فعالیت مدارس استثنایی در شبکه شاد شروع شد

به گزارش بارازعلی، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توانبخشی سازمان استثنایی از پیوستن دانش آموزان و معلمان استثنایی به شبکه شاد طی هفته اخیر اطلاع داد و بیان نمود هنوز به علت بروزرسانی شبکه گزارش گیری برای معین آمارها انجام نشده است.

فعالیت مدارس استثنایی در شبکه شاد شروع شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

مجید هداوند در گفت وگو با پانا با اشاره به بعضی ابزارهای کمکی مورد احتیاج دانش آموزان گروه های هفت گانه با احتیاجهای ویژه برای استفاده از امکانات آموزش مجازی اظهار کرد: طی مدتی که از شروع آموزش های آنلاین می گذرد همکاران ما به آنالیز نرم افزارهای مختلف برای گروه های استثنایی پرداختند که یکی از این ابزارها نرم افزار گویاساز برای آسیب دیدگان بینایی است.

وی ادامه داد: در این حوزه 4 نرم افزار مختلف موجود است که معروف ترین شان نرم افزار تاک بک (Talk Back) است که ما این نرم افزار را به کارگروه فنی شبکه شاد ارائه دادیم و فعلا این دوستان در حال آنالیز شرایط نصب نرم افزار روی اپلیکیشن شاد هستند. اگر قابلیت نصب وجود داشته باشد که روی شاد نصب می گردد و اگر این قابلیت موجود نبود ما به وسیله سایر پیغام رسان ها اقدام به نصب نرم افزار خواهیم کرد.

معاون سازمان استثنایی درباره اقدامات دیگر سازمان برای تهیه ابزارهای مورد احتیاج گروه های بااحتیاجهای ویژه گفت: برای اینکه بتوانیم نوشتار را به صوت تبدیل کنیم یا صوت را به نوشتار برگردانیم کارگروهی در سازمان تشکیل شده است تا با سایر شرکت ها و سازمان ها تماس برقرار کند و در صورت امکان این کار را به انجام برسانیم.

هداوند در ادامه درباره گسترش پوشش شبکه شاد در دانش آموزان استثنایی گفت: تا سرانجام سال تحصیلی گذشته 100 درصد مدارس ما به شبکه شاد اتصال داشتند. 74 درصد از معلمان و 86 درصد از کلاس ها و 51 درصداز دانش آموزان کاربر شبکه شاد شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی دیرتر تست شده بود، این آمار آمار خوبی بود. افرادی مثل معلمان رابط تلفیقی، معلمان مراکز مسائل یادگیری و همکاران مشاوره و توانبخشی، که سال تحصیلی گذشته نتوانستند در شبکه شاد حضور پیدا نمایند و گروه خود را تشکیل دهند، سال جاری دسترسی لازم را کسب کردند و فعالیت های خود را در شبکه شاد شروع کردند.

معاون توانبخشی سازمان آموزش و پروش استثنایی درباره آمار جاماندگان از شبکه شاد نیز گفت: البته هنوز هم ممکن است عده ای از این همکاران دسترسی لازم را کسب نکرده باشند. از دو روز پیش امکان دسترسی دانش آموزان و معلمان به شبکه شاد ایجاد شده و باتوجه به اینکه شبکه در حال بروزرسانی است، هنوز امکان گزارش گیری فراهم نشده است ولی به محض تشکیل کلاس ها و شروع تدریس معلمان گزارش های لازم ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1486

به "فعالیت مدارس استثنایی در شبکه شاد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت مدارس استثنایی در شبکه شاد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید