تور ایتالیا ارزان: خشکسالی و جیره بندی آب ایتالیا

به گزارش بارازعلی، ایتالیا در بحبوحه افزایش دما و کمبود شدید بارندگی از خشکسالی شدید رنج می برد. از آنجایی که دولت تدابیر اضطراری را اتخاذ می نماید این موضوع چه معنایی برای بازدیدکنندگان از آن کشور خواهد داشت؟

تور ایتالیا ارزان: خشکسالی و جیره بندی آب ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، شمال ایتالیا پس از ماه ها فقدان بارندگی شدید با بدترین خشکسالی خود از سال 1952 میلادی به این سو دست و پنجه نرم می نماید. رودخانه پو، طولانی ترین رودخانه ایتالیا به کم ترین سطح آب خود رسیده است.

افزایش دمای هوا و کمبود برف در کوه ها که به طور معمول رودخانه را تغذیه نموده و شرایط کم آبی فعلی در ایتالیا را تشدید می نماید.

آبراه وسیعی که از کوه های آلپ در شمال غربی تا دریای آدریاتیک در ساحل شرقی امتداد یافته منبع حیاتی آب برای چندین منطقه ایتالیا است که از آن برای آب آشامیدنی، آبیاری محصولات کشاورزی و فراوری برق آبی در شمال آن کشور استفاده می گردد.

رودخانه های دیگر نیز در حال خشک شدن هستند. آرنو که از فلورانس می گذرد و آب لوله کشی را تامین می نماید و تیبر که از رم می گذرد هر دو دارای آب به مقدار نیمی از سطح نرمال ماه ژوئن هستند.

ایتالیا اقدامات اضطراری را اعمال می نماید

منطقه های که به آب رودخانه پو متکی هستند از دولت می خواهند که شرایط اضطراری اعلام کند.

آندریا کوستا وزیر بهداشت گفته که در منطقه ها لومباردی، پیدمونت، ونتو و امیلیا رومانیا شرایط لازم برای اعلام شرایط اضطراری مورد ارزیابی قرار گرفته است. از بیش از 100 شهر در دره پو خواسته شده است که در میان خشکسالی جیره بندی آب را رعایت نمایند. اعلام شرایط اضطراری به اجرای طرح جیره بندی آب در سراسر منطقه ها روبرو با کم آبی چراغ سبز می دهد. دولت ایتالیا احتمالا در روزهای آینده اعلامیه ای را در این باره صادر خواهد نمود.

هم چنین، نگرانی های فزاینده ای در خصوص نیروگاه های برق آبی وجود دارد که طی چند ماه گذشته حدود 40 تا 50 درصد انرژی کمتری فراوری نموده اند. یک کارخانه در پیاچنزا یکی از شهرهای ناحیه امیلیا رومانیا در شمال ایتالیا مجبور شده به طور موقت به توربین های خود را به علت سطح پایین آب رودخانه تعطیل کند.

در لاتزیو، منطقه اطراف رم دولت آن منطقه پیش تر به طور مستقل شرایط را فاجعه بار را اعلام نموده بود. این باعث شده که محدودیت های آبی در چندین شهرداری در اطراف دریاچه براچیانو در 32 کیلومتری شمال غربی رم اعمال گردد. این اقدامات استفاده از آب را برای شستشوی خودروها، آبیاری باغ ها و تمیز کردن محوطه های بیرونی خانه ممنوع نموده است. در مرکز هیئت تصمیم گیرنده درباره آب شهر فشار لوله ها را کاهش می دهد تا مصرف آب بدون احتیاج به قطع کردن آن کاهش یابد.

در حال حاضر هیچ محدودیتی برای سفر به ایتالیا به علت خشکسالی وجود ندارد. با این وجود، مسافران باید مراقب اقدامات اضطراری بیشتر باشند که ممکن است به زودی انجام گردد.

منطقه ها شمالی لمباردی، پیدمونت، ونتو و امیلیا رومانیا در حال آنالیز اقدامات جیره بندی آب هستند که استفاده از آب را تنها برای فعالیت های ضروری مجاز می نماید. این موضوع می تواند ممنوعیت پر کردن استخرهای شنا را در پی داشته باشد. در ویلوربا شهری در منطقه ونتو ساکنان مجاز به آبیاری باغ ها، شستن خودروها یا پر کردن استخرها در فاصله ساعت ساعت 6 صبح تا 11 شب نیستند. این ممنوعیت تا 30 سپتامبر ادامه خواهد داشت.

بعضی از شوراهای محلی در حال ارزیابی محدودیت استفاده از آب برای فواره ها و پارک های آبی هستند. انجمن پارک های تفریحی ایتالیا استفاده از آب دریا را در جاذبه های نزدیک ساحل پیشنهاد نموده است. ممکن است پارک های دیگر مجبور به تعطیلی شوند. اقدامات اضطراری رم ممکن است باعث گردد که فواره های مخصوص نوشیدنی عمومی خاموش شوند همانطور که در طول خشکسالی در سال 2017 میلادی این اتفاق اتفاق افتاده بود.

اگر جیره بندی آب اجرا گردد ایتالیایی ها شاهد قطع شدن منابع آب آشامیدنی در طول شب خواهند بود.

خشکسالی ایتالیا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

هشدارها همچنان در حال افزایش هستند زیرا خشکسالی نشانه کمی از کاهش نشان می دهد. تابستان گرم با بارندگی اندک پیش بینی می گردد و سطح آب رودخانه پو هم چنان در حال کاهش است.

محدودیت های اعمال شده در چند روز آینده احتمالا دست کم برای چند هفته حفظ خواهند شد اگر در کل تابستان اعمال نگردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2320

به "تور ایتالیا ارزان: خشکسالی و جیره بندی آب ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: خشکسالی و جیره بندی آب ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید