سناریوی تکراری برای پرسپولیس

به گزارش بارازعلی، به نظر می رسد یکی از اصول موفقیت در دنیای امروز نتیجه گرفتن از اشتباهات تلخ گذشته و تکرار نکردن آن هاست. اصلی که در ورزش و فوتبال نیز قابل استناد است و معمولا مربیان و تیم های بزرگ با درس گرفتن از شکست های تلخ قبلی پلی می سازند برای رسیدن به موفقیت های تازه.

سناریوی تکراری برای پرسپولیس

اما در پرسپولیس به نظر می رسد شرایط این گونه نیست و بسکمک از اهالی فن تیم یحیی گل محمدی را با پرسپولیس لیگ پازندهم قیاس می کنند که سهل انگاری های ابتدا و میانه فصل باعث شد سرخ ها در انتهای فصل به خاطر چند گل کورس قهرمانی را به استقلال خوزستان ببازند.

سرخ ها اگرچه در تمام لیگ های بعدی حضور پرقدرتی داشتند و در لیگ های شانزدهم، هفدهم، هجدهم، نوزدهم و بیستم به قهرمانی رسیدند، اما در لیگ 21 دقیقا همان اتفاقاتی را رقم زده اند که در لیگ 15 تجربه کرده بودند.

اشتباهات مکرر دروازه بانی به نام سوشا مکانی در آن مقطع از لیگ و نداشتن جانشینی مطمئن باعث شد پرسپولیس در آخرین لحظات قهرمانی را از دست بدهد، اما فصل بعد برانکو با درس بزرگی که از این شکست گرفت نه تنها تمام تلاشش را برای جذب بیرانوند به کار گرفت و حتی در خانه اش با او جلسه گذاشت تا پرسپولیسی شود بلکه دروازه بانی، چون رادوشوویچ را به پرسپولیس آورد تا برای سال ها خیالش از درون دروازه راحت باشد. تصمیم هایی که قهرمانی پرسپولیس را تضمین کرد چرا که بزرگان فوتبال معتقدند اولین فاکتور برای کسب عنوان قهرمانی داشتن یک دروازه بان بزرگ و خط دفاعی قابل اتکا است.

امسال خلاف چند سال قبل پرسپولیس نه از نظر ساختار دفاعی به شرایط ایده آل رسیده و نه دروازه بان بزرگی را دارد. حامد لک اگرچه فصل قبل عملکرد خوبی داشت و با کمک خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس بیشترین کلین شیت ها را از خود به یادگار گذاشت، اما این فصل نتوانست در حد یک دروازه بان معمولی هم به تیم کمک کند و ساختار دفاعی پرسپولیس نیز هرگز به روز های حضور برانکو و کالدرون شبیه نبود تا پرسپولیس دچار افت شود.

تشابه گل هایی بدی که سوشا مکانی و حامد لک دریافت کرده اند از یک سو و متوقف کردن مشابه تیم های منصوریان در دو لیگ پانزدهم و بیست و یکم باعث شده این قیاس کامل شود. از این رو باید دید در ادامه راه یحیی گل محمدی می تواند باعث و دلیل اصلی تفاوتی بزرگ در دو لیگ 15 و 21 شود یا به همین روش کار خود را ادامه خواهد داد.

طرفداری

منبع: فرارو
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2253

به "سناریوی تکراری برای پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی تکراری برای پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید