زیباترین سواحل تایلند ، مکان هایی برای گذران اوقاتی شاد و آرام

به گزارش بارازعلی، کشور تایلند دارای بهترین سواحل در کل دنیا بوده و تصمیم گیری درباره انتخاب مقصد کاری بسیار سخت است، اما این تصمیم گیری مشکل مزایایی نیز دارد. هر کدام از معروف ترین سواحل تایلند می توانند مقصدی عالی و فوق العاده برای گذراندن تعطیلات باشند. پس اگر شما هم به مانند ما به گشت و گذار در چنین مکان هایی علاقه دارید، چمدان های خود را آماده کنید تا سفری هر چند کوتاه به زیباترین سواحل تایلند داشته باشیم و از این طریق خستگی کار و زندگی را از تن خارج کنیم. همچنین از قلم نیاندازید که جاذبه های گردشگری این کشور آسیایی بسیارند، ولی ما فقط به معرفی تعدادی از بهترین سواحل تایلند بسنده نموده ایم که شما خوانندگان عزیز حوصله تان سر نرود.

زیباترین سواحل تایلند ، مکان هایی برای گذران اوقاتی شاد و آرام

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ساحل پاتونگ، پوکت

پوکت، بزرگترین جزیره تایلند بوده و پوتانگ نیز بزرگترین و محبوب ترین ساحل جزیره محسوب می گردد. این ساحل ماسه ای دارای آبی گرم، رستوران ها و هتل های فراوان، مراکز خرید و مسیرهای پیاده روی زیبا بوده که لذت سفر را دو چندان می نمایند. در این ساحل که یکی از زیباترین سواحل تایلند به شمار می آید، زندگی جریان دارد و همه افراد در حال جنب و جوش هستند. شما می توانید از خدمات جت اسکی در اینجا استفاده کنید. همچنین کسانی که به دنبال آرامش و سکوت هستند، بهتر است که به این منطقه که یکی از زیباترین سواحل تایلند بوده، نیایند. پوتانگ پونگ برای افرادی که به منظور استراحت سفر می نمایند، مناسب نیست.

ساحل ریلی، کربی

این ساحل که یکی از معروف ترین سواحل تایلند هست، به دلیل موقعیت جغرافیایی خود فقط به وسیله قایق قابل دسترسی بوده و به همین دلیل رفتن به اینجا کمی سخت است، ولی شما محبوب تر از این ساحل در کل تایلند پیدا نخواهید کرد. آب های آبی روشن، جزایر کوچک و متعدد و صخره های سنگی و پهناور این منطقه را احاطه نموده اند. ریلی به عنوان منطقه ای صخره ای و سنگی در تایلند شناخته می گردد. مدارس کوهنوردی به شما اصول صعود و پایین آمدن از صخره ها و کوه ها را می آموزند. همچنین برای کوهنوردانی که تجربه کمتری دارند، رفتن به این ساحل به شدت پیشنهاد می گردد. شما می توانید از صخره ها بالا بروید سپس در آب های زیبای اینجا شیرجه بزنید. به غیر از صخره نوردی، شنا و موج سواری ورزش های دیگری بوده که می توانید در این منطقه انجام دهید. علاوه بر این شما می توانید در ساحل ریلکس کنید، از مناظر لذت ببرید و به مطالعه یک کتاب بپردازید.

ساحل لانگ، کولانتا

ساحل لانگ در کولانتا واقع شده و مسلما یکی از زیباترین سواحل تایلند است. رستوران های عالی و مناظر منحصر به فرد کوه فیفی احساسی عجیب و غریبی را به شما منتقل می نمایند. برخلاف بسیاری از سواحل دیگر کولانتا، ساحل لانگ که یکی از بهترین سواحل تایلند هست، هیچ خطری برای شنا کردن ندارد و شما به راحتی می توانید از شنا در این منطقه لذت ببرید. شیبی ملایم، ماسه هایی زیبا و نرم این منطقه را برای یک شنای رویایی آماده می نماید. گرچه ساحل لانگ در گذشته بیشتر محل اقامت افراد محلی بوده، ولی امروزه محلی برای اسکان و تفریح مسافران بوده و قسمت شمالی ساحل لانگ در بین توریست ها بسیار پر هوادار و محبوب است. در طول شب در این ساحل تعاملات اجتماعی بسیاری ایجاد می گردد و بسته به سلیقه شما تفریحگاه های شبانه ای ایجاد شده اند که شما به راحتی می توانید از حضور در آن ها لذت ببرید. جزیره کولانتا بسیار متفاوت از پوکت بوده و عدم وجود فرودگاه و کشتی های لوکس در این منطقه نشان دهنده مقاومت اینجا در برابر توسعه است. در ماه ژوئن که طوفان های محلی به این منطقه می رسند، تمامی کافه ها و رستوران ها به طور کامل تعطیل می شوند و فقط تعداد کمی از آن ها باز هستند. بهترین ماه برای سفر به این منطقه که یکی از بهترین سواحل تایلند بوده، ماه اوت است چرا که تمامی مغازه ها و رستوران ها باز هستند. متاسفانه افرادی که به این منطقه سفر می نمایند، خیلی نظافت را رعایت نمی نمایند و با ریختن آشغال به محیط زیست آسیب می زنند.

ساحل هوآ هین، هوآ هین

هوآ هین به عنوان یکی از شیک ترین سواحل نزدیک بانکوک محسوب می گردد و برای مردم محلی و بازدیدنمایندگان بین المللی بسیار محبوب است. محبوبیت این ساحل که یکی از معروف ترین سواحل تایلند به شمار می آید، به دلیل گستردگی آن، امکان انجام تفریحات گوناگون و سهولت دسترسی به بانکوک است. دامنه های این ساحل به خلیج منتهی می شوند. اگرچه این ساحل بهترین مکان برای شنا کردن نیست، ولی محلی عالی برای اقامت خانواده های کوچک به شمار می آید. علاوه بر فعالیت های ساحلی و ورزش های آبی، هوآ هین دارای چشمه های آبگرم برای مصارف درمانی و همچنین زمین های گلف در سطح جهانی است. پارک ملی خائوسام رویوت نیز در فاصله کوتاهی از اینجا واقع شده است و برای کسانی که علاقمند به طبیعت هستند، بسیار مناسب است. در این منطقه که یکی از زیباترین سواحل تایلند بوده، شما می توانید انواع سرگرمی ها را تجربه کنید و اصلا بیکار نمانید.

ساحل کاتا، پوکت

این ساحل در دو مایلی ساحل پاتونگ و جنوب ساحل کارن قرار گرفته است. این ساحل امکانات بسیاری داشته که باعث محبوبیت آن در بین معروف ترین سواحل تایلند شد. در اینجا هتل و مراکز خرید بسیاری وجود ندارد که اقامت در این ساحل را برای شما جذاب تر خواهند کرد. شما می توانید در ساحل کاتا از موج سواری لذت ببرید و لوازم مورد احتیاج این کار را می توانید از مغازه های محلی اجاره کنید. برای لذت بردن از طعم بی نظیر نوشیدنی ها نیز می توانید به رستورانی که در نوار ساحلی قرار گرفته، مراجعه نمایید. در طی بعضی از فصول امواج این ساحل بسیار شدید هستند و برای موج سواری بسیار مناسب بوده، اما بهتر است در این زمان ها بچه ها و نوجوانان به این منطقه نیایند. به یاد دشته باشید در زمان هایی که در این منطقه جشنواره برگزار می گردد، پوکت بسیار شلوغ بوده و این جشنواره حدود 10 روز به طول می انجامد.

ساحل لامی، کوه ساموئی

رفتن به سواحل کوه ساموئی به دلیل محدودیت پروازی که از بانکوک دارد، کمی سخت است ولی ساحل لامی به دلیل مناظر بسیار زیبا هواداران مخصوص به خود را دارد و بازدیدنمایندگان از سراسر جهان برای بازدید به این منطقه که یکی از بهترین سواحل تایلند هست، می آیند. بسیاری از مسافران به دلیل درختان نخل و آب های فیروزه ای این منطقه، دوست دارند برای همواره در اینجا اقامت نمایند. انتهای جنوبی این ساحل بهترین و شلوغ ترین نقطه است. در این منطقه صخره ها کمتر می شوند و ساحل بیشتر شن و ماسه ای است. در این منطقه مغازه ها و کافه های بسیاری وجود دارند. یک چیز عجیب و غریبی که در اینجا واقع شده است، مومیایی یک راهب محترم بوده که در داخل یک شیشه به نمایش گذاشته شده است. اجاره موتورسیکلت بهترین راه برای کشف جزیره بزرگ کوه ساموئی بوده، اما تنها در صورت داشتن تجربه رانندگی در آسیا این کار را انجام دهید. در جنوب این منطقه مکانی برای ماهیگیری افراد وجود دارد که مسافران به راحتی می توانند از ماهیگیری لذت ببرند. در طول شب کافه ها و رستوران های این منطقه که یکی از زیباترین سواحل تایلند بوده، میهمانی های شبانه برگزار می نمایند که باعث جذب مسافران و توریست ها شده است.

ساحل سیری، کوه تائو

این منطقه یک مکان منحصر به فرد برای غواصان است. بازدیدنمایندگان به مرور زمان متوجه می شوند که این منطقه امکاناتی بیشتر از خوراک و مسکن را به غواصان ارائه می دهد. به طرز شگفت انگیزی ساحل سیری در کوه تائو به عنوان بخشی از کوه فامگان درآمده است. یک دفترچه راهنما برای رفاه حال غواصانی که به این منطقه می آیند، در گذشته طراحی شده که هم اکنون احتیاجمند بروز رسانی است. کلاب های شبانه به مسافران اجازه می دهند تا با مردم محلی ارتباط برقرار نموده و آن ها خدمات مختلفی را به شما عرضه می نمایند. ساحل سیری یک ساحل شنی بوده که نمایانگر مناظر زیبای جزایر کوچک اطراف خود است. در این ساحل که یکی از بهترین سواحل تایلند بوده، رستوران ها و اقامتگاه های ارزان قیمتی وجود دارند. نزدیکترین فرودگاه به این منطقه در کوه سموئی بوده و وجود همین فرودگاه باعث شلوغ و پر چمعیت شدن این منطقه می گردد.

ساحل وایت سند، کوه چانگ

ساحل وایت سند یکی از معروف ترین سواحل تایلند بوده که بسیار مورد علاقه کوهنوردان است. در حال حاضر افراد بسیاری به این ساحل سفر می نمایند و استراحتگاه ها و رستوران های متعددی در این منطقه ایجاد شده اند. در انتهای شمالی این ساحل هنوز خانه های قدیمی جذاب از جنس بامبو وجود دارند. همانطور که از نام این ساحل معین است از ماسه های نرم، سفید و پودری شکل تشکیل شده و در سمت غرب این منطقه درختان نخل و نارگیل در مقابل تپه ها مناظر چشم نوازی را به وجود آورده اند. با وجودی که کوه چانگ قابلیت هایی بیشتر از یک جزیره توریستی دارد، اما اقامتگاه های فراوانی در آن افتتاح شده اند. این جزیره که با قایق تنها 5 یا 6 ساعت با بانکوک فاصله دارد، یکی از بهترین سواحل تایلند محسوب می گردد.

ساحل سانرایز، هیدرین

همانطور که همه شما می دانید،هیدرین برای یک چیز بسیار شناخته شده است: کلاب ها و میهمانی های شبانه. یک بار در ماه در قسمت شرقی ساحل سانرایز یک میهمانی شبانه گرفته می گردد و تا روز بعد افراد به خوردن، نوشیدن، رقصیدن و گوش دادن به موسیقی می پردازند. در روزهای دیگر ماه نیز چنین مراسم هایی برگزار می شوند و افراد بسیاری علاقمند به حضور در آن ها هستند. در طول روز این ساحل بهترین مکان برای آفتاب دریافت بوده و شما می توانید به راحتی در این منطقه به شنا نیز بپردازید. ساحل هیدرین یکی از بهترین سواحل تایلند است. معمولا یک هفته قبل از آغاز میهمانی ها ظرفیت این ساحل پر می گردد و به افراد هشدار داده می گردد که دیگر به اینجا نیایند. در طول برگزاری این مراسم ها بیش از 15000 نفر به این ساحل سفر می نمایند. در بین جزایر این منطقه ساحل سانرایز بسیار کوچک بوده، ولی با وجود رستوران و اقامتگاه های مدرن نسبتا توسعه یافته است. شما با یک پیاده روی کوتاه به راحتی می توانید به شهر دسترسی داشته باشید. در اینجا امکان قایقرانی نیز برای شما وجود دارد و می توانید نهایت لذت را ببرید. ساکنین این منطقه نسبت به رعایت بهداشت و حفظ سلامتی خود بسیار حساس هستند، پس باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشید.

ساحل اوننگ

اگرچه با توجه به استانداردهای تایلند این منطقه به دلیل وسعت کم یک جزیره به حساب نمی آید، ولی به خاطر وجود مناظر بی نظیر توجه افراد بسیاری را به خود جلب می نماید. از آنجایی که اوننگ بسیار پیشرفته است، شما بدون احتیاج به قایق به راحتی می توانید به این منطقه که یکی از زیباترین سواحل تایلند هست، بروید. در خط ساحلی چندین مغازه کوچک محلی وجود دارند، ولی هیچ فروشگاه یا مرکز خریدی در اینجا یافت نمی گردد. به جای آن شما می توانید از انجام انواع ورزش های آبی و غواصی در اینجا لذت ببرید. امکان صخره نوردی نیز در اینجا برای مسافران فراهم است، اما کسانی که می خواهند این کار به صورت حرفه ای و جدی انجام دهند، با قایق به سمت ساحل ریلی بروند. در اینجا انواع رستوران و کافه ها نیز وجود دارند که غذاها و نوشیدنی های مختلفی را به شما عرضه می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 27 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 354

به "زیباترین سواحل تایلند ، مکان هایی برای گذران اوقاتی شاد و آرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین سواحل تایلند ، مکان هایی برای گذران اوقاتی شاد و آرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید