دوبی در جذب گردشگر رکورد جدید ثبت کرد

به گزارش بارازعلی، شهر دوبی در امارات متحده عربی به رکورد جدیدی در جذب سالانه گردشگر دست یافت.

دوبی در جذب گردشگر رکورد جدید ثبت کرد

با تورهای عمان تابستان 99 از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از عرب نیوز، مسئولان گردشگری دوبی اعلام کردند در سال 2016 در مجموع پذیرای 14.9 میلیون گردشگر بوده است که رکوردی بی سابقه در صنعت گردشگری این منطقه است.

هدف این شیخ نشین در امارات جذب 20 میلیون گردشگر تا سال 2020 همزمان با میزبانی از نمایشگاه های دنیای اکسپو 2020 است.

در حالی که بسیاری از مقاصد مهم گردشگری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا دست به گریبان ناآرامی های داخلی و سیاسی هستند، دوبی به عنوان یک مقصد گردشگری تفریحی و تجاری امن از این موفقعیت نهایت استفاده را نموده است.

دوبی به لطف فروشگاه های بزرگ، مقاصد گردشگری لوکس و حتی پیست اسکی سرپوشیده سالانه گردشگران بین المللی فراوانی را جذب می نماید.

شمار گردشگران ورودی به به دوبی در سال 2016 در مقایسه با آمار سال گذشته آن با رشد 5 درصدی همراه بوده است، در حالیکه 23 درصد از گردشگران دوبی از کشورهای حوزه خلیج فارس تامین می شوند که از این رقم بیش از نیمی تنها از عربستان به این شهر سفر می نمایند.

گردشگران اروپای غربی 21 درصد از گردشگران خارجی دوبی را تشکیل می دهند و از سویی دیگر شمار گردشگران چینی در دوبی با رشد 20 درصدی به سالانه نیم میلیون نفر رسیده است و شمار گردشگران روس نیز با 14 درصد رشدی که داشته اند به 240 هزار افزایش یافته ست.

فرودگاه بین المللی دوبی در سال 2016 نیز همچنان صندلی خود را به عنوان شلوغ ترین قطب مسافران بین المللی در دنیا حفظ نموده و اقتصاد دوبی نیز به لطف گردشگری و تجارت به درآمدهای نفتی وابسته نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 967

به "دوبی در جذب گردشگر رکورد جدید ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوبی در جذب گردشگر رکورد جدید ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید