مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار رونمایی کرد

به گزارش بارازعلی، مایکروسافت ساعاتی قبل از سرفیس لپ تاپ SE رونمایی کرد که با داشتن قیمت 249 دلاری، رقیب مستقیم کروم بوک ها محسوب می گردد. اگرچه مایکروسافت سال هاست که می خواهد وارد بازار مدارس آمریکا گردد، ولی حالا به نظر می رسد که با ارائه این لپ تاپ می تواند توجه مسؤولان مدارس را جلب کند.

مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار رونمایی کرد

این لپ تاپ به صورت انحصاری به مدارس و دانش آموزان فروخته می گردد و این یعنی کاربران معمولی نمی توانند آن را بخرند. سرفیس لپ تاپ SE مبتنی بر ویندوز 11 SE است که مایکروسافت آن را به منظور رقابت با ChromeOS توسعه داده و قرار است طی ماه های آینده راهی چندین لپ تاپ مقرون به صرفه قیمت پایین رده گردد.

با توجه به قیمت پایین این لپ تاپ مایکروسافت، طبیعی است که از نظر سخت افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارد. اگرچه در این لپ تاپ از همان کیبورد و ترک پد موجود در سرفیس لپ تاپ گو استفاده شده، ولی بدنه آن تماما پلاستیکی است که در آن شاهد استفاده از نمایشگر 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 هستیم. باید خاطرنشان کنیم مایکروسافت در سال 2014 با عرضه سرفیس پرو 3 برای نمایشگرهای لپ تاپ های خود به نسبت تصویر 3:2 روی آورد. اما سرفیس لپ تاپ SE بعد از این همه سال اولین سرفیسی است که با نسبت نمایشگر 16:9 راهی بازار می گردد.

کاربران برای خرید این لپ تاپ باید بین دو پردازنده اینتل سلرون N4020 یا N4120 دست به انتخاب بزنند. بعلاوه باید به بهره گیری از 4 یا 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه eMMC اشاره کنیم. مایکروسافت برای سرفیس لپ تاپ SE از وب کم 1 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 720p استفاده نموده است.

از دیگر ویژگی های آن می توانیم به بهره گیری از یک پورت USB-A، یک پورت USB-C، کانکتور برق DC و جک هدفون اشاره کنیم. مایکروسافت این لپ تاپ را طوری ساخته که تعمیر و تعویض بخش های مختلف آن ساده تر شده تا مدارس از این نظر با مشکل خاصی روبه رو نشوند. مایکروسافت می گوید طی 18 ماه گذشته با متخصصان IT مدارس متعددی صحبت نموده و گویا تعمیرپذیری لپ تاپ های موجود در مدارس، یکی از مهم ترین نگرانی های این افراد بوده است. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم مایکروسافت مدت ها قبل بیان نمود که تا انتهای 2022 میخواهد تعمیر گجت های خود را آسان تر کند.

سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار اوایل 2022 راهی کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن می گردد. بعلاوه به زودی شرکت های ایسر، ایسوس، دل، فوجیتسو، HP و لنوو از لپ تاپ های مبتنی بر ویندوز 11 SE رونمایی خواهند کرد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 آذر 1400 بروزرسانی: 24 آذر 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2112

به "مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت از سرفیس لپ تاپ SE با قیمت 249 دلار رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید