سفر به سیستان و بلوچستان چه وضعیتی دارد؟

به گزارش بارازعلی، هشت ماه پس از راه اندازی پویش معرفی استان سیستان و بلوچستان، حجم سفر به این منطقه رشد کرد. سفر با خودروی شخصی و اقامت مسافران در بومگردی ها در این مدت شاهد بیشترین رشد بوده است.

سفر به سیستان و بلوچستان چه وضعیتی دارد؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران، دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری که این پویش را با عنوان سیستان را ببینیم، بلوچستان را بشنویم از اوایل سال جاری با هدف توسعه گردشگری در استان سیستان و بلوچستان و تغییر ذهنیت نسبت به امنیت این منطقه، راه اندازی کرد، اینک با انتشار گزارشی از میزان رشد سفر و اقامت گردشگران در این منطقه خبر داده است.

سفر با خودروی شخصی به استان سیستان و بلوچستان بیشترین رشد را در این هشت ماه تجربه نموده است که احتمالا از هزینه بالای حمل و نقل عمومی به ویژه هواپیما و البته نوع سبک سفرهای خانوادگی ایرانی ها ناشی می گردد. طبق گزارشی که دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری داده در این هشت ماه 942 هزار و 732 خودروی شخصی به این استان وارد شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد آن ها 18.82 درصد رشد نموده است.

سفر اتوبوسی با جابه جایی 987 هزار و 665 نفر در هشت ماه اول سال نیز 14 درصد رشد را شاهد بوده است. سال پیش 691 هزار و 185 نفر با اتوبوس و از راه زمینی به این استان سفر کردند. بعد از خودروهای شخصی، اتوبوس های مسافربری به نسبت دیگر وسایل نقلیه، بیشترین مصرف را برای سفر به این استان داشته است که احتمالا به خاطر هزینه مقرون به صرفه آن در مقایسه با هواپیما و مدت زمان کمتری که در قیاس با قطار صرف می نماید، است.

در این هشت ماه 104 هزار و 135 نفر با قطار به این استان سفر کردند که آمار آن در مقایسه با هشت ماه سال 97 بیش از 3.30 درصد رشد داشته است. با وجود مقرون به صرفه بودن این وسیله نقلیه اما محدودیت خطوط ریلی در سیستان و بلوچستان، استفاده از قطارهای بی کیفیت و نامناسب و راستا طولانی آن باعث شده این وسیله کمتر مورد توجه باشد. درحال حاضر تنها راستا ریلی موجود در این استان بین تهران ـ بم ـ زاهدان برقرار است.

در هشت ماه نخست سال جاری 1413پرواز ورودی به این استان ثبت شده که در مقایسه با سال گذشته حدود 3 درصد رشد داشته است، همچنین 146 هزار و 323 نفر به سیستان و بلوچستان سفر هوایی داشته اند که این آمار نسبت به سال گذشته 4.67 درصد رشد نموده است.

میزان اقامت مسافران در هتل های استان سیستان و بلوچستان نیز این مدت 31 هزار و 677 نفر بوده که 12.42 درصد رشد نموده است. آمارها نشان می دهد بیشترین اقامت مسافران در بومگردی ها بوده که عدد آن سال جاری به 7356 نفر رسیده و حدود 40 درصد رشد نموده است. استان سیستان و بلوچستان هتل های محدودی دارد که با توجه به اقلیم و توریست فصلی آن، سیاستش را بر توسعه بومگردی متمرکز نموده است.

در این آمارگیری اقامت در مدرسه ها، کمپ ها، خانه مسافرها و خانه های شخصی مورد سنجش قرار نگرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 823

به "سفر به سیستان و بلوچستان چه وضعیتی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سیستان و بلوچستان چه وضعیتی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید