ساندرو چهارمین خودرو پرفروش در کلاس خودش شد

به گزارش بارازعلی، موسسه دنیای جاتو داینامیکز با انتشار گزارشی تایید کرد رنو ساندرو به یکی از 10 خودرو پرفروش دنیا در کلاس B بدل شده است. این خودرو که تحت برند داچیا در اروپا عرضه می گردد، در نسل اول خود فروش نسبتا بالایی را در ایران تجربه کرد و در دوران پسابرجام هم قرار بود در نسلی کاملا جدید در کارخانه اختصاصی رنو در ساوه فراوری گردد. اتفاقی که البته هرگز محقق نشد.

ساندرو چهارمین خودرو پرفروش در کلاس خودش شد

ساندرو در حالی رتبه چهارم این رده پرچالش را به خود اختصاص داده که در لیست ده گانه این کلاس تا انتها نیمه اول 2019، نام های معتبری از برندهای فولکس واگن، تویوتا، رنو، فورد، پژو و سوزوکی دیده می گردد. طبق آنچه جاتو داینامیکز اعلام نموده، در دو فصل نخست سال 2019 مجموعا 4.94 میلیون دستگاه خودرو در سگمنت B به مشتریان تحویل شده که خبر از افتی 11 درصدی در میزان محبوبیت این کلاس خاص خودرویی دارد.

در رده بندی محبوب ترین محصولات این کلاس هم رتبه اول به فولکس واگن پولو رسیده که سال هاست دست بالا را در این کلاس دارد. پولو در حالی به این عنوان نائل شده که در نیمه اول سال افتی 13 درصدی را تجربه نموده و با 353100 دستگاه، یکی از پیروز ترین خودروهای گروه فولکس بوده است.

رتبه دوم این رده از بازار هم به نسخه آسیایی تویوتا یاریس رسیده که با پنج درصد کاهش تقاضا، 275600 دستگاه فروش داشته است. سومین و چهارمین خودرو این رده هم با 1 و 4 درصد کاهش به دو محصول برند رنو یعنی رنو کلیو و داچیا ساندرو رسیده که به ترتیب چیزی نزدیک به 210 و 192 هزار دستگاه فروش نموده اند.

اما پنجمین رده را خودرو جذاب سوزوکی سویفت به خود اختصاص داده که در هند و اروپا هواداران بی شماری دارد و به رغم کاهش چهار درصدی تقاضا کماکان فروشی 181.5 هزار دستگاه را تجربه نموده است. سوزوکی در حالی به این پیروزیت نائل شده که دو رقیب قدر یعنی تویوتا یاریس نسخه اروپا و فورد فیستا را پشت سر خود می بیند. خودروهایی که با قرارگیری در رده های ششم و هفتم به ترتیب 179400 و 176300 دستگاه فروش داشته اند.

اگر درباره خودروهای هشتم تا دهم هم سوال دارید باید بدانید که با محصولات بزرگی سروکار داریم. برای نمونه اکسنت محصول پیروز هیوندای هشتمین خودرو فهرست است و 140 هزار دستگاه فروش داشته در حالی که نیسان سانی که در بعضی بازارها با نام ورسا به فروش می رود، رتبه نهم را با 139100 دستگاه به خود اختصاص داده است.

اما فصل خطاب این فهرست هاچ بک جذاب و نام آشنای فرانسوی یعنی پژو 208 است که قرار بود در ایران هم فراوری گردد. این خودرو در نیمه اول سال و در واپسین روزهای نسل اول خود، 11 درصد افت نموده ولی کماکان تقاضا برای آن بالاست و حدود 136 هزار دستگاه هم در یک نیمه سال فروش داشته است.

مرور آمار جاتو داینامیکز نشان می دهد رنو-نیسان با اختصاص سهم 12 درصدی از سبد فراوریات خود به این رده و فروشی به میزان 1.02 میلیون دستگاه از کل تقاضای جهانی برای خودروهای سگمنت B، پیروز شده بهترین عملکرد را در مقایسه با رقبا کسب کند. فولکس واگن به 775 و تویوتا با 595 هزار دستگاه پشت سر این گروه چندملیتی قرار گرفته اند.

منبع: دیوار
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 788

به "ساندرو چهارمین خودرو پرفروش در کلاس خودش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندرو چهارمین خودرو پرفروش در کلاس خودش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید