شیدینگ ابرو (سایه ابرو) چیست؟ میکروشید کنیم یا میکروبلید؟

به گزارش بارازعلی، از جدید ترین سبک های آرایش نیمه دائمی ابروها که ظاهری طبیعی و زیبا به ابرو می بخشد، می توان به شیدینگ اشاره کرد. شیدینگ ابرو چیست؟ این روش به وسیله دستگاه های مخصوص به نام میکروپیگمنتیشن انجام می شود و سایه ای طبیعی و زیبا روی ابروها می اندازد. در این روش به وسیله میکروپیگمنتیش، رنگدانه در عمق مناسب ابرو تزریق می شود. (شیدینگ با قلم بلید انجام می گیرد.) در این مطلب بیشتر به معرفی این روش خواهیم پرداخت.

شیدینگ ابرو (سایه ابرو) چیست؟ میکروشید کنیم یا میکروبلید؟

شیدینگ ابرو چیست؟

برای حالت دادن و آرایش ابرو به صورت دائم ابرو می توان از روشی به نام شیدینگ استفاده نمود. در شیدینگ برخلاف روش های تاتوی ابرو، ابروها کادربندی نمی شوند و نواحی خالی داخل ابرو پر می شوند. شیدینگ ابرو یعنی اضافه کردن یک لایه پودری و مخملی بر زیر ابرو است که یک ظاهری بسیار زیبا به ابرو ها می بخشد این عمل نسبت به تتو ابرو بسیار طبیعی تر و زیبا تر است. برای پوشاندن جای اسکار، بخیه و زخم هم می توان از این روش استفاده کرد.

شیدینگ به وسیله میکروپیگمنتیشن انجام می گیرد و در صورت انجام حرفه ای حالتی طبیعی و زیبا به ابروها می بخشد. در این روش، با سوزن میکروشیدینگ، رنگدانه ها به زیر پوست نفوذ کرده و ابروها حالت مخملی می گیرند.

آیا شیدینگ ابرو درد دارد؟

افرادی که میکروبلیدینگ را تجربه کرده اند معمولا درد آن را شبیه به بریدگی با کاغذ توصیف می کنند. ولی معمولا افرادی که شیدینگ انجام می دهند، درد کمتری حس می کنند چون به جای خطوط باریک، از تکنیک نقطه های ریز استفاده می گردد. البته به علت بریدن پوست، این روش اندکی درد و خونریزی دارد.

میکرو شیدینگ ابرو چیست؟

تفاوت میکروبلدیدینگ با شیدینگ در چیست؟

شیدینگ با میکروبلیدینگ ابرو تفاوت دارد. در روش میکروبلیدینگ ابرو خطوطی شبیه به فرم مو­­ در بین ابروهای فرد کشیده می­ گردد و ابروهای فرد در این صورت طبیعی جلوه می ­کند اما در روش شیدینگ سرتا­­سر ابرو به صورت نقطه پوشیده می­ گردد که تراکم این نقاط از تاج به سمت دم بیشتر می­ گردد. این نقاط با فشار بر روی پوست ایجاد می­ گردد و کاملا سایه روی ابروهای شما قرار می­ گیرد و حالت پودری به ابروها می دهد.

تفاوت بلید و فیبروز و شیدینگ ابرو

در شیدینگ برعکس دیگر روش های تاتوی ابرو کادری تعیین و پر رنگ در ابروها وجود ندارد. با کمک روش نواحی خالی، داخل ابرو پر شده و بعد از گذشت دو هفته پس از انجام کار و بهبود خراش های سطحی، می توان زیبایی طبیعی و چشمگیری را در ابروها مشاهده نمود.

انواع شیدینگ ابرو کدامند؟

  • شیدینگ با سوزن پاور: این روش از شیدینگ را برای تمامی نواحی ابرو می توان به کار برد و جا های کوچکی در ابرو که خالی هستند را با کمک این روش به صورت نقطه ای می توان پر کرد.
  • شیدینگ با سوزن فلت: در این روش به صورت شیدینگ پرتابی و با کمک چند سوزن فلت، بسته به حجم ابرو کار انجام می گردد. این روش بیشتر برای پر کردن داخل ابرو ها به طور کامل استفاده می گردد.

میزان ماندگاری شیدینگ ابرو چقدر است؟

باید بگوییم که دوام و ماندگاری شیدینگ معمولا حدود 2 تا 4سال است اما مدت ماندگاری باز هم به نوع پوست، رنگ مورد استفاده (رنگ های تیره دوام بیشتری دارند)، عمق رنگ، مقدار قرارگیری در نور آفتاب و … بستگی دارد . این فرایند حدود 2 ساعت به طول می انجامد. این فرایند حدود 2 ساعت به طول می انجامد. تمام ابروها در ابتدای تکمیل کار تیره است و بعد از گذراندن دوران نقاهت حدود 30 تا 40 درصد محو شده و به رنگ روشن تر و مورد نظر می رسد.

شیدینگ ابرو چیه

عوارض میکروشیدینگ و شیدینگ ابرو چیست؟

عوارض جانبی میکروشیدینگ مشابه عوارض میکروبلیدینگ است. فرقی نمی کند که کدام روش را انتخاب کنید. در نهایت پوست شما باید با سوزن مخصوص، خراش پیدا کند و رنگ وارد آن گردد. در نتیجه، ایجاد جراحت در هر دو روش، غیر قابل اجتناب است و احتمال عفونت وجود دارد.

از رایج ترین عوارض جانبی این تکنیک می توان به قرمزی پوست، وروم کردن پوست بلافاصله بعد از انجام میکروشیدینگ اشاره کرد.

اگر متخصصان قابل اعتماد و مراکز دارای مجوز و بهداشتی را انتخاب نکنید، ممکن است این کار عوارض بسکمک جدی تری مثل ابتلا به بیماری های ویروسی نظیر ایدز و هپاتیت داشته باشد.

موارد منع استفاده از شیدینگ ابرو کدامند؟

اگر یکی از شرایط زیر را دارید، نمی توانید از روش میکروشیدینگ استفاده کنید:

  • بارداری و شیردهی
  • تولید بیش از اندازه سبوم در پوست به خصوص در پوست های چرب
  • پوست های خیلی حساس
  • آکنه های شدید و فعال
  • سابقه ایجاد کلوئید یا فزون گوشت و هیپرتروفی
  • حساسیت به بی حس کننده های موضعی یا جوهرهای تتو
  • مسائل پوستی مثل اگزما یا پسوزکمکس
  • تتو در محل مورد نظر که پاک نشده باشد

قبل از اینکه برای شیدینگ اقدام کنید، حتما با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.

شیدینگ ابرو با قلم بلید

آموزش شیدینگ ابرو

  • برای شروع شیدینگ در ابتدا باید پوست ابرو ها را تمیز و ضد عفونی کنید.
  • در مرحله بعد لایه ای بسیار جزئی از ماده بی حس کننده مانند کرم بی حسی را بر پوست این ابرو زده و یک نایلون کوچک برای ایجاد حرارت و سرعت بیشتر به مدت 15 دقیقه بر روی آن قرار دهید.
  • سپس با یک مداد کادر ابرو را تعیین کنید.
  • همچنین نقاط ابرو که خالی تر هستند و نیاز به پودر دارند تا حالت شیدینگ پیدا کنند را تعیین کنید و قسمت هایی از ابرو ها که نیاز به پررنگ تر شدن دارند را به وسیله مداد پررنگ تر کنید تا هنگام عمل شیدینگ برایتان تعیین تر باشند.
  • برای انجام عملیات شیدینگ یا سایه ابرو بهتر است از سرانجامی ابرو شروع به سایه زدن می کنیم؛ به این صورت که از سرانجام به سمت تاج ابرو حرکت کنید.
  • برای شیدینگ، با استفاده از نوک سوزن و به شکلی سطحی به ایجاد نقاطی ریز در لا به لای تار های ابرو پرداخته و در برخی نواحی سایه کاری را به شیوه ای پرتابی انجام دهید.
  • در هنگام انجام شیدینگ سعی کنید ابرو باید به طور کامل تحت کنترل شما باشد. همچنین حرکت دست شما، زاویه نشستن شما، امتداد سوزن و فشار سوزن باید نیز باید با یکدیگر هماهنگ باشد.

فرایند ترمیم پوست بعد از میکروشیدینگ، اهمیت زیادی دارد و تضمین کننده نتیجه پیروز و طولانی مدت است. متخصصی که میکروشیدینگ را برایتان انجام می دهد، کرم های مراقبتی و شوینده های خاصی را به شما توصیه خواهد کرد. با کمک این کرم ها و شوینده ها از ایجاد عفونت پیشگیری می کنید و فرایند ترمیم ابرو را سرعت می بخشید.

بعد از میکروشیدینگ باید تا مدتی روتین پوست خود را تغییر دهید. برای مدت چند روز بعد از میکروشیدینگ نمی توانید صورت خود را بشویید یا آرایش کنید تا زمانی که ابروهای شما به طور کامل ترمیم شوند.

دقت کنید که کلیه لوازم اعم از کارتریج ها، تشتک رنگ، پنبه توپی، دستکش استریل، کلاه و کاور شخص در شیدینگ باید یکبار مصرف بوده و پس از استفاده دور انداخته شوند. همچنین دستگاه میکروپیکمنتیشن باید قبلا ضد عفونی شده و برای مدت زمانی تعیین درون دستگاه استریل کننده قرار گرفته باشد و در حین کار بدنه و سیم دستگاه داخل یک نایلون یکبار مصرف جهت رعایت موارد بهداشتی قرار گیرد.

سخن آخر

بسکمک از متخصصان آرایش های نیمه دائمی از دو روش میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ به طور هم زمان استفاده می کنند تا بهترین نتیجه حاصل گردد. شما با توجه مدل ابرویی که مورد نظر دارید و فرم فعلی ابروهای خود می توانید از هر دو روش به طور ترکیبی استفاده کنید. اگر یک متخصص آرایش نیمه دائمی ابرو این کار را برایتان انجام دهد، مطمئنا بهترین نتیجه را از ترکیب دو تکنیک می گیرید. بنابراین همیشه سعی کنید تا متخصصان مجرب را برای این کار پیدا کنید. تا از نتیجه کار آنها مطمئن باشید.

اگر به هر دلیلی از سایه ابروهای خود دلزده شدید، مطلب پاک کردن هاشور ابرو به 10 روش خانگی و شیمیایی احتمالا به کارتان خواهد آمد!

از قلم نیاندازید نظرات و تجربیات خود را در پایین همین مطلب با ما در میان بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1838

به "شیدینگ ابرو (سایه ابرو) چیست؟ میکروشید کنیم یا میکروبلید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "شیدینگ ابرو (سایه ابرو) چیست؟ میکروشید کنیم یا میکروبلید؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیدینگ ابرو (سایه ابرو) چیست؟ میکروشید کنیم یا میکروبلید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید