معرفی سامویی و جاذبه های گردشگری آن

به گزارش بارازعلی، سامویی پس از جزایر پوکت و چانگ سومین جزیره ی بزرگ تایلند و یکی از جزایر زیبای دنیا محسوب می شود. این جزیره از نظر منابع طبیعی غنی بوده و پر از سواحل شنی سفید، تپه های مرجانی و درختان نارگیل است. سامویی را بیش از شصت جزیره ی دیگر احاطه نموده اند که بعضی از آنها بسیار کوچک و بعضی دیگر نظیر جزیره تائو، بزرگ هستند. قسمت مرکزی جزیره سامویی، جنگلی کوهستانی و غیر مسکونی است.

معرفی سامویی و جاذبه های گردشگری آن

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

درباره سامویی

جزیره سامویی (Samui) با مساحت حدودا 230 کیلومتر مربع، در 700 کیلومتری جنوب بانکوک و در استان سوراتانی در خلیج تایلند واقع شده است. سامویی قدمتی حدود 1500 سال دارد و ایتدا در حدود پانزده قرن پیش، ماهی گیران شبه جزیره ی مالایا و جنوب چین به این جزیره آمدند. سامویی پس از جزایر پوکت و چانگ سومین جزیره ی بزرگ تایلند و یکی از جزایر زیبای دنیا محسوب می گردد. این جزیره از نظر منابع طبیعی غنی بوده و پر از سواحل شنی سفید، تپه های مرجانی و درختان نارگیل است. سامویی را بیش از شصت جزیره ی دیگر احاطه نموده اند که بعضی از آنها بسیار کوچک و بعضی دیگر نظیر جزیره تائو، بزرگ هستند. قسمت مرکزی جزیره سامویی، جنگلی کوهستانی و غیر مسکونی است. تجارت ماهی و نارگیل، مهم ترین منبع درآمد مردمان جزیره سامویی می باشد.

در جزیره سامویی نیز همانند جزیره ی پوکت، بخشی به عنوان شهر جزیره شناخته می گردد که نام آن ناتون است. بانک ها، دفاتر پستی، رستوران ها و ... در این بخش واقع شده اند، البته محل خدمات تبدیل ارز و دستگاه های خودپرداز در سراسر جزیره وجود دارند. ساحل ناتون، مرکز اصلی و توقفگاه کشتی ها و قایق هایی است که میان سرزمین اصلی و جزیره در رفت و آمدند. در جزیره ی سامویی نیز مانند دیگر نقاط جنوب تایلند، بیشتر ماه های سال هوا بارانی هستند و فقط دو فصل گرم دارد. برای رفتن از بانکوک به سامویی، راه های مختلفی وجود دارد که راه زمینی و به وسیله دریا از همه لذت بخش تر است. در این سفر از شهر سوراتانی با کشتی در مدت تقریبا دو ساعت و طی 35 کیلومتر، به جزیره سامویی می رسید و در طول راه می توانید از تماشای این جزیره و جزایر اطراف آن و همچنین تکه کوه های پوشیده از درخت که درون خلیج تایلند واقع شده اند، لذت ببرید. بین جزیره سامویی و بنادر مختلف تایلند، قایق ها در رفت و آمد هستند و فرودگاه جزیره نیز فعال است. همانند بقیه ی نقاط توریست پذیر تایلند، در سامویی نیز به همه ی امکانات دسترسی خواهید داشت. فروشگاه های بزرگ، رستوران های متنوع، جت اسکی، موتور سیکلت های کوچک برای اجاره و... در جزیره سامویی وجود دارند و می توان از آنها لذت برد.

رستوران های سامویی

انتخاب اماکن غذا خوری در جزیره سامویی بسیار متنوع است؛ از هتل 5 ستاره گرفته تا آشپزخانه ها و رستورانهای بی نام و نشان. در جزیره سامویی برای تمام افراد با هر نوع سلیقه ای غذا هست، رستوران ها از نظر بهداشت و سلامتی با هم رقابت دارند و نیازی نیست که شما برای رسیدن به خواسته هایتان به جستجو بپردازید. در جزیره سامویی نانوایی، بستی فروشی های بزرگ، فست فود، کبابی های دریایی، رستوران های هندی، مکزیکی، پیتزا فروشی در کنار چاونگ یا تمام خلیج ها وجود دارد. جزیره سامویی دارای غذاهای دریایی و تعداد بیشماری آشپزخانه وجود دارد. میگو، خرچنگ و ماهی تازه در اینجا به وفور یافت می گردد. برای دیدن میوه های عجیب تایلندی میتوانید سری به فروشگاههای محلی بزنید.

مراکز خرید سامویی

اگر به دنبال خرید سوغاتی در سامویی هستید، یک مرکز خرید فوق العاده برای اینکار وجود دارد. در اینجا شما بوتیک های مختلف، جواهر فروشی و لباس هایی که کار دست است را می توانید خریداری کنید. مغازه های زیبای مبل فروشی، فروشگاهی است که شما میتوانید مبل هایی شیک با چوب ساج را خریداری کنید. لباس های ورزشی با مارک تحت لیسانس تایلند نیز در فروشگاه ها وجود دارند و می توانید آنها را با قیمت مناسب تر بخرید. عینک و عینک آفتابی در اینجا بسیار ارزان هستند.

سواحل سامویی

جزیره سامویی نیز همانند جزیره ی پوکت، سواحل (جزایر) گوناگون و زیبایی دارد که مهم ترین آنها ساحل چوینگ و ساحل لامای است که هر کدام جاذبه های گردشگری بسیار دارند. از دیگر سواحل سامویی می توان به ساحل بودای بزرگ، ساحل مائنام، ساحل بوفوت و ساحل لیپا نویی اشاره کرد.

ساحل چوینگ سامویی

ساحل چوینگ در شمال شرقی جزیره سامویی، شلوغ ترین و توریست پذیرترین منطقه ی این جزیره است. ساحل چوینگ دارای غرفه های کنار خیابان با چراغ نورانی شده، می باشد. مغازه های این جزیره در هیچ کجای سامویی پیدا نمی گردد. در جزیره چوینگ، جاده ای دایره وار وجود دارد که بوسیله آن میتوانید به تمامی سواحل دسترسی داشته باشید که این گردش در جزیره می تواند یکی از کارهای سرگرم کننده باشد.

ساحل لامایی سامویی

ساحل لامایی در شرق جزیره سامویی و جنوب ساحل چونییگ واقع شده است و ساحلی کوچک تر، تمیزتر و خلوت تر از چوینگ دارد. لامایی، دومین ساحل بزرگ در سامویی است و آب این ساحل، بسیار تمیز می باشد و برای شنا کردن بسیار ایده آل است. در بعضی قسمتهای جزیره لامایی، صخره ها و مناطق ناهمواری وجود دارد و محدوده ای برای شنا که آب آن از چاونگ عمیق تر است. در لامایی جنوبی دو صخره بزرگ به نام پدربزرگ و مادر بزرگ واقع شده است. در این جزیره اجناس، کمی ارزانتر از جزیره چوینگ می باشد.

ساحل بودای بزرگ سامویی

ساحل بودای بزرگ (Big Buddha) در شمال شرقی جزیره سامویی و در نزدیکی فرودگاه سامویی واقع شده است. این ساحل، مکان تصویر بودای بزرگ است که چند مایل آنطرف تر قابل روئیت است و همین طور مکان جغرافیایی برای باغ مرموز که عصر یک شنبه ها با پخش موزیک چندین سال در حال انجام است.

ساحل مائنام سامویی

ساحل مائنام (Maenam) با مساحتی در حدود 5 کیلومتر، در شمال جزیره سامویی واقع شده است و ساحلی جذاب با شنهای نرم دارد که لحظات آرامی را برای شما به ارمغان می آورد. قایق ها با جمع شدن در اطراف اسکله شما را به کوه تائو (بهترین مکان برای غواصی در سامویی) و کوه فانگا می برند. در ساحل مائنام معبد قدیمی چینی ها وجود دارد با صفوفی از مغازه های سنتی. ساحل مائنام محل مناسبی است که شما می توانید تمام روز را به اتفاق خانواده به گردش و خوشگذرانی بپردازید.

ساحل بوفوت سامویی

ساحل بوفوت (Bo Phut) در شمال جزیره سامویی که نقطه ی آغاز تورهای غواصی است، قرار گرفته است. ساحل بوفوت روستایی فریبنده و کوچکی است که مکان زندگی ماهی گیران می باشد. امروزه ساحل بوفوت، منزلگاهی است با فروشگاه های شیک و طبق مد روز و کلوپ ها و رستوران ها و تعداد محدودی جواهر فروشی.

ساحل لیپا نویی سامویی

ساحل لیپا نویی (Lipa Noi) دارای دریایی بدون صخره و سطوح مرجانی است که آن را برای شنا مطلوب ساخته است. لیپا نویی یک منطقه مسکونی است و فقط دارای چند رستوران غذاهای دریایی است. در ساحل لیپا نویی، غروب آفتاب منظره دیدنی دارد و تمامی نواحی ساحل، جلوه ای طبیعی نسبت به شهرهای ساحلی در جزایر شرقی را دارند.

منبع: لحظه آخری
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 620

به "معرفی سامویی و جاذبه های گردشگری آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی سامویی و جاذبه های گردشگری آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید