در جشن نور یی پنگ، در تورهای پاییزه تایلند شرکت کنید

به گزارش بارازعلی، جشن نور تایلند | Yi Peng & Loi Krathong

هر سال در ماه نوامبر، آسمان شهرهای تایلند با هزاران فانوس کاغذی شناور در آسمان مخصوصا در چیانگ مای تایلند روشن می گردد. جشن نور تایلند به عنوان یی پنگ Yi Peng شناخته می گردد و جشنواره فانوس چیانگ مای یکی از مهم ترین جاذبه های تایلند در فصل پاییز است. اگر به دنبال حضور در فستیوال فانوس یی پنگ چیانگ مای یا حتی شهر چیانگ رای هستید، می توانید در زمان تاریخ برگزاری آن در ماه نوامبر در تور تایلند خبرنگاران شرکت کنید. در این مطلب تمام اتفاقاتی که در طی جشن نور تایلند شاهد خواهید بود و مفاهیم این جشن را به شما معرفی خواهیم کرد. هر دو این جشنواره و فستیوال لویی کراتونگ و ییپنگ در شمال تایلند برگزار می گردد. همچنین برای شرکت در آن می توانید از سایت خبرنگاران بلیط هواپیما و هتل خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

در جشن نور یی پنگ، در تورهای پاییزه تایلند شرکت کنید

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

جشن نور تایلند یا یی پنگ چیست؟ | Yi Peng

یی پنگ یا جشن نور تایلند فستیوالی است که بیشتر در شمال کشور تایلند جشن گرفته می گردد. یی به معنای عدد 2 است و پنگ معنی ماه کامل را می دهد. بنابراین این جشن را در زمان ماه کامل در دومین ماه تقویم چینی یا تایلندی برگزار می نمایند. در این جشن هزاران فانوس کاغذی که به آن ها به زبان تایلندی خوم لویی khom loi می گویند، به معنای واقعی در آسمان شناور می شوند و به پرواز در می آیند. به دلیل اینکه این فانوس ها را به سمت آسمان پرواز می دهند به آن فستیوال فانوس چیانگ مای نیز می گویند. برای رفتن به چیانگ مای می توانید پرواز فرودگاه چیانگ مای را از فرودگاه بانکوک بخرید. همچنین از لینک زیر می توانید به راحتی برای چیانگ مای از سایت خبرنگاران بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید. اگر چه در تمام شهرهای تایلند جشن نور لویی کراتونگ و یی پنگ را می توانید ببینید اما بزرگترین و قشنگ ترین این فستیوال در شهر چیانگ مای برگزار می گردد. هر ساله در جشن نور تایلند چیانگ مای هزاران فانوس به پرواز در می آید.

لویی کراتونگ چیست؟ | Loi Krathong

اگر در زمان برگزاری جشن نور تایلند یی پنگ در چیانگ مای حضور دارید، یادتان نرود که حتما سری به رودخانه برای لویی کراتونگ بزنید. جشن نور تایلند یی پنگ بعد از برگزاری جشن لویی کراتونگ و در انتهای روز اجرا می گردد. لویی کراتونگ به معنای شناور ساختن سبد بر روی آب است. در چیانگ مای به سمت رودخانه پینگ the Ping River بروید تا بتوانید هزاران سبد گل و شمع شناور بر روی رودخانه را ببینید.

بر طبق تقویم تایلندی لویی کراتونگ در شبی که ماه کامل است برگزار می گردد. در این مراسم هر فردی سبدی پر گل را که خودش درست نموده است به همراه شمع های روشن درون آن، به درون رودخانه می اندازد و در نتیجه در مجموع منظره ای خیره نماینده از سبدهای گل روشن شناور را به وجود می آورند. اگر به عنوان گردشگر به این شهر رفتید، حتی می توانید این سبدها را برای جشن نور تایلند بخرید.

در زمانی که سبد گل های حاوی شمع را به درون رودخانه رها می کنید، یادتان نرود که آرزو کنید. برخی از مردم تایلند، تیکه ای از ناخن خود یا مو را در شمع درون سبد می سوزانند و معتقدند که با این کار، تمام گناهان سال گذشته خود را پاک می نمایند! در این سبد ها حتی گاهی یک سکه قرار داده می گردد که نشانه ثروتمندی در سال آینده خواهد بود. بسیاری از زوج ها نیز، با رهاسازی سبد گل خود در جشن نور تایلند و در مراسم لویی کراتونگ برای زندگی خود آرزوی خوشبختی می نمایند.

زمان برگزاری جشن یی پنگ

به دلیل اینکه تاریخ های تقویم چینی و تایلندی به نسبت تاریخ میلادی چرخشی هستند، هر ساله این جشن در روز متفاوتی به نسبت سال های قبل برگزار می گردد. شما حتی در شهرهای پوکت نیز می توانید شاهد برگزاری چنین جشن زیبایی باشید. در سال 2018 این جشن در تاریخ 23 نوامبر برگزار خواهد شد. با شرکت در تور تایلند در این تاریخ نیز، می توانید از چنین جاذبه های تایلند بازدید کنید.

پیشنهاد ما در سفر به تایلند

در شهر چیانگ مای برعکس دیگر شهرها، رهاسازی فانوس های کاغذی در دو روز انجام می گردد. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم اگر بلیط مائه جو Mae Jo (یکی از دانشگاه های چیانگ مای) را گرفتید شب اول در این مکان حضور داشته باشید و در شب دوم به پل ناوارات Nawarat Bridge بروید. عکسی که معمولا از جشن نور تایلند در شبکه های اجتماعی از آسمانی پر از فانوس کاغذی می بینید، عکسی است که از مائه جو گرفته شده است. مائه جو حدود 15 کیلومتر از دروازه تاپائه Thapae gate فاصله دارد. با این حال پل ناوارات بسیار نزدیک به دروازه تاپائه و دیگر جاذبه های معروف شهر چیانگ مای است.

اگر به هر دلیل پیروز به دریافت بلیط مائه جو نشدید یا پل ناوارات را شلوغ یافتید، اصلا ناراحت نشوید، پل های بسیار دیگری در این شهر یا در کل در تمام شهرهای تایلند برای رهاسازی فانوس های کاغذی برای گردشگران مهیا می شوند.

رهاسازی فانوس ها در جشن نور تایلند از ساعت 06:30 عصر و با تاریکی هوا آغاز شده و تا انتهای شب ادامه دارد. هر چند که قوانین رها سازی فانوس ها هر ساله عوض می شوند اما پرواز دادن آن ها، قبل از اینکه ترافیک هوایی شهر تمام گردد، ممنوع است. در حقیقت رهاسازی هزاران فانوس کاغذی در آسمان برای فرودگاه چیانگ مای یا هر شهر دیگری می تواند بسیار خطرناک باشد. مخصوصا که فرودگاه چیانگ مای به شهر بسیار نزدیک است. بنابراین در زمان حضور در جشن نور تایلند به قوانین آن ها احترام بگذاریم.

قیمت یک فانوس در جشن نور تایلند

در تمام شهرهای تایلند که جشن نور یی پنگ در آن برگزار می گردد می توانید فانوس ها را خریداری کنید منتها تنها بعد از تعطیلی فرودگاه ها به فروش می رسند. قیمت فانوس ها به فروشنده آن ها بستگی دارد. می توانید یک فانوس بزرگ را به قیمت 90 بات یا 3 فانوس کوچک را به قیمت 100 بات خریداری کنید. از برخی از فروشنده ها می توانید 10 فانوس کوچک را به قیمت 200 بات نیز خریداری کنید. می توانید فانوس های زیادی خریداری کنید و در نهایت در مراسم اگر کسی به آن ها احتیاج داشت به این افراد دوباره بفروشید! خیلی از افراد در مراسم حاضر به خرید دوباره فانوس هستند. در نزدیکی پل ها یا دانشگاه مائه جو یا هر مکان دیگری که جشن نور تایلند در آنجا برگزار می گردد می توانید دستفروش های فانوس های کاغذی را پیدا کنید. فانوس ها به سرعت و در عرض یک ساعت اول مراسم به فروش می روند. پس حواستان باشد که حتما در همان ابتدای مراسم، فانوس های خود را خریداری کنید.

فانوس ها از چه ساخته شده اند؟

فانوس های مراسم یی پنگ معمولا از کاغذ برنج یا پارچه های نازک ساخته شده اند. این کاغذ را به دور قابی از چوب بامبو یا چوبی نازک یا گاهی سیم می پیچند که در مرکز قسمت پایین آن یک شمع یا هر سوخت دیگری متصل شده است. سعی کنید که فانوس هایی را خریداری کنید که تمام مواد ساخت آن گیاهی باشد چرا که تمام این سیم ها در نهایت به درون اقیانوس می افتند و می توانند برای موجودات زنده دریایی همانند لاکپشت ها خطرناک باشند. لابد آن عکس معروف لاکپشتی را که لاک اش به دلیل وجود یک حلقه سیم، شکلی نافرم گرفته بود، دیده اید!

اینکه در جشن نور تایلند حتما شما هم، به عنوان گردشگر باید فانوس به آسمان بفرستید یا نه، به خودتان بستگی دارد. بسیاری از افرادی که به دنبال دنیایی عاری از زباله های حیات وحش هستند، تنها شاهد این مراسم بوده و فانوس های سیمی را خریداری نمی نمایند. گاهی بسیاری از این فانوس ها باعث آتش سوزی درختان و مناطق اطراف می شوند. بهتر است که فانوس ها را تنها در ساعات قانونی آن و در مکان هایی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، رها کنید.

نکات روز جشن یی پنگ

به دلیل روز جشن نور تایلند اکثر جاده ها پر ترافیک بوده و بهتر است که در مسیرها رانندگی نکنید. از قبل مکان مورد نظر خود را برای شرکت در مراسم، در نزدیکی محل اقامت خود انتخاب کنید تا مجبور به رانندگی و دریافت تاکسی نشوید. برای رزرو هتل در چیانگ مای یا بانکوک و پوکت می توانید از اپلیکیشن خبرنگاران بهره ببرید. همچنین برای رفتن در مراسم بهتر است که کمی قبل از آغاز در محل حضور یابید تا به ازدحام جمعیت و شلوغی راه برخورد نکنید. اگر قصد دیدن مراسم چیانگ مای را دارید حتما پرواز خود را در روزهای قبل از تاریخ 23 نوامبر سال 2018 انتخاب کنید. همچنین برای هتل خود نیز کمی زودتر از این تاریخ اقدام نمایید تا بتوانید اقامت بگیرید.

در هنگام اجرای مراسم حواستان را به آسمان و اطرافتان بدوزید. چرا که گاهی برخی از فانوس ها آغاز به سوختن می نمایند و ممکن است که بر روی سر شما فرود بیایند.

منبع: gettingstamped.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 591

به "در جشن نور یی پنگ، در تورهای پاییزه تایلند شرکت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در جشن نور یی پنگ، در تورهای پاییزه تایلند شرکت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید