فرار از تونل فردوسی پور!

به گزارش بارازعلی، وطن امروز نوشت: 1- با توجه به فضای احساسی و پرشوری که دوشنبه شب گذشته در استودیوی شماره 14 سیما به وجود آمد، چند روزی سکوت توأم با آرامش نیاز بود تا آنچه در تنگ پرهیاهوی فوتبال برتر ریخته شده بود ته نشین شود. حرف هایی که باید، زده شد، راز هایی که باید برملا، اما متاسفانه در پایان عوض نتیجه گیری، جهت بحث به انحراف محض رفت.

فرار از تونل فردوسی پور!

انحراف چیست و نطفه اش کی و کجا کاشته شد؟ آدرس دقیقش این است: نود و عادل فردوسی پور بنا به سیاست های کلان سیما و شبکه 3، جای خود را به فوتبال برتر و محمد حسین میثاقی دادند. فارغ از وزن کشی این دو و قیاس برنامه ها و آدم ها، باید یک بار برای همیشه از اهالی فوتبال پرسید؛ نگران چه چیزی هستید؟ نور تاباندن و قدعلم کردن برابر فساد در فوتبال یا کوباندن نام مجری نود بر سر مجری جوان؟ محمد حسین میثاقی باید تکلیف خودش را با موضوع روشن کند.

سوال اصلی و مهم اهالی فوتبال ایران این است: وظیفه برنامه فوتبال برتر و محمد حسین میثاقی چیست؟ تا کی قرار است عوض فوتبال و هزاران اتفاق مهمی که در دلش رخ می دهد به دوگانه کهنه، تکراری و حالا مشمئز کننده فردوسی پور / میثاقی بپردازیم؟

چرا عده ای که در مسأله فوتبال متهم به سوء مدیریت و خدایی ناکرده مسائل دیگر هستند، به این نتیجه رسیده اند در بزنگاه هایی که در محکمه افکار عمومی قرار می گیرند، با نام بردن از مجری سابق برنامه نود می توانند از پاسخگویی به مردم فرار کنند؟ گویا مجری سابق برنامه نود، اینجا به تونل فرار متهمان فوتبالی تبدیل شده است؛ همان مجری ای که تا بود، از دوستانش دفاع می کرد و هنوز هم دوستانش برای فرار، از او استفاده می کنند.

2- هنوز مصاحبه چالشی و جذاب میثاقی و مهدی تاج در برنامه دوشنبه شب به انتها نرسیده بود که در شبکه های اجتماعی شاهد یارکشی مجازی له و علیه طرفین بودیم. به طوری که عده زیادی نه کاری به قرارداد پرابهام ویلموتس داشتند و نه برای شان مهم بود که واقعا فدراسیون ما برنده این دادگاه ورزشی می شود یا نه. همان هایی که با حرارت خاص از نود حمایت می کردند و مشتاقانه می گفتند نود را دوست داریم، چون آب به لانه مورچگان می اندازد، اینک هیچ اهمیتی به اصل ماجرا و فساد های احتمالی نمی دهند و برای شان تعریف یکی از یک نفر دیگر ارزش بالاتری دارد یا برعکس انتقاد یک نفر از آن دیگری.

فوتبال برتر وظیفه ذاتی و مقدمش افشاگری علیه ناراستی ها و زیر ذره بین بردن بسیاری از موضوعاتی است که شاید در نگاه اول کسی متوجه کجی هایش نشود. عادل فردوسی پور 20 سال به صورت تمام قد زیر چتر حمایت سیما بود و به واسطه انحصار بی سابقه و مشکوکی که تلویزیون به او داده بود توانست مقبولیتی پیدا کند. همین حمایت ها موجب شد او مسائل چالشی را صریحا مطرح کند. اگر قرار است میثاقی با برنامه نو پایش راستا درست و صحیح را طی کند محتاج حمایت است.

3- هر میهمانی که در برنامه فوتبال برتر، عنان کار را از دست می دهد و می داند جواب قانع کننده ای برای رهایی از مخمصه ای که میثاقی برایش ایجاد کرده، ندارد زیرکانه سراغ همان حربه تکراری می رود و بی توجه به گذشته و چالش های طرفین، ناگهان فردوسی پور را عین عدالت در تمام فوتبال ایران معرفی می کند! مهدی تاج در نیمه شب دوشنبه گذشته، نه اولین نفری بود که اینچنین محکم نود و فردوسی پور را به رخ میثاقی جوان کشاند و نه آخرین شان است. البته یک جست وجوی ساده در فضای مجازی نشان می دهد در گذشته عینا همین نقدها متوجه نود و مجری اش از سوی همین افراد بود.

قبل از طعنه تاج، پیش تر هم شاهد چنین متلک هایی از سوی دیگر مدیران فوتبال مثل سعید آذری بودیم؛ همه آن هایی که پاسخی به پرسش های مطرح شده مجری فوتبال برتر ندارند و برای عوض کردن جهت آرای عمومی، ناگهان پای نود را به میان می کشند. البته میثاقی برای نخستین بار در فوتبال برتر، دیگر بسان گذشته با خنده و تایید صحبت میهمان خود از ماجرا عبور نکرد و بدرستی به رئیس سابق فدراسیون یاد آور شد سال ها زیر سپر حمایتی رسانه ها بوده است؛ از جمله همان نود. اما این کافی نیست و باید مجری جوان فوتبال برتر یک بار برای همیشه تکلیفش را با میهمانان خود روشن کند. موضوع مهم، حضور یک برنامه چالشی و مثمرثمر برای فوتبال ایران است و این مهم هیچگاه رخ نمی دهد مگر آنکه راه فراری برای میهمانان فوتبال برتر باز نماند با اسم رمز؛ یاد آقای نود بخیر!

4- اسمش می خواهد نود باشد یا فوتبال برتر. مجری اش می خواهد عادل فردوسی پور جوان سال 78 باشد یا محمد حسین میثاقی جوان سال 99. این ها هیچ اهمیتی ندارد و مهم نقشه راه و راستا صحیح و اقتداری است که باید یک برنامه داشته باشد. میثاقی باید یک بار برای همیشه این دوگانه کاذب و ساختگی را برهم بزند و به میهمانانش اجازه ندهد برای فرار از پاسخ از این حربه استفاده کنند. اگر چنین نشود آن وقت دودش در چشم فوتبال و مردمی می رود که تا سحر سه شنبه هر هفته بیدار می مانند و دست آخر، عوض پی بردن به اصل هر ماجرایی، شاهد تکرار یک موضوع بی ثمر ند. بر فرض محال اگر مردم ما حافظه کوتاه و بلند مدت ضعیفی هم داشته باشند به لطف آرشیو فضای مجازی براحتی می شود رابطه خیلی از اهالی فوتبال با نود را پیدا کرد و دید!

***

تکلمه: میهمان قبل از شروع برنامه در حضور تهیه کننده و سایر عوامل اجرایی، با اشتیاق از تغییرات ایجاد شده به نیکی یاد می کرد و این جا به جایی را مفید به فایده برای فوتبال مان می دانست، اما درست یک ساعت بعد، این بار مقابل دوربین و چشم و گوش میلیون ها بیننده حرف دیگری را به زبان آورد تا مشخص شود این روز ها هرکسی میهمان فوتبال برتر است به محض گیر افتادن در مخمصه، مجاز است چشمکی به مجری سابق برنامه نود بزند تا برای خویشتن یارکشی کند. این اتفاق نه اولین بار بود و نه آخرین مرتبه اش، اما آیا با ادامه این فرایند و این تاکتیک بشدت غیراخلاقی و منزجر کننده، امیدی به دست یافتن به پاسخ سوالات مهم خواهیم داشت؟

اما یک نکته را یادمان باشد؛ تصور کنید جریان مافیای فوتبال و یک مافیای در حال برچیده شدن تلویزیونی، پیروز شوند دوباره مجری سابق برنامه نود را تحت هر عنوانی در هر برنامه ای به تلویزیون بازگردانند. آن وقت چه جشنی بگیرند افراد و مدیرانی که اکنون متهم به ناکارآمدی، سوءمدیریت و... در فوتبال هستند. چون اکنون از دوست خود یاد می کنند تا دوست شان در صورت بازگشت، هوای شان را داشته باشد. چه حالی می کنند این ها و چه فلاکتی نصیب فوتبال خواهد شد!

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1283

به "فرار از تونل فردوسی پور!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار از تونل فردوسی پور!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید