتی را نیز در برنامه درسی خود دارند. این امر به دانشجویان یاری می کند تا سطح اطلاعات خود را بالا ببرند و درک بهتری از شرایط بیمار پیدا نمایند.
  6. امکان تحصیل به زبان انگلیسی: خیلی از برنامه های پزشکی چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند و این امر موجب جذب دانشجویان بین المللی شده است.

3. شرایط تحصیل پزشکی در چین

دوره تحصیل پزشکی در چین در دو بخش پزشکی و جراحی انجام می پذیرد. دریافت مدرک کارشناسی در این رشته ها بین 5 تا 6 سال زمان می برد. این 6 سال تحصیل را می توان به دو قسمت آموزش تئوری (5 سال اول) و دوره کارآموزی در بیمارستان ها (سال آخر) تقسیم نمود.

بر اساس شرایط سنی تحصیل پزشکی در چین، دانشجویان باید در بازه سنی 18 تا 25 سال قرار داشته باشند. بعلاوه متقاضیان تحصیل پزشکی در چین جهت موفقیت در اخذ پذیرش تحصیلی باید حداقل 70 درصد نمره را در دروس اصلی (فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی) کسب نمایند.

به منظور تحصیل پزشکی در چین در دوره کارشناسی ضروری است دوره 12 ساله تحصیل را گذرانده و مدرک دیپلم خود را دریافت نموده باشید. بعلاوه ادامه تحصیل تخصص پزشکی در چین در بسیاری از دانشگاه های این کشور ممکن می باشد. در واقع با موفقیت در دریافت مدرک کارشناسی پزشکی، شرایط تحصیل تخصص پزشکی در چین برایتان فراهم می گردد.

در ادامه مقاله درمورد شرایط تحصیل رشته پزشکی به زبان انگلیسی صحبت می کنیم و برخی از رشته های پزشکی موجود در برترین دانشگاه های چین را معرفی می نماییم.

تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی

یکی از عوامل موثر در جذب دانشجویان بین المللی، امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی می باشد. بیش از 45 کالج پزشکی در چین، برنامه های خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند که تعداد قابل توجهی می باشد. در واقع می توان ادعا کرد دانشجویان می توانند در برترین دانشگاه های کشور چین به تحصیل به زبان انگلیسی بپردازند.

از قلم نیاندازید که اگرچه تحصیل رشته پزشکی در کشور چین به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد، ولی به منظور برقراری ارتباط با مردم این کشور احتیاج به یادگیری زبان چینی دارید که عده زیادی این امر را از معایب تحصیل پزشکی در کشور چین می دانند.

بعلاوه برخی از دانشگاه های این کشور به مدرک قبولی دانشجویان در آزمون زبان چینی HSK پیش از فارغ التحصیلی احتیاج دارند.

5. رشته های پزشکی در چین

تنوع شاخه در رشته پزشکی در کشور چین بالاست و دانشگاه های گوناگون، طیف وسیعی از رشته های مرتبط با علوم پزشکی را در بر می گیرند. مهم ترین این رشته ها عبارتند از:

  1. پزشکی.
  2. داروسازی.
  3. دندانپزشکی.
  4. طب سنتی چینی.
  5. پرستاری.

خیلی از دانشجویان در پی کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی چین می باشند. در ادامه مقاله به توضیح این موارد می پردازیم.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی چین

جهت دریافت پذیرش تحصیلی چین، بیش از هر چیز باید برنامه پزشکی و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. سپس با توجه به توضیحات وبسایت دانشگاه، مدارک خود را آماده و آپلود کنید. در صورتی که مدارک شما مورد تایید دانشگاه قرار گیرد، دعوت نامه رسمی دانشگاه برای شما ارسال خواهد شد. برخی از مدارک مورد احتیاج جهت تحصیل پزشکی در چین و اخذ پذیرش تحصیلی، عبارتند از:

  1. نامه بیانیه شخصی.
  2. رزومه.
  3. گواهی سلامت.
  4. توصیه نامه.
  5. پاسپورت معتبر.
  6. گواهی تمکن اقتصادی.

توجه داشته باشید که:

1. نامه بیانیه شخصی، یک متن 150 کلمه ایست که به معرفی شما، اهداف و برنامه های آینده تان می پردازد.

2. گواهی تمکن اقتصادی توانایی شما در پرداخت هزینه تحصیل در چین را ثابت می کند. در این نامه باید گردش 3 ماه اخیر حساب بانکی شما یا حامی اقتصادی تان نشان داده گردد و حداقل مبلغ 7000 دلار در حسابتان باشد.

3. مدارک شما باید به زبان انگلیسی یا چینی ترجمه شوند.

7. شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی، دانشجویان می توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی چین اقدام نمایند. از جمله مدارک مورد احتیاج به منظور دریافت ویزای تحصیلی چین، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پاسپورت با اعتبار برای حداقل 18 ماه.
  2. مدارک شناسایی.
  3. عکس.
  4. نامه پذیرش تحصیلی.
  5. هزینه دریافت ویزا.
  6. فیش پرداخت هزینه ثبت نام دانشگاه.
  7. گواهی سلامت.

8. برترین دانشگاه های پزشکی چین

تعداد بالای دانشگاه در سرتاسر چین و تنوع برنامه های پزشکی ارائه شده در آن ها، انتخاب را برای دانشجویان سخت می کند. در ادامه به معرفی برخی از برترین دانشگاه های پزشکی چین می پردازیم.

برترین دانشگاه های چین: دانشگاه فودان

دانشگاه فودان که در سال 1905 تاسیس شد، شامل 4 پردیس در مرکز شانگهای می گردد. تمرکز اصلی این دانشگاه بر جذب دانشجویان بین المللی می باشد. شاید به همین دلیل است که تحصیل پزشکی در دانشگاه فودان چین به زبان انگلیسی صورت می گیرد. هدف برنامه پزشکی در این دانشگاه پرورش پزشکانی با سطح دانش بالا و مهارت های بالینی و حرفه ای می باشد. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه فودان چین که یکی از برترین ددانشگا ه های چین به شمار می رود، حدود 11541 دلار در سال تخمین زده می گردد. بعلاوه بورسیه های تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در این دانشگاه در دسترس دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه فودان در یک ساختمان اصلی و چند ساختمان تکمیل نماینده ساخته شده اند.

برترین دانشگاه های چین: دانشگاه مرکز

دانشگاه پزشکی مرکز (CMU) که در پکن واقع شده است، در سال 1960 تاسیس شد. این دانشگاه یکی از اصلی ترین دانشگاه های پزشکی کشور چین محسوب می گردد و از 10 دانشکده، 14 بیمارستان وابسته و 1 موسسه آموزشی تشکیل شده است. این دانشگاه برنامه های متنوع پزشکی را در مقاطع گوناگون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای بیش از 9000 دانشجو ملی و بین المللی ارائه می دهد. نکته حائز اهمیت این است که بیشتر این برنامه ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. از مهم ترین و محبوب ترین این برنامه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پزشکی عمومی.
  2. پزشکی بالینی.
  3. علوم اعصاب.
  4. چشم پزشکی.
  5. پزشکی سالمندان.
  6. اورولوژی.
  7. سم شناسی.
  8. مهندسی پزشکی.
  9. طب سنتی چینی.
  10. بهداشت.

در ادامه مقاله دیگر دانشگاه های چین را معرفی می نماییم. با ما بمانید.

برترین دانشگاه های چین: دانشگاه نانجینگ

دانشگاه پزشکی نانجینگ (NMU) در سال 1934 تاسیس شد. این دانشگاه امروزه یکی از مدرن ترین دانشگاه های پزشکی کشور چین محسوب می گردد و در مقاطع گوناگون، برنامه های خود را ارائه می دهد. بهتر است بدانید دانشجویان بین المللی می توانند به تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه بپردازند. دانشگاه نانجینگ که در پی تبدیل شدن به یکی از برترین دانشگاه های پزشکی جهان می باشد، با دانشگاه های کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا، سوئد، ژاپن، تایوان و هنگ کنگ همکاری می کند. تمرکز این دانشگاه بر آموزش پزشکی، تحقیقات و نوآوری، خدمت رسانی و ارتقا فرهنگ است.

یکی از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه نانجینگ چین، امکان بهره مندی از کتابخانه این دانشگاه می باشد که حجم عظیمی از منابع چاپی پزشکی، کتب پزشکی الکترونیکی و مجلات پزشکی به زبان های گوناگون را در بر می گیرد. دانشگاه نانجینگ بعلاوه مسئول انتشار 11 مجله پزشکی می باشد.

برترین دانشگاه های چین: دانشگاه شانتو

دانشگاه پزشکی شانتو در شهر ساحلی به همین نام واقع شده است. این دانشگاه در زمینه آموزش پزشکی دانشجو-محور، در ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی بیمار-محور و در تحقیقات پزشکی و بالینی برنامه-محور می باشد. این دانشگاه به منظور ارتقا رتبه و یافتن جایگاه بالا در میان برترین دانشگاه های پزشکی جهان، بر بهبود آموزش، تحقیقات و ارائه خدمات بر اساس استاندارد های جهانی توجه ویژه ای دارد. یکی از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه شانتو چین، طول مدت تحصیل 5 ساله می باشد. برنامه های تحصیلی این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شوند و همین امر منجر به جذب بیشتر دانشجویان بین المللی می گردد.

بورسیه تحصیلی دولتی گوانجو برای تحصیل در دانشگاه شانتو در دسترس دانشجویان بین المللی قرار گرفته است.

برترین دانشگاه های چین: دانشگاه چجیانگ

دانشگاه چجیانگ (ZJU) در سال 1897 در هانگژو تاسیس شد. این دانشگاه در زمینه های تحقیقات و نوآوری یکی از دانشگاه های پیشرو در چین محسوب می گردد. از مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه چجیانگ چین، می توان به انواع بورسیه تحصیلی در دسترس دانشجویان اشاره کرد. نکته حائز اهمیت این است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه چجیانگ موجب بهبود شرایط تحصیل پزشکی شده است.

دانشگاه چجیانگ انواع مختلف خوابگاه های دانشجویی را با شرایط مناسب و تجهیزات به روز در اختیار دانشجویان قرار می دهد. معمولا اتاق های این خوابگاه ها دو نفره یا چهار نفره هستند.

اگر در پی کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های پزشکی چین مانند رنکینگ جهانی آن ها می باشید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

رنکینگ جهانی برترین دانشگاه های چین

یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان، رتبه دانشگاه های چین در رنکینگ برترین دانشگاه های جهان است. به منظور کسب این اطلاعات، به جدول زیر توجه نمایید:

دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه چینهوا

16

دانشگاه پکینگ

22

دانشگاه فودان

40

دانشگاه ژجیانگ

54

دانشگاه جیائو تونگ

60

دانشگاه علوم و تکنولوژی چین

89

دانشگاه نانجینگ

120

دانشگاه ووهان

257

دانشگاه تونگجی

265

دانشگاه معمولی پکن

277

دانشگاه HUST

400

دانشگاه BIT

436

دانشگاه شانتو

925

دانشگاه مرکز

1038

دانشگاه های پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت ایران در چین

دانشگاه های پزشکی کشور چین که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار دارند، عبارتند از:

  1. Beijing Normal University
  2. Beijing university of Chinese medicine (در رشته داروسازی و طب سنتی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دارندگان مدرک پزشکی)
  3. Capital Medical University
  4. Central South University
  5. China agricultural university
  6. China Med University
  7. China Pharmaceutical University
  8. Chinese University Hong Kong
  9. East china university of science and technology
  10. Fudan University
  11. Huazhong University of Science and Technology
  12. Jilin University
  13. Jinan University
  14. Nanjing Agriculture University
  15. Nanjing Medical University
  16. Nanjing University
  17. Nankai University
  18. Ocean University of China
  19. Peking University
  20. Shandong University
  21. Shanghai jiao Tong University
  22. Shanghai University
  23. Sichuan University
  24. Soochow University
  25. Southeast University
  26. Sun Yat-Sen University
  27. Tianjin University
  28. Tongji University
  29. Tsinghua University
  30. University Hong Kong
  31. University of Chinese Academy of Science
  32. University of Science and Technology of China
  33. Wuhan University
  34. Xiamen University
  35. Xian jiaotong University
  36. Zhejiang University
  37. Zhengzhou University

هزینه تحصیل پزشکی در چین چقدر می باشد؟ آیا امکان تحصیل رایگان پزشکی در چین وجود دارد؟ پاسخ سوالات خود را در ادامه مقاله بیابید.

. هزینه تحصیل پزشکی در چین

هزینه تحصیل پزشکی در کشور چین در مقایسه با خیلی از کشورهای جهان مانند آمریکا، استرالیا و بریتانیا ارزان تر و ارزان می باشد. تحصیل پزشکی در چین در مقطع کارشناسی بین 4000 تا 7000 دلار در سال خواهد بود. این در حالی است که ادامه تحصیل تخصص پزشکی در چین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا حدود 6500 دلار در سال هزینه در پی خواهد داشت. جدول زیر هزینه تحصیل پزشکی در برترین دانشگاه های پزشکی چین را نشان می دهد:

دانشگاه

هزینه (سالیانه - به دلار)

دانشگاه فودان

11.541

دانشگاه پزشکی مرکز

5.394

دانشگاه پزشکی نانجینگ

5.226

دانشگاه پزشکی شانتو

6.148

دانشگاه چجیانگ

6.619

دانشگاه پزشکی گوانجو

4.639

دانشگاه پزشکی تونگجی

6.959

دانشگاه پزشکی جینژو

5.412

بهتر است بدانید هزینه تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی در برخی از دانشگاه ها گران تر از تحصیل به زبان چینی می باشد.

12. بورسیه تحصیلی چین

خیلی از دانشگاه های چین با ارائه بورسیه تحصیلی، هزینه و شرایط تحصیل پزشکی در چین را بهبود می بخشند. برخی از این دانشگاه ها عبارتند از:

  1. دانشگاه پزشکی آنهویی.
  2. دانشگاه پزشکی مرکز.
  3. دانشگاه پزشکی چونگ کینگ.
  4. دانشگاه پزشکی فوجیان.
  5. دانشگاه پزشکی گوانجو.

بعلاوه متقاضیان می توانند از بورسیه دولتی چین استفاده نمایند. به طور معمول با موفقیت در کسب بورسیه کامل دولتی، تحصیل رایگان پزشکی در چین تا حد زیادی امکان پذیر می گردد. این بورسیه در بیشتر موارد هزینه های زیر را پوشش می دهد:

  1. شهریه دانشگاه.
  2. پرداخت مبلغی ماهانه به دانشجو به عنوان هزینه زندگی.
  3. هزینه اسکان دانشجویی.

در آخرین قسمت از مقاله در خصوص هزینه زندگی و معایب تحصیل پزشکی در چین حرف می زنیم. با ما بمانید.

هزینه زندگی در چین

باید توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در کشور چین، تنها هزینه ای نمی باشد که به عنوان دانشجو متقبل می شوید؛ زندگی در چین نیز هزینه هایی را در بردارد. برخی از هزینه های زندگی در کشور چین عبارتند از:

  1. مواد غذایی و خورد و خوراک: 170 تا 200 دلار در ماه.
  2. کتاب و لوازم تحصیل: 30 تا 50 دلار در هر ترم تحصیلی.
  3. حمل و نقل: 15 تا 20 دلار در ماه.
  4. بیمه: 60 دلار برای هر 6 ماه.
  5. اسکان: 150 تا 1000 دلار در ماه.

با جمع کردن هزینه های ذکر شده و برخی هزینه های جزئی دیگر، هزینه زندگی در چین را می توان مبلغی بین 600 تا 1.000 دلار در شهرهای ارزان تر و 1.000 تا 1.200 دلار در شهرهای گران تر (مانند پکن، شانگهای و شنزن) تخمین زد.

14. معایب تحصیل پزشکی در چین

در کنار مزایا، باید به معایب تحصیل پزشکی در چین نیز توجه نمایید. اگر آلودگی هوا و احساس غربتی که دانشجویان بین المللی در برابر جمعیت بالای دانشجویان چینی احساس می نمایند را معایب کلی تحصیل در چین بدانیم، اکنون مشخصا به ذکر معایب تحصیل پزشکی در چین می پردازیم:

  1. دانشجویان پزشکی به منظور برقراری ارتباط با مریض در زمان فارغ التحصیلی احتیاجمند یادگیری زبان چینی می باشند. اگرچه دانشجویان بین المللی در خیلی از دانشگاه ها در دوره کارآموزی خود از حضور یک مترجم بهره می برند، در هنگام طبابت بعد از فارغ التحصیلی چنین فرصتی ندارند. یادگیری زبان چینی آسان نیست و به همین دلیل ضرورت یادگیری آن، یکی از معایب تحصیل پزشکی در چین به شمار می رود.
  2. در میان تعداد زیاد دانشگاه های چین، اگرچه بسیاری از معتبرترین و برترین دانشگاه های جهان به شمار می فرایند، تعدادی نیز سطح کیفی آموزشی پایینی دارند و مدرک دریافتی از این دانشگاه ها ارزش چندانی چه در چین و چه در دیگر نقاط جهان ندارد.
  3. آموزش پزشکی به دانشجویان روی بدن انسان واقعی انجام نمی گردد و از عروسک هایی جهت این کار استفاده می نمایند. بعلاوه در دوره کارآموزی، دانشجویان اجازه لمس بدن بیمار را ندارند.

سوالات متدوال تحصیل پزشکی در چین

  • آیا تحصیل پزشکی در چین به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد؟
    • بله! خیلی از برنامه های پزشکی دانشگاه های چین به زبان انگلیسی ارائه می شوند.
  • شرایط سنی تحصیل پزشکی در چین در مقطع کارشناسی به چه صورت می باشد؟
    • دانشجویان برای تحصیلات ب دانشگاهی پزشکی در چین باید در بازه سنی 18 تا 25 سال قرار داشته باشند.
  • شرایط نمرات دریافتی به منظوراخذ پذیرش پزشکی چین چگونه است؟
    • به منظور دریافت پذیرش تحصیلی چین در رشته پزشکی باید حداقل 70 درصد نمره را در دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی دریافت نموده باشید.
  • آیا دانشگاه های پزشکی چین مورد تایید وزارت بهداشت جهانی می باشند؟
    • بله. سازمان WHO بیشتر دانشگاه های پزشکی چین را تایید می کند.
  • آیا تحصیل رایگان پزشکی در چین ممکن است؟
    • بورسیه های تحصیلی تقریبا تحصیل پزشکی در چین به صورت رایگان را ممکن می سازند.
منبع: اینترنت
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2143

به "تور چین ارزان: رشته پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین ارزان: رشته پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید