دمای 3 استان بالای 50 درجه

به گزارش بارازعلی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری از تداوم استقرار توده هوای گرم و افزایش دمای سه استان به بیش از 50 درجه سانتیگراد بعلاوه وزش بادهای 120 روزه سیستان و بلوچستان اطلاع داد.

دمای 3 استان بالای 50 درجه

به گزارش خبرنگاران، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: وقوع دمای 50 درجه سانتیگراد به بالا امروز (19 تیر) در خوزستان و جنوب ایلام و طی فردا و دوشنبه (20 و 21 تیر) در خوزستان، جنوب ایلام و بوشهر پیش بینی می گردد و گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی در چنین شرایطی دور از انتظار نیست.

در چنین شرایطی اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، اجتناب از ترددهای غیر ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف و آبیاری مزارع در اوایل صبح یا اوایل شب توصیه می گردد.

سازمان هواشناسی بعلاوه با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: از امروز تا دوشنبه (19 تا 21 تیر) وزش بادهای 120 روزه و در پی آن خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی در سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست.

در این شرایط جوی خیزش گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در ترددهای جاده ای، احتمال نفوذ غبار به منطقه ها مرکزی استان، احتمال خسارت به پوشش و سازه گلخانه ها، سقف های موقت و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد. از این رو خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در ترددهای جاده ای به سمت شمال استان و رعایت توصیه های بهداشتی توصیه می گردد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان هم در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1945

به "دمای 3 استان بالای 50 درجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای 3 استان بالای 50 درجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید