تور برزیل: قاضی برزیلی اپل را به خاطر قرار ندادن شارژر در جعبه آیفون، 1000 دلار جریمه کرد

به گزارش بارازعلی، با اعلام رأی قاضی، اپل باید به علت قرار ندادن شارژر درون جعبه آیفون به یکی از کاربران خود در برزیل 1000 دلار جریمه بپردازد.

تور برزیل: قاضی برزیلی اپل را به خاطر قرار ندادن شارژر در جعبه آیفون، 1000 دلار جریمه کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

همان طور که می دانید، اپل از سال 2020 تصمیم گرفت شارژر را از درون جعبه گوشی هایش حذف کند تا بدین ترتیب با فراوری کربن کمتر، از محیط زیست محافظت گردد. این تصمیم در نهایت باعث شد که اپل سود بیشتری از فروش لوازم جانبی که باید درون جعبه قرار می گرفت به دست بیاورد.

زمانی که شرکت آمریکایی این خبر را منتشر کرد، بسیاری از کاربران شوکه شده بودند و حتی شرکت های رقیب هم به تمسخر این حرکت پرداختند که از جمله آن ها می توان به سامسونگ اشاره نمود. اما یک سال هم نشد که سامسونگ خودش دست به چنین کاری زد و یک سری از شرکت های دیگر هم به تبعیت از آن ها، شارژر را از جعبه گوشی های خود حذف کردند. سامسونگ البته پا را فراتر گذاشت و حتی میان رده های تازه خود را هم بدون شارژر راهی بازار کرد؛ این در حالی است که فقط پرچم دارها مشمول این سیاست می شدند.

این کار میلیاردها دلار به نفع شرکت ها شده است و گویا همین موضوع باعث شده یک سری از دولت ها از این بابت ناراضی باشند. برزیل برای مثال از جمله کشورهایی است که اصلا این سیاست تازه اپل را نمی پسندد. برزیل قبلا هم اپل را به خاطر این تغییرات منفی 2 میلیون دلار جریمه نموده بود اما حالا شرکت آمریکایی با اعلام قاضی باید 5000 دلار به واحد پول برزیل (1082 دلار آمریکا) به یک شخص خاص بپردازد. این اتفاق در حالی رخ داد که یک مرد برای قرارگیر نداشتن شارژر درون جعبه آیفونش، از اپل شکایت کرد.

قاضی در این رابطه گفت:

در بالا به عبارت Tie Sale اشاره نمودیم که معنای آن در واقع این طور تفسیر می گردد: الزام خرید دو محصول برای اینکه محصول دومی کار کند. در این پفراینده، قاضی معتقد است کاربران بعد از خرید آیفون باید حتما شارژر را هم خریداری نمایند تا بتوانند گوشی را شارژ نمایند و این مصداقی از Tie Sale است. البته اپل قبلا گفته بود اینکه شارژر را حذف نموده به خاطر وجود شارژرهای فراوانی است که در دست افراد وجود دارد.

حال پرسش عجیبی که به وجود می آید این است که این اقدام قانونی چه تأثیری در فرایند عرضه گوشی های اپل در کشور برزیل خواهد داشت. پیش از این می دانستیم در یک سری از کشورها نظیر فرانسه و همین برزیل، فروش آیفون بدون شارژر غیرقانونی است. یعنی مطابق قانون همان کشور پذیرفته نمی گردد. اپل قبل هم به خاطر این کار در برزیل جریمه شده بود اما حالا با این کار، به نظر می رسد هر کاربری می تواند راحت از اپل به خاطر این موضوع شکایت کند.

گویا اپل باید شارژر را درون جعبه گوشی های ارسالی به برزیل قرار دهد وگرنه باز هم جریمه خواهد شد. بعلاوه تمام شرکت هایی که این سیاست به ظاهر دوستدار طبیعت را در پیش گرفته اند باید حداقل در برزیل، آن را کنار گذاشته و شارژر را با گوشی درون یک جعبه عرضه نمایند. گفتنی است سامسونگ در گوشی های ارسالی خود به برزیل شارژر را قرار می دهد.

در فرانسه هم چنین قانونی وجود دارد و جالب است بدانید اپل در این کشور همچنان هندزفری و شارژر را درون جعبه قرار می دهد. حال باید دید آیا اپل این استراتژی مشابه را برای کشور برزیل هم در پیش می گیرد یا خیر. البته یک شکایت هم روی دست شرکت آمریکایی به جای مانده که باید به آن رسیدگی کند. حال یا اپل این 1000 دلار را پرداخت می نماید یا به آن اعتراض می نماید موضوعی است که باید منتظر ماند و دید چه پیش می آید.

پرسش دیگر اینجاست که آیا یک سری از کشورها نمی توانند قانون مرتبط با کالاهای الکترونیکی را تغییر داده و شرکت ها را مجاب نمایند تا گوشی یا به طور کلی لوازم خود را با شارژر و هندزفری راهی بازار نمایند؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2269

به "تور برزیل: قاضی برزیلی اپل را به خاطر قرار ندادن شارژر در جعبه آیفون، 1000 دلار جریمه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: قاضی برزیلی اپل را به خاطر قرار ندادن شارژر در جعبه آیفون، 1000 دلار جریمه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید