مرز سیمی میان آلمان و سوئیس، جایی برای دیدار عشاق و خانواده ها (

به گزارش بارازعلی، این مرزها به اروپایی ها یادآور می گردد که دوران سفر گاه و بیگاه به هر جایی که دوست دارند، فعلا تمام شده است.

مرز سیمی میان آلمان و سوئیس، جایی برای دیدار عشاق و خانواده ها (

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

شهر کنستانس (Constance) آلمان و کرویزلینگین (Kreuzlingen) سوئیس این روزها برای کاهش شیوع ویروس کرونا با نرده های سیمی و فضای چمنی مرزهای خود را به روی هم بسته اند.

به گزارش خبرنگاران، شهر کنتسانس دریاچه بسیار زیبا و معروفی در این منطقه دارد و معمولا شهروندان دو کشور سوئیس و آلمان برای لذت از سواحل این دریاچه آزادانه و بدون تشریفات از مرزهای نامشخص دو کشور عبور می کردند. اما در ایام کرونایی همه چیز تغییر نموده است. در این روزها دو نرده سیمی و فضای چمنی بین دو دیوار مرزهای بین دو کشور را بسته اند تا آلمانی ها به سوئیس نروند و سوئیسی ها از رفتن به آلمان منع شوند.

خانه و هزینه های زندگی و قیمت بنزین در آلمان بسیار ارزانتر از سوئیس است و این موضوع باعث می شود تا بسیاری ار مردم مناطق مرزی این دو کشور، آلمان را برای زندگی و سوئیس را برای کار انتخاب نمایند. بسیاری از فروشگاه های آلمان در مناطق مرزی با سوئیس شعبه های بزرگی دایر نموده اند که محل خرید مردم نواحی مرزی سوئیس به شمار می آید. بسیاری از مردم سوئیس در آخر هفته برای خرید مایحتاج روزانه به آلمان رفته و ارزانتر خرید می نمایند.

در روز یکشنبه، بسیاری از عاشقان، خواهر- برادران، والدین، فرزندان و دوستان قدیمی در زیر آفتاب بهاری پشت این حصارهای سیمی جمع شدند تا در نزدیک ترین حالت ممکن یکدیگر را دیده و بدون در آغوش کشیدن عزیزانشان دوستت دارم را تکرار نمایند.

عکس:رویترز

به گزارش رویترز، جی پیر والتر یک سوئیسی ساکن زوریخ برای دیدن ماجا بولیک پارتنر خود حدود یک ساعت رانندگی نموده است. او در این باره می گوید: اینجا تنها فرصت ما برای دیدن چهره به چهره است. این تنها شانسی است که برای دیدن هم داریم. ما حداقل می توانیم با یکدیگر صحبت کنیم.

عکس:رویترز

آنها در هفته های گذشته به وسیله تلفن یا فیس تایم (اپلیکیشینی برای تماس تصویری) با هم در تماس بودند. اما فیبر نوری جایگزین جسم و خون نمی شود.

بولیک پارتنر والتر که حدود دو ساعت و نیم از هایدلبرگ آلمان تا این نقطه مرزی رانده، در این باره می گوید: در بعضی مواقع احساس می کنید باید یک نفر را ببینید. هرچند این شرایط سخت است اما روزی همه چیز تغییر خواهد نمود.

آخرین تاریخ مرزگذاری فیزیکی بین این دو کشور که جنگ جهانی دوم بازمی شود. این مرزهای حنگی نیز مدت ها پیش از بین رفت. اما اینک کرونا بار دیگر باعث ایجاد نرده های سیمی بین دو کشور همسایه شده است.

با این وجود همین نرده ها به محل ملاقات افرادی شده به دلیل کرونا از هم دور افتاده اند. از طرفی این مرزها به اروپایی ها یادآور می شود که دوران سفر گاه و بیگاه به هر جایی که دوست دارند، فعلا تمام شده است. سوئیس در اتحادیه اروپا قرار ندارد اما شهروندان این کشور می توانند آزادانه و بدون قید و شرط و در هر زمان ممکن به کشورهای بلوک اروپا سفر نمایند. این امکان به دلیل توافق نامه های بین سوئیس و اروپا اجرایی می شود.

با شیوع کرونا بیش از 550 نفر در سوئیس جان باخته و بیش از 21 هزار نفر به بیماری مبتلا شده اند. در آلمان نیز حدود 1342 نفر به دلیل بیماری کشته شده و بیش از 92 هزار نفر به ویروس آلوده شده اند.

عکس:رویترز

در حال حاضر تنها کسانی که مشاغل مرزی دارند قادر به رد شدن از مرزها هستند. این رفت و آمد برای دیگران ممنوع است.

در ماه مارس مقامات تنها یک نرده را به عنوان مرز بندی دو کشور بالا بردند اما از آنجا که بسیاری از مردم شیشه های نوشیدنی خود را از میان نرده ها رد و بدل نموده یا با هم کارت بازی می کردند، مقامات دومین نرده را در هفته گذشته با فاصله 2 متری از نرده اول بنا کردند.

مقامات کرویزلینگن سوئیس در خصوص این تصمیم می گویند: بسیاری از مردم از این قوانین پیروی نمی نمایند.

عکس:رویترز

پلیس مرزی سوئیس که این روزها از سوی ارتش این کشور حمایت می شود گشت زنی های خود در اطراف مرز این کشور را افزایش داده است. پلیس فدرال آلمان نیز گاه به گاه در آن سوی مرز گشت می زند.

اگرچه بعضی از مردم در اطراف حصارها اعلام نموده اند که محرومیت شخصی را به دلیل کاهش شیوع کرونا پذیرفته اند اما بعضی اقدامات دولتی را برای انجام بعضی از اقدامات درست را مرعوب نماینده می دانند.

آلمانی ها که شاهد یک دیوار بلند بین بخش های غربی و شرقی این کشور بوده اند تصور شکل گیری دیوار دیگری در اروپا را نداشتند.

ورونیکا کمپانیل یکی از ساکنان کنستانس آلمان که دوستش در آنسوی مرز در کرویزلینگین سوئیس زندگی می نماید در این باره گفت: این مرز مانند زندان است.

دومنیک لوروف که برای ملاقات دوستش میشل گراف لودین بیش از سه ساعت از مونیخ تا مرز رانده ایت می گوید: هر دوی ما در خصوص خاصیت آهن ربایی این دیوار سیمی برای ساکنان دو طرف مرز چیزهایی شنیده بودیم. لودین نیز برای رسیدن به این دیوار بیش از 50 دقیقه رانندگی نموده است.

زمانی که حواس پلیس به آنها نیست تخته های شکلاتی خود را از فراز نرده های سیمی برای هم پرت می نمایند.

عکس:رویترز

عکس:رویترز

--

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1119

به "مرز سیمی میان آلمان و سوئیس، جایی برای دیدار عشاق و خانواده ها (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز سیمی میان آلمان و سوئیس، جایی برای دیدار عشاق و خانواده ها ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید