هوآوی بزرگترین توسعه دهنده و تأمین کننده تجهیزات 5G در اروپاست

به گزارش بارازعلی، هوآوی، بزرگترین تأمین کننده تجهیزات مخابراتی دنیا، به تازگی اعلام نموده بیش از نیمی از قراردادهای تأمین تجهیزات نسل پنجم ارتباطات (5G)، با اپراتورهای اروپایی امضا شده است.

هوآوی بزرگترین توسعه دهنده و تأمین کننده تجهیزات 5G در اروپاست

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام هوآوی، Chen Lifang مدیر بخش ارتباطات هوآوی در مصاحبه ای اعلام نموده هوآوی در مجموع 50 قرارداد برای تأمین تجهیزات 5G در سراسر دنیا امضا نموده که از این تعداد، بیست و هشت قرارداد با اپراتورهای بزرگ اروپایی بوده است. در حالی که نوکیا، زدتی ای و اریکسون، اصلی ترین رقبای هوآوی در حوزه تأمین تجهیزات مخابراتی، هر کدام به ترتیب تنها 43، 25 و 22 قرارداد با اپراتورهای سراسر دنیا داشته اند.

درآمد هوآوی از اروپا، خاورمیانه و آفریقا در سال 2018 رقمی در حدود 204،5 میلیارد یوآن (معادل 29،8 میلیارد دلار آمریکا) ارزیابی شده که این رقم 28،4 درصد از کل درآمد این شرکت را تشکیل می دهد و از مجموع درآمد حاصل از فروش تجهیزات به آمریکا و آسیای شرقی نیز بیشتر است.

مدتی پیش آمریکا به متحدان اروپایی خود در زمینه استفاده از تجهیزات مخابراتی 5G هشدار داد و همکاری با هوآوی برای توسعه نسل پنجم شبکه های ارتباطی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی نام برده بود. آمریکا هوآوی را به همکاری با دولت چین متهم و بیان کرد همکاری با این شرکت، در تبادل اطلاعات با متحدانش تأثیر می گذارد. البته هوآوی همیشه این اتهام ها را رد نموده و حفاظت از اطلاعات را یکی از مهم ترین اهداف خود دانسته است.

علی رغم فشارهای آمریکا برای توقف خرید تجهیزات مخابراتی، این کشور در سیاست های خود چندان پیروز نبوده؛ چرا که اروپا همچنان یکی از بزرگترین و مهم ترین بازارهای هوآوی به حساب می آید. پس از ممنوعیت استفاده از تجهیزات هوآوی در آمریکای شمالی، این شرکت تمرکز جدی تری را روی بازار اروپا گذاشته است.

مدیر بخش ارتباطات هوآوی در مصاحبه ای اعلام نموده است که این شرکت در حال حاضر با رعایت چارچوب های تعریف شده برای شبکه های 5G در کشورهای اروپایی، با آن ها همکاری دارد. هوآوی با اینکه در زمینه مدیریت ریسک و امنیت سایبری با دولت چین تعاملی ندارد، ولی با دولت های آلمان، بریتانیا و کانادا در این زمینه وارد همکاری شده است.

هوآوی مسئولیت تأمین تجهیزات 5G مورد احتیاج هر چهار اپراتور بزرگ کشور انگلستان را بر عهده گرفته، اگر چه گفته می گردد دولت انگلستان در حال آنالیز این موضوع است که توسعه شبکه 5G را در اختیار چه شرکت هایی قرار دهد، اما به نظر می رسد با اتفاقاتی مانند معرفی رسمی اولین گوشی 5G هوآوی در این کشور، حضور هوآوی به عنوان توسعه دهنده اصلی شبکه 5G انگلستان، با مشکل خاصی روبه رو نخواهد شد.

هوآوی دومین لابراتوار امنیت سایبری خود در اروپا را در شهر بروکسل افتتاح نموده تا با این راه چاره اعتماد اروپا در زمینه مسائل امنیتی را حفظ کند. از سوی دیگر این کار هوآوی را می توان پاسخی به اتهامات آمریکا دانست؛ چرا که چنین اقداماتی با سرمایه گذاری های بالا، نشان می دهد مسائلی نظیر امنیت داده و حریم شخصی کاربران تا چه اندازه برای شرکت هوآوی اهمیت دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 574

به "هوآوی بزرگترین توسعه دهنده و تأمین کننده تجهیزات 5G در اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوآوی بزرگترین توسعه دهنده و تأمین کننده تجهیزات 5G در اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید