تور استانبول ارزان: چرا باید به جای استانبول به چابهار سفر کرد؟

به گزارش بارازعلی، در جنوب ایران شهری بندری قرار گرفته که به خاطر آب و هوای بهاری اش به آن چابهار می گویند. شهری پر از شگفتی. اما وقتی حرف از هزینه های سفر به چابهار می گردد حرف خیلی ها این است که می توانستی به جایش بروی استانبول. ولی چه دلایلی باعث می گردد که دلتان بخواهد به جای استانبول راه چابهار را درپیش بگیرید؟

تور استانبول ارزان: چرا باید به جای استانبول به چابهار سفر کرد؟

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

چابهار؛ بندر همواره بهار

چابهار یعنی چهاربهار، بندری که به خاطر آب و هوای بهاری اش به این نام معروف شده و این به آن معناست که شما می توانید در هر فصلی از سال به چابهار سفر کنید، حتی در زمستان که سرما، سفر را راکد نموده یا تابستان که گرمای هوا میل سفر را در آدم می کشد. چابهار در زمستان گرمترین نقطه در ایران است و در تابستان خنک ترین شهر بندری جنوب ایران. این در حالی است که اگر شما بخواهید بار و بندیل سفر به استانبول را ببندید باید اسفند تا آذر را انتخاب کنید.

ساحل اینجا شب ها نورانی ست

چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران است که در کناره دریای عمان و اقیانوس هند قرار گرفته. شاید بگویید استانبول هم تنگه بسفر دارد و تازه دریای مرمره هم در کنارش واقع شده. ولی دریای چابهار یک دریای عادی نیست. آبش جزو آب های گرم است، بنابراین هر وقت که بخواهید می توانید تنی به آب بزنید. ساحل چابهار یک ساحل معمولی نیست. طلوع و غروب های اینجا را هرجایی ندارد و خورشید نارنجی رنگش شما را در خودش غرق می نماید.

فقط هم همین نیست. شب ها ساحل از نور فیتوپلانگتون ها به رنگ یکدست آبی در می آید و این را در همه جای جهان نمی گردد پیدا کرد، مگر در مالدیو. فیتوپلانگتون ها موجودات ریزی هستند که وقتی دریا پرتلاطم می گردد ناآرام می شوند و از خودشان نور ساطع می نمایند و ساحل را در شب نورانی می نمایند. ساحل چابهار وقتی بدانیم که در برخی از قسمت هایش، صخره های مرتفعی وجود دارد که باد و باران فرسایششان داده و لنگرگاهی که با وجود ده ها کشتی اقیانوس پیما مثل تابلوهای نقاشی درآمده، تماشایی تر می گردد.

راهنمای خرید از چابهار

احتیاج نیست تا آن سر جهان بروید

دلتان می خواهد به مریخ سفر کنید؟ چابهار، صخره های مریخی دارد و معروف است که اگر می خواهید راه رفتن در مریخ را تجربه کنید باید سری به چابهار بزنید. کوه های مینیاتوری یا مریخی چابهار خیلی خشک و بی آب علفند و جنس رسوبی، رنگ خاکستری و مخلوطی بودن شان باعث شده به آنها مریخی بگویند، کوه هایی که نمونه اش در استان داکوتای جنوبی آمریکا هم هست، ولی شما که احتیاج نیست تا داکوتا بروید.

در چابهار جاذبه هایی وجود دارد که برای تماشا نمونه های مشابهش باید تا آن سر جهان بروید. در این شهر بندری، تپه هایی وجود دارد که مثل یک آتشفشان از آنها گل سرد طوسی رنگی بیرون می آید و تالابی هست به نام لیپار که در بین دو کوه قرار گرفته و آب های سرگردان در آن جمع می گردد. تالاب لیپار صورتی رنگ است و در مکزیک و سنگال نیز نمونه هایی از آن وجود دارد. در این تالاب پرندگانی مثل چنگر، فلامینگو، کشیم و انواع حواصیل، طاووسک، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی و خوتکا زندگی می نمایند .

جنگل پیدا و پنهان چابهار

چابهار مثل قشم جنگل حرا دارد. جنگل هایی که تحت تاثیر جزر و مد آبند و در بین مرداب روییده اند و پیدا و پنهان می شوند. برگ درختان این جنگل ها که مانگرو نام دارد همواره سبز است، حتی وسط زمستان. وقت جزر می گردد می توان با قایق به میان این جنگل ها رفت و اگر شب را برای این جنگل نوردی تان انتخاب کنید و در آب نور بیاندازید ماهی ها را هم می بینید که خواب به چشمشان نیامده. ماهیگیران چابهار، موقع جزر برای ماهی گرفتن به اینجا می آیند و تورشان را پهن می نمایند. موقع مد هم که آب مرداب فروکش می نماید می گردد پیاده در کف مرداب قدم زد، تجربه ای که مخصوص اینجاست.

فهرست هتل های چابهار

ترکیب کویر و دریا

چابهار در سیستان و بلوچستان قرار گرفته و نوار ساحلی طولانی ای دارد که تا پاکستان پیش می رود و می گردد دیدش. در قسمتی از سیستان و بلوچستان و نزدیکی های چابهار، در حالی که دارید در تپه های کویری راه می روید، رنگ شن و ماسه قالب است و خبری از درخت نیست، ناگهان آبی دریا پدیدار می گردد، ترکیبی که هرکسی را هیجان زده خواهد نمود. این قسمت نامش روستای درک است.

بهشت جانوران ایران

در چابهار گونه های جانوری و گیاهی زیادی وجود دارد. بیش از 7/9 درصد سیستان و بلوچستان یعنی چیزی در حدود یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار آن تحت پوشش منطقه حفاظت شده است و به همین دلیل به آن بهشت جانوری کشور می گویند. شما در چابهار و در منطقه باهوکلات تمساح پوزه کوتاه گاندو یا تمساح ایرانی خواهید دید. و شانس تماشا سنجاب بلوچی و خرس سیاه را خواهید داشت. البته ترس به دلتان راه ندهید چون منطقه حفاظت شده است.

گونه های گیاهی چابهار یکی دو تا نیست. یکی از درخت های انجیر معابد ایران که احمد محمود هم کتابی به همین نام دارد، در چابهار قرار گرفته. انجیر معابد اصلیتی هندی دارد و درختی تنومند است. درخت های دیگری هم در چابهار هست که نمونه اش در هند وجود دارد مثل درختان موز ، خربزه درختی (پاپایا) انبه و داز که شبیه نخل است، بنابراین شما سفری شبه هندی هم خواهید داشت.

منطقه ها تماشای چابهار

ستاره هایی برای آرزومندان

آسمان چابهار برخی شب ها بسیار پرستاره است و دلیلش هم به خاطر نبودن نورهای مزاحم شهری است. در چابهار شما مردمی را خواهید دید که شب ها خیره به آسمانند، مگر ستاره ای رد گردد و آن ستاره آنها باشد که آرزویشان را برآورده می نماید.

عکس ها: ارسال شده به وسیله گروهی از مسافران چابهار

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2125

به "تور استانبول ارزان: چرا باید به جای استانبول به چابهار سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: چرا باید به جای استانبول به چابهار سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید