طراحی کوچکترین دستگاه سونوگرافی دنیا

به گزارش بارازعلی، دستگاه های سونوگرافی در دنیا غالباً اندازه ای نسبتاً عظیم دارند و سنگین هستند و برای حمل و نقل و حرکت دادن آنها باید حتماً از تجهیزات چرخ دار استفاده گردد. اما محققان دانشگاه استنفورد در کمپانی Vave Health این مشکل را حل نموده و کوچک ترین دستگاه سونوگرافی دنیا را ساخته اند که در جیب جا می گردد.

طراحی کوچکترین دستگاه سونوگرافی دنیا

جهت دریافت مشاوره خدمات طرح روی جلد کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این دستگاه با تلفن های هوشمند اندرویدی سازگاری دارد و می توان نتیجه اسکن بدن را به وسیله یک اپلیکیشن روی این گوشی هوشمند مشاهده کرد. این وسیله کوچک و کاربردی که Vave probe نام دارد، توسط امین نیکوزاده و به عنوان نتیجه عملی تحقیق و پژوهش در مقاله دکترای وی در دانشگاه استنفورد ابداع شده است. این دستگاه 340 گرمی (0.75 پوند) دارای یک مبدل فیزوالکتریک و بدنه منیزیمی است و یک بخش آستین مانند سیلیکونی دارد.

همچنین گفته می گردد که با هر بار شارژ چهار ساعته باتری لیتیوم یونی این وسیله کاربردی، می توان با یاری آن بیش از یک ساعت اسکن مداوم بدن را انجام داد. Vave probe همچنین تا عمق یک متری (3.3فوتی) و به مدت یک ساعت ضدآب است. وجود این ویژگی و قابلیت، بدین معناست که این وسیله را می توان در مواد ضدعفونی غوطه ور کرد بدون اینکه به آن آسیبی برسد و برای بار بعد به صورت کاملاً بهداشتی از آن استفاده کرد. کاربران با یاری این دستگاه سونوگرافی کوچک اما کاربردی می توانند قلب، ریه، ناحیه شکمی، بخش های مربوط به مسائل زنان و زایمان و... را مورد آنالیز قرار دهند و فوکوس و عمق آنالیز بافت را نیز به صورت دستی مشخص نمایند.

تصاویر دریافتی از این دستگاه سونوگرافی می تواند به طور همزمان با استفاده از یک اپلیکیشن ویژه و وای فای، روی گوشی یا تبلت های اندرویدی نمایش داده گردد. این تصاویر هم قابل ذخیره روی وسایل سیار هستند و هم به صورت رمزگذاری شده می توان آنها را در سرورهای ابری ذخیره کرد و درنهایت در اختیار پزشک مربوطه قرار داد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1557

به "طراحی کوچکترین دستگاه سونوگرافی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی کوچکترین دستگاه سونوگرافی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید