دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟

به گزارش بارازعلی، شما دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟ پس با ما همراه باشید تا با پیست دوچرخه سواری چیتگر بیشتر آشنا شوید . دوچرخه سواری لذتی دارد که از دوران کودکی تا کهنسالی همراه آدمی ست . درسته در کودکی برای یادگیری دوچرخه سواری از چرخهای کمکی استفاده می کردیم اما همان خوردن زمین و غلبه بر ترس افتادن بسیار لذت بخش بود . دوچرخه سواری بعد از پیاده روی ، عمومی ترین و پرطرفدارترین ورزشی می باشد که این روزها در پارک ها و پیست های مخصوص می توان دنبال کرد، حال وقت آن رسیده تا این خاطرات کودکی را زنده کنیم و به سلامت روح و جان مان بیاندیشیم. اگر شما هم از آن دسته آدم ها می باشید که نگران سلامت خود و عزیزان تان هنگام دوچرخه سواری در خیابان هستید، این مژده را نوید می دهیم که با راه اندازی پیست های متعدد این ورزش در مکان های مصنوعی و طبیعی مانند پارک ها، دیگر امکان هیچ نگرانی مثل برخورد با ماشین و سایر اتفاقات غیر متقربه وجود ندارد.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟

در این مطلب می خوانید :

دوچرخه سواری پارک جنگلی چیتگر

اگر بخواهید در محدوده غرب تهران به یک پارک جنگلی سری بزنید و از زیبایی ها و سرسبزی های درختان و گیاهان آن لذت ببرید و از هوای لطیف و تمیز آن استشمام کنید، می توانید به پارک جنگلی چیتگر قدم بگذارید. این پارک در منطقه 22 شهرداری تهران و در جنب شمالی آزاد راه تهران - کرج واقع شده است و علت معروف بودن آن این است که یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی شهر تهران است و در نوع خود منحصربه فرد است. این پارک در سال 1342 ساخته شده است و پس از طی سالیان مختلف دچار تغییرات و ساخت وسازهای جدیدی شده است.

در این منطقه گردشگری زیبا امکانات متنوعی از جمله پیست دوچرخه سواری جداگانه بانوان و آقایان، لوازم ورزشی که در جای جای پارک نصب شده است، چندین زمین بازی بچه ها نیز در این پارک وجود دارد، آلاچیق، چندین بوفه و رستوران، پارکینگ خودروها، پیست اسکیت و بسیاری از موارد دیگر از جمله مزایا و امکانات رفاهی این مجموعه تفریحی است. البته اگر علاقمند به طبخ غذا در دل طبیعت را داشته باشید نیز می توانید وسایل و اقلام مورد احتیاج را به همراه خود ببرید و با روشن کردن آتش در طبیعت غذایتان را طبخ کنید. در این پارک دریاچه مصنوعی بزرگی نیز ساخته شده است که آب آن از رودخانه کن تامین می شود و در بین افراد به دریاچه خلیج فارس معروف است.

پیست دوچرخه سواری چیتگر یکی از اولین و حرفه ای ترین پیست های دوچرخه سواری در تهران است، راستا این پیست پر از پیچ و خم است و گذر از کنار درختان جنگل، این پیست را به یکی از محبوب ترین و حرفه ای ترین پیست های دوچرخه سواری مرکز تبدیل نموده است.

با اینکه افتتاح دریاچه چیتگر سروصدای زیادی به پا کرد اما پیست دوچرخه سواری چیتگر ، بیشتر به دل و فکر تهرانی ها نشسته است. راستا دوچرخه سواری این پیست حدود 30 کیلومتر است.پیست دوچرخه سواری دریاچه چیتگر دارای سه قسمت کوهستانی، سرعت و استقامت و پیست بانوان است.

پیست کوهستانی چیتگر

یکی از سختترین پیست های دوچرخه سواری تهران پیست کوهستانی چیتگر است . این پیست دارای راستای کاملاً حرفه ای می باشد به گونه ای که شما می توانید با عبور از پستی و بلندی های نفسگیرش، لذت دوچرخه سواری کوهستانی را تجربه کنید و مناظری زیبا و ناب را نظاره گر باشید.

پیست سرعت و استقامت چیتگر

پیست کوهستانی چیتگر با اینکه هیجان بالایی دارد اما استفاده از آن برای عموم مردم که دوچرخه سوار های حرفه ای نیستند امری سخت است. در نیجه پیستی دیگر در پارک جنگلی چیتگر تعبیه شده که پیست سرعت و استقامت نام دارد. این پیست هم مورد استقبال دوچرخه سواران قرار گرفته است. راستا پیست سرعت و مقاومت از داخل پارک و از میان کاج های بلند که فضای خنکی را فراهم نموده اند، می گذرد. طول راستا پیست سرعت و استقامت بیش از 8 کیلومتر است.از ویژگی های این پیست می توان به بعد مسافت و اجبار دوچرخه سوار به تحرک و فعالیت بیشتر اشاره نمود.

پیست بانوان چیتگر

از ویژگی های مجذوب نماینده این پارک وجود پیستی مجزا است که برای استفاده بانوان تدارک دیده شده و در تمام ایام سال حتی روز های تعطیل باز است. در این پیست امکان ورزش دوچرخه سواری برای بانوان با لباس راحت ورزشی فراهم می باشد. طول راستا پیست دوچرخه سواری بانوان 4800 متر است.

تعداد دستگاه دوچرخه موجود

در کل فضای پیست دوچرخه سواری چیتگر پنج غرفه برای اجاره دوچرخه به علاقمندان وجود دارد که دو غرفه در بالای پارک مخصوص اجاره دوچرخه بانوان می باشد.

تعداد کل دوچرخه های موجود در پارک برای اجاره 1300 دستگاه است که به توضیح زیر تقسیم بندی شده اند.

500 دستگاه دوچرخه مخصوص بانوان

590 دستگاه دوچرخه مخصوص آقایان

10 دستگاه دوچرخه دونفره

200 دستگاه دوچرخه بچه گانه

این نکته نیز گفتنی است که برای کرایه دوچرخه ارائه کارت شناسائی معتبر لازم است.

امکانات پزشکی و امنیتی پیست

کلیه دوچرخه سواران در این پیست بیمه می شوند، آمبولانس و یاری های اورژانسی در فضای پارک همیشه مستقر است. گفتنی است برای حفظ امنیت و ارائه سرویس پزشکی به حادثه دیدگان، یگان ویژه اجرائیات و پلیس سوار نیز در پارک حضور دارند.

ویژگی های پیست دوچرخه سواری چیتگر

دارا بودن حفاظ و توری های فلزی در طول راستا

روشنایی کامل معابر در شب

نصب نشانگر مسافت طی شده و مسافت مانده

مجهز بودن راستا به تابلوهای علائم ایمنی و هشداردهنده

یک طرفه کردن راستا حرکت

ارائه دوچرخه و امکان دوچرخه سواری در پیست از ساعت 8:30 صبح الی 23:00

بها اجاره هر ساعت مبلغ اندکی می باشد.

استفاده از پیست دوچرخه سواری چیتگر برای کسانی که با دوچرخه وارد می شوند رایگان است.

امکان نگهداری از دوچرخه شخصی شما در پیست با پرداخت ماهیانه مبلغ ناچیزی به غرفه اجاره دوچرخه فراهم است (جالب است بدانید که در صورت وجود دوچرخه شما در پارکینگ غرفه، تعمیرکاران غرفه ها به صورت هفتگی از دوچرخه شما مثل بقیه دوچرخه ها بازدید می نمایند و در صورت احتیاج آن را سرویس می نمایند.)

در صورت تصادف در پیست و صدمه به دوچرخه های پیست، هزینه خرابی از شما دریافت می شود.

منبع:سیـری در ایـران

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2334

به "دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید